Foto: Publicitātes foto

Tikko iznākušajā izdevuma "Car Design News" ikgadējā "Car Design Review" gadagrāmatā triumfa laurus plūcis jaunais "Range Rover", iegūstot prestižo Gada sērijveida auto balvu.

Par labāko "Range Rover" nosaukusi ekspertu žūrija, kurā bija dizaina jomas līderi arī no "Polestar", "Lamborghini", "Volvo" un "Lucid". Viņi izcēla tā minimālisma stilā ieturēto dizainu un veiksmīgo mūsdienīga luksusa apvienojumu ar ikonisku formu, kas jauno auto sasaista ar lielisko 50 gadu mantojumu.

"Car Design News" ir vadošais informācijas, ieteikumu un apskatu avots auto dizaineriem visā pasaulē, un gadagrāmatu "Car Design Review" tas izdod jau devīto reizi. Rūpīgi izstrādātais un augstā līmenī izgatavotais izdevums piedāvā visaptverošu un ārkārtīgi detalizētu pārskatu par gada notikumiem dizainā, dominējošajām tendencēm, inovācijām un jaunumiem, kā arī klajā laistajiem automobiļiem. Grāmatā lasāmi apskati par Gada konceptauto un Gada sērijveida auto, kā arī intervijas ar labākajiem dizaineriem – žūrijas biedriem. "Car Design Review" piešķir arī balvu par mūža ieguldījumu nozares milžu attīstībā.

Finālistu sarakstā bija iekļauti auto, kas tirgū laisti no 2021. gada aprīļa līdz 2022. gada septembrim, un piektās paaudzes "Range Rover" to vidū tika atzīts par uzvarētāju.

""Range Rover" forma iemieso mūsdienīgu greznību, bet elegantās proporcijas un optimizētie apjomi ir mūsu "Reductive Design" filozofijas izpausme. Šī pieeja tika ieviesta ar "Velar" 2017. gadā, un tagad tā ir redzama visā "Range Rover" saimē," saka "Jaguar Land Rover" radošais direktors profesors Gerijs Makgoverns.

Jaunajam "Range Rover" ir tīras un elegantas aprises ar lāzermetinātiem jumta savienojumiem bez šuvēm, vienlaidu stiklojumu un inovatīviem apdares elementiem vietās, kur durvju paneļi savienojas ar logu stikliem. "Peldošais jumts" ir būtiska "Range Rover" DNS daļa, savukārt bagāžas telpas divviru durvīm ir apslēpta savienojuma līnija, kas visu paceļ jaunā precizitātes līmenī.

"Range Rover" ir veidots uz jaunās modulārās garenvirziena arhitektūras (MLA) platformas, kurā izmantoti dažādi metāli. Tāpat tam tiek piedāvāta virkne elektrificētu spēka agregātu, savukārt gaisa pretestības koeficients ir tikai 0,30 – zemākais starp visiem luksusa klases SUV.

Žūrijas pārstāvis Sanjups Lī, kas ir "Hyundai" galvenais viceprezidents un Globālā dizaina centra vadītājs, jauno "Range Rover" sauc par "vienkāršu, drosmīgu un elegantāko savā segmentā". Auto atzinīgi vērtē arī cits eksperts – "Polestar" galvenais dizainers Maksimilians Misoni: "Kā cilvēks, kurš izprot, cik sarežģīti ir saglabāt dizaina tīrību visā izstrādes gaitā, es saku – visu cieņu šim automobilim un tā radītājiem."

"Range Rover SV" un "Defender" komandas ieguva atzinību arī kategorijā "People Awards", kur tās kopīgi saņēma apbalvojumu kā spēcīgākā CMF komanda. Krāsu, materiālu un apdares komandas saņēma balvu par inovatīvajiem materiāliem un krāsām, kas veido spēcīgu un skaidru estētiku un apvieno auto ārējo un iekšējo dizainu.

Tāpat atzinību ieguva "Jaguar Land Rover" dizainers Kens Gans, kurš par savu izcilo darbu saņēma Neatklātā talanta balvu. Gans, kurš ir ieguvis maģistra grādu transporta dizainā Koventrijas Universitātē, pārspēja četrus citus lieliskus jaunos dizainerus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!