Foto: Shutterstock
Šī gada janvārī saņemti 583 izsaukumi no autovadītājiem, kuri sava transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa dēļ negaidīti nonākuši grūtībās uz ceļa, liecina apdrošināšanas sabiedrības "Balta" pakalpojuma "Palīdzība uz ceļa" dati. Izsaukumu iemesls visbiežāk bijis dzinēja vai akumulatora darbības traucējumi.

"Dzinējs pievīlis 21% gadījumu, akumulators – 16%, bet dažādu ceļu satiksmes negadījumu rezultātā radušās problēmas – 12%. Salīdzinot ar pērnā gada pirmo mēnesi, TOP3 problēmu saraksts ir nemainīgs. Tāpat auto ķibeļu augšgalā ir riepu, elektronikas, bremžu sistēmas, ģeneratora un riteņu bojājumi, kuru dēļ vadītāji nespēj turpināt ceļu bez tehniskā atbalsta," stāsta Kristaps Liecinieks, "Balta" transporta produktu un risku pārvaldes parakstīšanas vadītājs.

Visbiežāk ķibeles gadījušās "Volkswagen" zīmola automašīnām (16% izsaukumu), kam seko BMW (10%), "Opel" (9%), "Volvo" (8%), "Toyota" (7%), "Nissan" (7%) un "Audi" (7%), liecina "Balta" dati.

Pakalpojumu "Palīdzība uz ceļa" "Balta" nodrošina sadarbībā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB), kas jau vairākus gadus palīdz grūtībās nonākušajiem autobraucējiem gan uz Latvijas, gan Eiropas ceļiem. LAMB prezidents Juris Zvirbulis ziemā īpaši aicina sekot līdzi akumulatora stāvoklim: "Akumulators parasti kalpo trīs līdz piecus gadus. Pēc tam to laiks mainīt, lai nenotiktu negaidīta izlāde. Īpaši jāuzmanās tiem braucējiem, kuri ikdienā veic īsas distances – desmit minūtes uz darbu un atpakaļ."

Kā šīs ziemas spilgtāko izsaukumu, kas sākotnēji šķitis ikdienišķs, bet realitātē izvērties par pamatīgu glābšanas operāciju, Zvirbulis atceras negadījumu ar kravas mikroautobusu: "Slideno apstākļu dēļ auto bija nobraucis vien trīs metrus no ceļa, taču, lai to izceltu, bija nepieciešami divi traktori, jo riteņi bija pamatīgi iestiguši dubļos. Pāris metriem uz ceļa ir liela nozīme, tādēļ rūpīgi jāseko līdzi auto tehniskajam stāvoklim."

Lai ziemas apstākļos braukšana būtu droša un auto nepieviltu, "Balta" un LAMB aicina:

  • pārbaudīt, vai ziemas riepas nav nodilušas un to protektora dziļums nav mazāks par 4 mm,
  • negaidot nokrišņus, laikus pārliecināties, vai vējstikla slotiņas pilda savu funkciju – labi tīra un neatstāj svītras uz loga, kas samazina redzamību,
  • lietot ziemas apstākļiem atbilstošu, nesasalstošu logu šķidrumu,
  • pārbaudīt akumulatora uzlādi, it īpaši, ja tas jau ir pāris gadus vecs, lai salā tas nepieviltu,
  • veikt visu gaismu darbības pārbaudi – vai tās ir pareizi noregulētās un pilda savu funkciju ceļa un apmales apgaismošanā, nevis pretimbraucēja apžilbināšanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!