Foto: Shutterstock

Pēdējos piecos gados vidējā atlīdzība par kravas auto un autobusu nodarītajiem zaudējumiem joprojām ievērojami pārsniedz vidējo atlīdzību par citu transportlīdzekļu radītajiem zaudējumiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika.

Pēdējos piecos gados (2018. – 2022. gads) kravas transportlīdzekļi bijuši iesaistīti 31 500 ceļu satiksmes negadījumos (CSNg), savukārt autobusi – 1828. Vidējā atlīdzība par kravas auto nodarītajiem zaudējumiem šajā laika periodā bijusi 1994 eiro, savukārt par autobusu nodarītajiem zaudējumiem – 1312 eiro. Pērnajā gadā kravas transportlīdzekļi nodarījuši zaudējumus vidēji par 2001 eiro, bet autobusi – par 1359 eiro.

Ja salīdzina 2022. gada datus ar kopējo vidējo atlīdzību statistiku (pērn tā bija 1508 eiro), tad var secināt, ka kravas transportlīdzekļu nodarīto zaudējumu apmērs ir ļoti augsts, savukārt autobusiem – relatīvi zemāks.

"Kravu pārvadātāji ir salīdzinoši vieni no bīstamākajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, jo ceļu satiksmes negadījumi ir ar smagākām sekām, un kuri turklāt arī ļoti bieži pārsvarā uzturas ārzemēs, kur aprēķināto zaudējumu kompensācijas parasti ir augstākas. Līdz ar to šie transportlīdzekļi tiek vērtēti ar augstāku riska pakāpi ceļu satiksmē," komentē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins

Jāatzīmē, ka vidējās atlīdzības apmērs gan kravas transportlīdzekļu, gan autobusu segmentā turpina augt līdz ar kopējo vidējo atlīdzību. Tā, piemēram, vidējā atlīdzība par kravas transportlīdzekļu nodarītajiem zaudējumiem pirms 10 gadiem (2014. gadā) bija 1722 eiro.

Interesanti, ka vidējā atlīdzība par pēdējo piecu gadu negadījumiem, kuros kravas transportlīdzeklis vai autobuss bijis cietušais, ievērojami atšķiras. Tā kravas transportlīdzekļu kategorijā tā ir 1847 eiro, savukārt autobusu kategorijā – 939 eiro.

OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!