Foto: Publicitātes foto

Atbildot uz jautājumu, vai drīz varam gaidīt pašbraucošas kravas automašīnas, "Scania" ir atvērusi izmēģinājumu poligona vārtus un atklājusi detalizētu informāciju par savu autonomo smago transportu. Tur – Zviedrijas pilsētā Sēderteljē – šī ražotāja auto patstāvīgi strādā kalnrūpniecības darbos.

Šī teritorija jauno tehnoloģiju aprobēšanai netika izvēlēta nejauši. Skarbo apstākļu, garo darba stundu, dažādu risku un citu faktoru dēļ aizvien mazāk šoferu ir gatavi uzņemties smago darbu šajā vietā. Tāpēc par glābiņu nozarei, kur efektivitātei ir ļoti liela nozīme, kļūst kravas automašīnas, kas bez paguruma spēj braukt bez atpūtas pauzēm un ir aprīkoti ar sensoriem, kuri palīdz izvairīties no šķēršļiem.

Attīstības bāze

Viens no lielākajiem šķēršļiem pašbraucošo transportlīdzekļu ieviešanai joprojām ir tiesiskā regulējuma trūkums. Tomēr arī šajā jomā ir vērojami pārmaiņu aizmetņi. Vācija 2021. gada jūlijā pieņēma Autonomās braukšanas likumu un kļuva par pirmo valsti pasaulē, kurai ir īpašs tiesību akts šīs jomas regulēšanai. Likums pašbraucošās mašīnas ļauj izmantot noteiktās jomās, piemēram, satiksmē starp loģistikas termināļiem. Tādējādi Vācijas likumdevēji ir izveidojuši drošus nosacījumus šīs tehnoloģijas praktiskiem izmēģinājumiem, tostarp cilvēka uzraudzībā arī uz valsts ceļiem.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!