Foto: Publicitātes foto

Britu raidsabiedrības BBC pasaulē populārā automobiļu raidījuma "TopGear" ("Gāzi grīdā!") vadītāju trijotne Džeremijs Klārksons, Ričards Hamonds un Džeimss Mejs, kas pēdējos pāris gadus video tiešsaistes servisā "Amazon Prime" veido "The Grand Tour" raidījumu, paziņojuši par 17 gadu kopīgās ēras beigām – studijā bāzētos autošovus vairs nefilmēs, bet koncentrēsies tikai uz speciālizlaidumu veidošanu.

Skatītāju auditorijas emocionālā uzrunā, filmējot "The Grand Tour" trešās sezonas pēdējo raidījumu, Klārksons esot paziņojis, ka "tās ir ēras beigas" un ka "ir tikai noteikts reižu skaits, cik viens cilvēks var noskatīties, kā BMW brauc pa trasi", vēsta britu izdevums "The Sunday Times".

Studijā bāzēto auto šovu vietā leģendārā trijotne koncentrēsies uz lielbudžeta speciālizlaidumu filmēšanu. Kā savā "Twitter" profilā precizējis Klārksons, tad jau šobrīd esot noslēgts līgums ar "Amazon" par tādu veidošanu uz vismaz vienu sezonu. Kā noskaidrojis izdevums "The Sun", šī viena sezona būs divi gadi ar četriem speciālizlaidumiem gadā.

Šogad tika uzfilmēta "The Grand Tour" raidījuma trešā sezona, kas "Amazon Prime" ēterā nonāks nākamā gada sākumā. Pēc ilggadējas "TopGear" vadīšanas Klārksons, Hamonds un Mejs noslēdza dārgu līgumu ar "Amazon Prime" par trīs raidījumu sezonu filmēšanu, kas tagad ir noslēdzies.

Lai arī publiski "Amazon" līguma summa netika atklāta, nozares speciālisti aplēsuši, ka tā bijusi neadekvāti augsta un bijušās "TopGear" trijotnes pienesums ar "The Grand Tour" neesot bijis plānoti vērienīgs "Amazon Prime" cīņā ar "Netflix". Piemēram, pat 24 gadus vecais seriāls "Draugi", kas pieejams "Netflix" servisā, ir populārāks nekā Klārksona raidījums.

Kaut arī Klārksons BBC raidījumu "TopGear" vada vēl no 80. gadu beigām, pasaules atpazīstamību viņš ieguva, kad no 2002. gada "TopGear" auto raidījumu kopā ar producentu Endiju Vilmanu (kurš joprojām ir Klārksona radošajā komandā) pārveidoja par izklaidējošu šovu par automobiļu tēmu. Kā ētera personības viņš sev pieaicināja auto žurnālistus Ričardu Hamondu un Džeimsu Meju.

"TopGear" raidījumā Klārksona karjera aprāvās 2015. gadā, kad viņš filmēšanas laukumā iesita pļauku vienam no producentiem par nesarūpētajām siltām vakariņām pēc garas darba dienas. BBC pēc šī incidenta līgumu ar Klārksonu nepagarināja. Rezultātā ar Klārksonu solidarizējās viņa kolēģi Hamonds un Mejs, kā arī galvenais producents Vilmans, visiem kopā pametot raidsabiedrību BBC un noslēdzot līgumu ar "Amazon Prime" par "The Grand Tour" raidījuma veidošanu.

"Mēs šādus auto šovus veidojam jau 17 gadus – sēžot studijā un skatoties sportiskus auto braucam pa sacīkšu trasi... Mēs vienprātīgi secinājām, ka esam to darījuši pietiekami ilgi un visam reiz pienāk loģiskas beigas. Turklāt esmu jau 58 gadus vecs un pārāk resns, lai kāptu uz skatuves," izdevumam "The Sun" skaidrojis Klārksons.

Atgādinām, ka jau šī gada martā izdevums "Mail Online" ziņoja, ka nekas neliecinot par to, ka "The Grand Tour" raidījumam būs ceturtā sezona, jo radošajai komandai neesot pagarināti līgumi ar "Amazon" un tā joprojām nezina, ko darīs nākamajā gadā. Toreiz Klārksons šīs ziņas noliedza kā baumas.

Klārksons norādījis, ka speciālizlaidumi tiks filmēti tādās vietās, kur viņi vēl nav bijuši, piemēram, Ziemeļkorejā un Zimbabvē. Tāpat Klārksons mierinājis, ka speciālizlaidumi joprojām būs ar lielu budžetu: "Tie būs aizraujoši šovi – īsti TV šovi... Teikšu kā ir, pat "Marvel" (amerikāņu supervaroņu filmu veidotāji – red.) apskaustu mūsu budžetu".

Šovasar uzfilmētā "The Grand Tour" trešā sezona "Amazon Prime" ēterā nonāks nākamā gada sākumā un šobrīd ir publicēts pirmais video ar ieskatu tajā:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!