Foto: Publicitātes foto

Otrdien, 1. oktobrī, "Škoda" markas importētājs Latvijā "Auto 100" svinēja savu pirmo divu gadu jubileju. Par godu šim pasākumam "Škoda" dīlercentrā "Green Motors" tika izstādīts vienā eksemplārā izgatavotais "Škoda Vision RS" konceptauto, ko jebkurš interesents var apskatīt līdz trešdienas, 2. oktobra, vakaram.

No 2017. gada oktobra par "Škoda" zīmola attīstību Latvijā rūpējas "Auto 100" Latvijas filiāle. Kļūstot par "Škoda" auto izplatītāju Latvijā, jau sākotnēji tika izvirzīti ambiciozi mērķi. Pirmkārt, tirgus pieprasījumam pozicionēt "Škoda" modeļu gammu, restrukturizējot to. Otrkārt, nodrošināt zīmola aktivitātes, kas veicinātu "Škoda" atpazīstamību. Treškārt, pakāpeniski attīstīt spēcīgu, atraktīvu partnera tīklu, nodrošinot produkta un servisa pieejamību gan Rīgā, gan Latvijas reģionos.

"Atskatoties uz divu gadu laikā padarīto, esam gandarīti par līdz šim paveikto, kā arī mērķtiecīgi turpinām strādāt pie nākotnes plānu realizācijas – turpmāk attīstīt un stiprināt partneru tīklu gan galvaspilsētā, gan reģionos, kā arī nodrošināt tirgus pieprasījumam atbilstoši pozicionētu produktu gammu," komentē "Auto 100" Latvijas filiāles vadītājs Māris Jansons.

Restrukturizējot "Škoda" izplatīšanas modeli Latvijas tirgū, 2017. gada rudenī darbu uzsāka "Škoda" pirmais un tolaik vienīgais pilna pakalpojuma klāsta dīleris Latvijā – "Green Motors" Rīgā, Krasta ielā 5.

Jau 2018. gada laikā klientiem tika piegādātas vairāk nekā 1000 "Škoda" automašīnas, nostiprinot "Škoda" zīmolu Latvijas tirgū TOP-3 pārdotāko zīmolu vidū. 2018. gada rudenī dīleru tīklam pievienojās dīleris Valmierā – "Mūsu Auto Valmiera". Savukārt pašā 2019. gada sākumā "Škoda" tiek pārstāvēta ar dīleri arī Kurzemē, Liepājā – "Skandi Motors Liepāja".

Līdz ar dīleru tīklu darbojas arī "Škoda" autorizēts servisa partneru tīkls, nodrošinot servisa pieejamību – Rīgā darbojas divi "Karlo Motors" uzņēmumi un "Auto Īle & Herbst", Liepājā "SD Autocentrs" un Daugavpilī "Auto Welle". "Auto 100" turpina darbu pie partneru tīkla attīstības reģionos un jau tuvākajā nākotnē plāno atvērt dīleru pārstāvniecības Latgales reģionā un papildus pārstāvniecību Kurzemē – Ventspilī.

Partneru tīkla attīstība ir sekmējusi strauju jaunu "Škoda" automobiļu tirdzniecības kāpumu šajos divos gados. Jau 2018. gads zīmolam iezīmējās veiksmīgs, pateicoties modeļu gammas paplašināšanai ar "Karoq" un "Fabia" atjaunoto modeli. Kā jau ierasts, noteicošo lomu "Škoda" modeļu gammā veido praktiskā "Octavia" un apvidus auto "Kodiaq". Būtisku segmenta pieaugumu piedzīvo biznesa klases sedans un universālis "Superb". Šīs pozitīvās tendences tirgū un klientu pieprasījumā pēc "Škoda" modeļiem, ļāva "Škoda" zīmola klientiem piegādāt 1322 auto un sasniegt TOP-3, ieņemot 8,7% tirgus daļu pasažieru auto tirgū Latvijā. Uzsākot "Karoq" tirdzniecību, jau 2018. gadā "Škoda" kompakto krossoveru segmentā kopā ar "Kodiaq" sasniedz 11,7% segmenta daļu.

