Foto: Publicitātes foto

70. gadu beigās ar uzvarām 24 stundu Lemānas un F-1 automašīnu sacīkstēs "Renault" vairs nepietika. Uzņēmums vēlējās piedalīties arī rallijā. Žana Terramorsi un Īva Legāla izstrādātais "Renault 5 Turbo" modelis tika radīts speciāli rallijiem. Lai to panāktu, bija jāizgatavo un jāapstiprina vismaz 400 šī modeļa spēkrati.

Pirmais "Renault 5 Turbo" tika prezentēts 1978. gada Parīzes autoizstādē. Automašīna ar aizmugures vidū novietoto dzinēju, lieliem riteņiem, kas pārsegti ar īpaši platiem dubļusargiem, guva preses ievērību. Tā dizains bija pārsteidzošs – mazs "Renault 5" "uz steroīdiem".

"Renault 5", kurš tika izgatavots "Alpine" rūpnīcā Djepē, ātri tika pie pircējiem. Klientus pārsteidza 160 zirgspēku jauda pie 6400 apgr./min, ko sniedza 1,4 litru turbopūtes dzinējs, kas bija novietos tieši aiz priekšējiem sēdekļiem.

Sākotnēji automobilis tika piedāvāts ar alumīnija durvīm un jumtu, kā arī neordināru salonu, taču no 1983. gada tas tika ražots "Turbo 2" versijā ar tādu pašu tehnisko specifikāciju, bet ar "Renault 5 Alpine Turbo" iedvesmotu interjeru bez alumīnija virsbūves elementiem. Lai saglabātu optimālu cenu, jumts, aizmugurējās un sāna durvis tika presētas no tērauda loksnes.

Kopumā līdz 1986. gadam, kas ir pēdējais šī modeļa izlaiduma gads, no ražošanas līnijas nobrauca 4857 šī automobiļa vienības.

"Renault 5 Turbo", kurš tika nodots tādu autosacīkšu čempionu rokās, kā Didjē Oriols, Fransua Šatrio, Dominiks Mejers, Žuakins Moutiņu, Bruno Sabi, Karloss Sainss, Alēns Serpagī, Žans-Luks Terjē un Žans Ragnotti, guva panākumus rallijos visā pasaulē, tostarp Monte Karlo rallijā pēc iespaidīgās cīņas ar "Audi" komandas "Quattro" modeli un arī "Porsche 911", ko vadīja Tērjers, un vēl ar Darniču pie "Lancia Stratos" stūres (1981), kā arī "Tour de Corse" (1982.).

Mūsdienās lietots "Renault 5 Turbo" maksā no aptuveni 10 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!