Foto: Publicitātes foto
Noslēdzies konkursa "Latvijas Gada auto 2014" priekšbalsojums. No 30 žūrijas biedriem tajā piedalījās 29. Diemžēl Ivars Caune netika uz pēdējo testa braucienu un tādēļ neizpildīja obligāto nosacījumu izbraukt ar visiem pretendentiem.

Kopā iespējamas bija 29 balsis. Lai neietekmētu fināla sacensību 7. decembrī, katra auto iegūto punktu skaits netiks publicēts. Tomēr konkursa organizatori atklāj, ka astotnieka robeža bija 10 balsis, un uz tās satikās trīs pretendenti: "Nissan Note", "Opel Mokka" / "Chevrolet Trax" un "Volkswagen Golf Variant". Tomēr atkārtotā balsojumā par astoto vietu uz finālu uzvarēja "Golf Variant".

Pirmajā balsojuma kārtā pārliecinoši iekļuva septiņi pretendenti.

"Audi A3 Limousine"

Jau gadus desmit žūrija ir principiāli vienojusies, ka ļoti dārgus auto uz konkursa galveno titulu nevirza, atstājot tiem papildnomināciju, kura agrāk sauca "komfortablākais", bet kopš šā gada – "Gada Premium auto 2014". Tomēr "Audi" valdzinājumam žūrija nav spējusi pretī turēties – perfekta gaita, izcila dinamika, interjera un ārējā tēla šarms; un tā cena nemaz nav kosmiska, norāda konkursa organizatori.

"Honda CR-V"

"Honda CR-V" ir vienīgais no Latvijā tik populārās un konkursā plaši pārstāvētās vidēja izmēra "krosoveru" grupas, kurš iekļūst finālā. Konkursa organizatoriem tas savā ziņā ir pārsteigums, jo spilgtu novitāšu šim modelim esot mazāk nekā "Ford Kuga", "Toyota RAV4" vai "Subaru Forester". Drīzāk otrādi – mierīgs, atturīgs, vienkārši solīds auto. Acīmredzot tās arī ir īpašības, ko šajā pulciņā žūrija meklējusi visvairāk.

"Mazda 6" un "Škoda Octavia"

Vidējā klase. Komforts tuvs augstākajam līmenim, cena ap 20 000 eiro. Ko citu meklē sevi cienošs latvietis? Laikam tādēļ finālā tikuši abi šīs klases pārstāvji, un ārkārtīgi interesanti būs uzzināt, kuru lēmēji augstāk liks galīgajā vērtējumā, jo visas gaitas un dinamikas īpašības abiem šķiet līdzīgas. Subjektīvais vinnēs tehnisko?

"Opel Ampera"

Gandrīz vienprātīgs spriedums – šis laikam (un diemžēl) nav 2014. gada auto. Šis ir nākotnes auto. Lai gan ne augstāko atzīmi likt, ne nākamgad to pirkt neviens no žūrijas negatavojas (galvenokārt – cenas dēļ), tomēr šķirties pirms fināla ļoti negribas.

"Peugeot 308"

Francija uzvar Japānu? Tā varam jautāt ne tikai kompaktklases sakarā, kur "308" lauvēns atstāja aiz fināla robežas leģendārās "Corolla" markas jaunāko modeli. Kā tūlīt lasīsiet – mazajā klasē arī finālā franču pievilcība. Šķiet, ka tieši šis ne zirgspēkos, ne km/h neizmērāmais mesjē šarms izcēla "308".

"Renault Clio"

Mazo konkursā bija maz. "Opel Adam" – visu cieņu un smaidu tam atdodam, tomēr pārāk jau sīciņš tas, turklāt dārgs arī, norāda konkursa pārstāvji. "Fiat Panda" nedabūja dāmu balsis – pārāk robusta esot. Vēlāk papildnomināciju balsojumā gan redzēsiet, ka itāļu mazulis godam cīnījās "Mazais Apvidus auto" kategorijā. Un finālā iekļūst "Renault Clio", lielākais no mazajiem. Relatīvi lēts, bet tik sprigans, ka saņēma žūrijas titulētāko sportistu Karlīnes Štālas un Ivara Caunes komplimentus.

"Opel Mokka"/"Chevrolet Trax", "Nissan Note" vai "Volkswagen Golf Variant"

Papildbalsojuma trijnieks. "Golf Variant" ir tikpat lielisks, kā bija pērn, kad (bez pagarinātā jumta) ieguva visus iespējamos titulus gan Latvijā, gan Eiropā, gan pasaulē. Un, protams, tieši tāpēc šogad balansēja uz fināla līnijas, ka "viss jau ir bijis". Pērnajam uzvarētājam jābūt fantastiskam, lai uzvarētu arī šogad. Tādu iespēju žūrija "Golf Variant" versijai deva papildbalsojumā.

Jāatzīmē, ka tikai viens vai divi punkti līdz fināla robežai pietrūka vēl pieciem pretendentiem. Un pavisam tukšā nepalika neviens. Pat priekšbalsojuma pēdējai vietai ir trīs balsis (jeb 10% no iespējamā). Par šādu nišu tirgū neapšaubāmi priecīgs būtu jebkura uzņēmuma pārstāvis.

Bet izredzes uz balvām nav zudušas arī tiem 19 pretendentiem, kas astotniekā neiekļuva. "Lexus IS", piemēram, varētu būt "skaistākais", "Jeep Grand Cherokee" var pretendēt uz "premium" auto, " Fiat Panda 4x4" – Gada "Latvijas Mazais Apvidus auto". Tie, protams, tikai minējumi un iespējas.

Laureātus uzzinās 7. decembrī Vecrīgas viesnīcā "Avalon Hotel", kad tiks apbalvots arī "Latvijas Gada auto interneta balsojuma simpātija 2014", par kuru interesenti ir aicināti balsot visu novembri portālā "Delfi".

Konkurss "Latvijas Gada auto" šogad notiek jau 15. reizi kopš 1998. gada. Žūriju veido autožurnālisti, autoeksperti un autosportisti.

Konkursā "Latvijas Gada auto 2014" pieteikti 28 jaunākie automobiļu modeļi no 19 autoražotāju zīmoliem: "Mazda 6", "Ford Kuga", "Honda CR-V", "Renault Clio", "Renault Captur", "Nissan Note", "Nissan Juke Nismo", "Škoda Octavia", "Toyota Auris", "Toyota Auris Touring Sports", "Toyota RAV4", "Toyota Corolla", "Fiat Panda 4x4", "Peugeot 2008", "Peugeot 308", "Kia Pro Cee`d", "Hyundai Santa Fe", "Jeep Grand Cherokee", "Chevrolet Trax", "Opel Mokka", "Opel Adam", "Opel Ampera", "Volkswagen Golf Variant", "Volkswagen Jetta Hybrid", "Audi A3 Limousine", "Subaru Forester", "Lexus IS" un "Suzuki SX4 S-Cross".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!