Foto: Publicitātes foto
Apvienojoties vairākiem seno spēkratu entuziastiem, Viktors Kulbergs, Elmārs Žvīgulis un Aija Gaile ar domubiedriem 1972. gada 21. jūlijā pie LPSR Centrālā auto moto kluba (CAMK) nodibināja Antīko automobiļu sekciju, kas vēlāk pārtapa par Latvijas Antīko automobiļu klubu (AAK). Šogad tas svin 40 gadu jubileju.

Kluba dibināšanas nolūks bija apvienot senās tehnikas cienītājus, restauratorus, entuziastus, un kopīgiem spēkiem dibināt retro tehnikas muzeju. Kopīgais darbs vainagojās panākumiem, un 1989. gadā durvis vēra Rīgas Motormuzejs, kas patlaban ir lielākais un vecākais seno spēkratu muzejs Baltijas valstīs.

Foto: Publicitātes foto

Visus savas pastāvēšanas gadus AAK organizē dažādus senās tehnikas pārbraucienus, izstādes un rūpējas par retro spēkratu saglabāšanu. Latvijas Antīko automobiļu klubs apvieno vairāk nekā 250 senās tehnikas kolekcionārus, restauratorus un klasiskās tehnikas cienītājus. Pateicoties AAK biedriem, saglabāti un restaurēti tādi pasaules autobūves retumi kā Rīgā ražotais ugunsdzēsēju automobilis "Russo Balt" (1912. g.) un motocikls A.Leutner "Russia" (1903.), kā arī kravas auto "Renault FU" (1919.), unikālais kalnu sacīkšu automobilis "Auto Union Typ C/D" (1938.) un populārais 20. gs. sākuma sporta auto "AMILCAR-CGS 19" (1924.). Šobrīd klubā aktīvi darbojas divas apakšsekcijas, kas apvieno seno motociklu un padomju tehnikas cienītājus un entuziastus.

Šāgada lielākā un iespaidīgākā seno spēkratu parāde un izstāde "Rīga Retro 2012" sestdien, 18. augustā, tiek rīkota par godu AAK 40 gadu jubilejai. Dalību salidojumā ir pieteicis rekordskaits dalībnieku – nekad vēl pa Rīgas un Latvijas ielām un ceļiem nebūs ripojušas apmēram 180 seno spēkratu ekipāžas no Latvijas un citām kaimiņvalstīm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!