Foto: Publicitātes foto
Vieglie kravas automobiļi ir radīti, lai kalpotu dučiem dažādu profesiju un ik dienu darba maršrutos veiktu simtiem kilometru, tādēļ komerctransporta galvenie parametri ir uzticamība un ekonomiskums, komfortam nereti paliekot otrajā plānā. Eksperti saka, ka šāds redzējums ir raksturīgs uzņēmumiem, kas koncentrējas uz maksimālu taupīšanu, taču iniciatīvu risināt komforta jautājumu aktīvi uzņemas paši ražotāji.

Pētījumi liecina, ka vadītāja labsajūtu nosaka dažādi komforta faktori – no sēdēšanas pozīcijas līdz aromātiem automašīnas salonā. Ērta darba vieta kurjeram vai preču piegādātājam, kurš visu dienu pavada pie stūres, nodrošina labāku pašsajūtu un attiecīgi iespēju veikt kvalitatīvāku darbu.

Konkursa "Lietuvas Gada komercauto" žūrijas loceklis un TV raidījuma "Ceļi. Mašīnas. Cilvēki" veidotājs Valds Jozs Vilūns ir novērojis, ka starp vadītāja komfortu un veselību faktiski ir liekama vienādības zīme. Komfortabla braukšana nozīmē mazāku nogurumu, un ar ietaupīto enerģiju iespējams veikt lielākus attālumus.

"Vadītāja darba kvalitāti veicina laba redzamība, auto manevrētspēja, plūdeni strādājoša transmisija, elastīgs dzinējs, ērta sēdvieta un laba ergonomika kopumā. Bez šaubām ļoti svarīgs ir arī efektīvs gaisa kondicionētājs, kā ar vismaz minimāla multimediju sistēma," saka Vilūns.

Pēc žurnālista domām, kurjeru pakalpojumu sniedzēji un kravu pārvadātāji, izvēloties un pērkot automašīnas, galvenokārt gan meklē maksimālu ekonomisko labumu. Autovadītāju vēlmes parasti tiek ņemtas vērā tikai tiktāl, lai darbs noritētu gludi, lai vadītājus nepārslogotu un viņiem nebūtu pretenziju pret automašīnu.

Vilūna ieskatā, asā konkurence un lielais pieprasījums pēc vieglajiem kravas auto liek ražotājiem dejot pēc lielāko pircēju stabules.

"Tomēr, ja viņi vēlas un spēj maksāt, vieglo komercauto ražotāji jau tagad var piedāvāt visus drošības un komforta risinājumus, kas sastopami vieglajos spēkratos. Ražotāji cenšas auto padarīt ērtu vadītājam – arī tādam, kurš brauc tūkstošus kilometru vai piegādā 50-80 paku dienā," skaidro "Lietuvas Gada komercauto" žūrijas loceklis.

Par vadītājiem rūpējas ražotāji

Ražotāji, iespējams, visskaidrāk apzinās nepieciešamību rūpēties par autovadītājiem, palielinot komerctransporta pamata ērtības – uzlabojot ergonomiku, balstiekārtas darbību un paplašinot bāzes aprīkojumā iekļauto elektronisko palīgu klāstu.

"Lietuvas Gada komercauto" žūrijas loceklis un "Sixt" Lietuvas pārstāvniecības pārdošanas vadītājs Valds Stanislovaitis atzīmē, ka elektronisko palīgu bagātīgā pielietošana mūsdienu komerctransportā to tuvina vieglajiem pasažieru auto.

"Palīgs kustības uzsākšanai pret kalnu, joslas ieturēšana, aklās zonas kontrole, avārijas bremzēšana – šo palīgu esamība komerctransportā ir svarīga katram autovadītājam. Apkopojot var teikt, ka autoražotāji cenšas darba transportu pēc iespējas tuvināt vieglajiem auto, lai radītu pašus ērtākos darba apstākļus," saka Stanislovaitis.

Jaunās paaudzes "Citroën Jumper" izstrādātāji ir sekojuši tieši šādai loģikai un ieviesuši jauninājumus, sākot no avārijas bremzēšanas un joslas pamešanas brīdinājuma sistēmas un beidzot ar viedo tālās gaismas asistentu un ātruma ierobežojuma atpazīšanu.

Tāpat kā markas vieglie modeļi, arī "Jumper" ir izstrādāts "Citroën Advanced Comfort" programmas ietvaros un tam, tāpat kā ar "C3 Aircross" un "C5 Aircross", ir ērti sēdekļi un mīkstāka balstiekārta, kas līdzās papildu telpai un labai ergonomikai vairo vadītāja komfortu.

Savukārt interjera dizaineru un ergonomikas speciālistu uzmanības lokā bijuši dažādi praktiskie aspekti. Piemēram, papildus salona gaisa kondicionēšanas sistēmai ventilācija darbojas arī glabāšanas nodalījumā, savukārt "Bluetooth" austiņas un USB ligzda ir kļuvuši par standarta aprīkojumu.

Uzmanības centrā komfortabla sēdēšana

"Citroën" īpašā uzmanība pret sēdvietu ērtumu ilglaicīgi ir bijusi kompānijas klientu bonuss –
arī "Citroën Jumpy" priekšējie sēdekļi ir izstrādāti, izvērtējot ergonomikas nianses, tostarp sēdekļu augstumu un augstuma regulēšanu, tādējādi palielinot vadītāja redzes lauku jebkurā sēdēšanas augstumā.

Turklāt – pirmo reizi šajā segmentā – "Jumpy" ir aprīkots ar caurspīdīgu projekcijas ekrānu, kas parāda transportlīdzekļa pamatinformāciju vadītāja acu līmenī: momentāno un ieteicamo ātrumu, kruīza kontroles un ātruma ierobežotāja iestatījumus, navigācijas instrukcijas un brīdinājumus par sadursmi, nenovirzot uzmanību no ceļa.

Pēc Stanislovaita teiktā, "Citroën" komerctransporta modeļi izceļas ar to, ka atvieglo vadītāja darbu un sniedz drošību.

"Vēl pirms dažiem gadiem šādas sistēmas tika uzstādītas tikai augstākas klases automašīnās. Bet tagad "Citroën" vienkārši vairs neražo komercauto bez nepieciešamajiem komforta un drošības palīglīdzekļiem," saka speciālists.

Viņa ieskatā, ir tikai dabiski, ka autovadītāja atbalsta sistēmu plašais klāsts palielina automašīnas cenu – paaugstināta drošība un komforts rada papildu izmaksas.

"No otras puses, pēc 3-5 gadu lietošanas otrreizējā tirgū šādai automašīnai būs augstāka cena. Tāpēc, izvēloties operatīvo līzingu vai ilgtermiņa nomu, mēnesī maksājamā summa praktiski nemainās, ja salīdzina ar tādu pašu, bet vienkāršāku un lētāku automašīnu," atzīmē Stanislovaitis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!