Foto: Publicitātes foto

"Renault Fuego" bija pirmā sērijveida automašīna ar infrasarkanās tālvadības pults centrālo atslēgu. Šis auto ir pazīstams arī ar to, ka bija aprīkots ar stūresrata pogām ērtākai audio sistēmas vadībai. Turklāt Līdz 1983. gada pavasarim "Renault Fuego Turbodiesel" bija visātrākais dīzeļdzinēja auto pasaulē.

Divi modeļi – "Renault 15 coupé" un "Renault 17 coupé" – pavēra ceļu jaunajai sērijai "Fuego". Jaunie modeļi, kuri tika pozicionēti kā populārie "coupé" automobiļi, tika radīti uz "Renault 18" šasijas pamata. Pārtraucot uz skaitļiem balstīto nosaukumu tradīciju, tika uzsvērts "Fuego" starptautiskais raksturs un dinamika.

Automašīnas oriģinālais dizains asociējās ar ātrumu. Platās durvis ļāva ērtāk iekļūt salona aizmugurē. Virsbūves projekts – futūristisks ķīlis ar noapaļotām malām – tika prezentēts 1976. gada beigās slēgtā prezentācijā "Renault" valdei. Savukārt "Fuego" modeļa publiskā debija notika 1980. gada martā Ženēvas auto izstādē. Jaunā līnija bija īstens 80. gadu stila pieteikums. Tehnoloģijas ziņā virsbūve līdz vidējam virsbūves stienim bija gandrīz identiska "Renault 18" virsbūvei. Būtiskākās atšķirības vērojamas virsbūves aizmugurējā daļā.

Neraugoties uz sportisko līniju, četriem pasažieriem paredzētais "Fuego" bija arī funkcionāls. Lielais panorāmas atloks ļāva vieglāk ievietot bagāžniekā lielākus priekšmetus, bet aizmugures sēdekļi bija saliekami. Bagāžnieka tilpums – 375 litri – neatšķīrās no standartiem, kas bija raksturīgi tā saucamajām ģimenes kompaktajām automašīnām, savukārt pēc sēdekļu salikšanas tilpums palielinājās pat līdz 814 litriem.

Salonā tika iekļauti aviācijas tipa priekšējie sēdekļi, kā arī tahometrs, pieejami tikai dārgākajās auto versijās. Papildus tam, pārdotākajam "Fuego" modelim bija elektriski paceļamie logi, velūra apdare, stūres pastiprinātājs un zaļā krāsā ietonēti logi. Visdārgākā no "Fuego" versijām "GTX" auto pasaules vēsturē zināms kā pasaulē pirmais masveidā ražotais automobilis ar infrasarkano tālvadības centrālo atslēgu.

"Fuego" mērķis bija kļūt par auto, kurš interesētu visas patērētāju grupas neatkarīgi no potenciālo pircēju budžeta. Šī iemesla dēļ sērijai pievienojās gan "TL" pamata versija, gan "Turbo" modelis, gan "GTL", "TS", "GTS", "TX", "GTX" versijas. Tāpat bija pieejama "Fuego" versija ar dīzeļdzinēju. Motora tilpums bija no 1,4 līdz diviem litriem.

"Fuego Turbodiesel" versija, kas bija pieejama tikai Eiropā, bija aprīkota ar J8S dzinēju ar divu litru tilpumu un 88 ZS. Pirmās turbodīzeļa "coupé" sniegums bija lielisks. Maksimālais ātrums bija 177 km/h, paātrinājums līdz 100 km/h – 13,2 sekundes, tas vidēji patērēja apmēram astoņus litrus dīzeļdegvielas uz 100 km. Līdz 1983. gada pavasarim "Renault Fuego Turbodiesel" bija ātrākais dīzeļdzinēja auto pasaulē.

Ārpus Francijas automašīna guva lielu popularitāti arī Beļģijā un Itālijā. Laižot klajā modeli "25" (1984. gadā), "Fuego" papildaprīkojums tika papildināts ar inovatīvo audio sistēmas vadību stūrē, elektrisku spoguļa regulēšanu un borta datoru.

"GTS" versija bija pieprasītākā starp 226 000 "Fuego" modeļiem, kas tika saražoti piecu gadu laikā. 1997. gadā "Renault" pasauli iepazīstināja ar "Megane Coupe" – automašīnu, kuru var uzskatīt par "Fuego" ideoloģisko pēcteci.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!