2019. gads "Škoda" zīmolam ir ļoti nozīmīgs un jau pavasarī Baltijas pirmizrādi Latvijā piedzīvoja jaunais kompaktklases modelis "Scala". Tikko Latviju sasnieguši pirmie atjaunotie "Superb", kā arī ir uzsākta pasūtījumu pieņemšanu mazās klases krossoverim "Kamiq", kas Latvijā gaidāms oktobra otrajā pusē. Jauno modeļu papildinājumam, pasaules pirmizrādi šogad piedzīvos un nākošā gada otrajā ceturksnī tirgū nonāks jaunā astotās paaudzes "Octavia".

"Škoda" importētājs rūpīgi gatavojas brīdim, kad Rīgā tiks atklātas pirmās divas saspiestās dabasgāzes (CNG) uzpildes stacijas, lai klientiem varētu piedāvāt videi draudzīgākus un uzturēšanā vēl izdevīgākus auto, darbināmus ar saspiesto dabasgāzi. Jau šobrīd pieejams "Škoda Octavia G-TEC" un jau drīzumā Latvijas patērētājiem būs pieejami tikko Frankfurtes starptautiskajā auto izstādē prezentētie "Škoda Scala" un "Kamiq", kas ir darbināmi ar CNG.

"Apkopojot 2019. gada rezultātus līdz septembrim (janvāris-augusts) – astoņos mēnešos tuvojamies 2018. gada pārdošanas sasniegumiem, kas ļauj cerēt uz jaunām virsotnēm. Astoņos mēnešos esam sasnieguši 10% tirgus daļu, un pie klientiem Latvijā ir nonākušas 1284 jaunas "Škoda" automašīnas, kas ierindojas starp 15 pārdotākajiem modeļiem Latvijā. Trīs ir "Škoda" modeļi – 440 vienības "Octavia", 290 "Kodiaq" un 223 "Karoq"," tā Māris Jansons.

"Škoda" zīmola pīlāri ir hokejs, rallijs, kā arī velobraukšana. Šie sporta veidi apvieno un iesaista milzīgu cilvēku skaitu visā pasaulē. Latvijā visi trīs virzieni ir spēcīgi attīstīti un veicina zīmolu atpazīstamību. "Škoda" importētājs ir gandarīts, ka ir uzsākta sadarbība ar Latvijas Hokeja federāciju (LHF). Šīs sadarbības ietvaros "Škoda" nodrošina federācijas mobilitāti. Tāpat "Auto 100" sadarbībā ar "Green Motors" atbalsta Latvijas Automobiļu federāciju (LAF), nodrošinot gan mobilitāti, gan, rūpējoties par drošību autosporta sacīkšu laikā, nodrošinot LAF vienotu tiesnešu formu.

Vēl tikai 2. oktobrī "Green Motors" autosalonā apskatāmais "Škoda Vision RS" koncepts debitēja 2018. gada Parīzes auto izstādē, kur "Škoda" sniedza pirmo ieskatu nākotnes kompakto auto dizainā, atklājot jaunu dizaina posmu savam sportiskajam "RS" modeļu klāstam. "Vision RS" galvenais uzsvars ir likts uz aerodinamiku. Modeļa priekšējā daļa ir precīzi definēta un tā slaidie priekšējie lukturi piešķir tam pārsteidzošu dinamiku. Aizmugurējā daļā dominē izkliedētājs un aerodinamiski optimizēts jumta spoileris.

Ar nepārprotamām autosporta pazīmēm šis auto atklāj nākamā "RS" paaugstinātas veiktspējas modeļu klāsta dizaina fāzi, turpinot "Škoda" 117 gadu ilgās autosporta tradīcijas. Burtu kombinācija "RS" tika pirmo reizi ieviesta 1974. gadā "180 RS" un "200 RS" rallija sporta automašīnu modeļos. Sekojot "130 RS" modeļa panākumiem, automašīnas kļuva plaši pazīstamas visā pasaulē. Kopš 2000. gada logo tiek veiksmīgi izmantots, lai identificētu dažādas "Škoda" modeļu sērijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!