Foto: Shutterstock

Izmantot savu KASKO apdrošināšanas polisi vai gaidīt rīcību no vainīgā autovadītāja OCTA apdrošinātājiem? Šādu jautājumu prātā pārcilā ceļu satiksmes negadījumā cietušie autovadītāji un bieži vien izvēlas tieši KASKO, jo brīvprātīgā apdrošināšana palīdz remontu veikt ātrāk.

Apdrošināšanas akciju sabiedrības "BTA" apkopotie dati liecina, ka kopš pagājušā gada sākuma 44% visiem KASKO pieteikumiem tikuši atrisināti laika periodā līdz septiņām dienām. Savukārt ar OCTA pieteikumiem nedēļas laikā izdevies tikt galā vien 22% gadījumu.

Ceļu satiksmes negadījumā iekļuvušajiem autovadītājiem, kuri sadursmē nav vainīgi, pastāv iespēja izvēlēties, kuram apdrošinātājam pieteikt apdrošināšanas atlīdzību. Viņi var pieprasīt segt izdevumus vainīgā autovadītāja obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA polises vai arī no savas brīvprātīgās apdrošināšanas jeb KASKO polises.

KASKO gadījumu lietu izskatīšanā BTA pieredzē kopš 2022. gada sākuma 16% pieteikumu nokārtoti vienas diennakts laikā, 15% divās līdz trīs dienās un vēl 13% – četrās līdz septiņās dienās. Ilgāk par mēnesi nākas gaidīt vien sarežģītākos, grūtāk izvērtējamos gadījumos, tādi ir ap 14%.

OCTA pieteikumu noregulēšana notiek ilgāk, jo tajā iesaistīti vairāk dalībnieki un apdrošināšanas atlīdzības regulēšanu uzņemas vainīgās puses apdrošinātājs. OCTA statistika rāda, ka pirmās diennakts laikā izdevies nokārtot vien 4% no visiem pieteikumiem, 2-3 dienās 9%, un atlikušajās pirmās nedēļas dienās – vēl 9%. Savukārt ilgāk par mēnesi ievilkušies 30% lietu. Tas nozīmē tikai vienu – automašīnas remontēšana būtiski aizkavējas un cietušajiem iespēju atkal sēsties savā spēkratā jāgaida neiepriecinoši ilgi.

Savukārt vēršoties pie sava apdrošinātāja apdrošināšanas atlīdzības formalitāšu kārtošanu ar vainīgās puses apdrošinātāju uzņemsies apdrošinātājs un veiks atlīdzības izmaksu, vēlāk to atgūstot no CSNg izraisījušās puses apdrošinātāja.

Pieteikumu izskatīšanas ātrumu pozitīvi ietekmē arī tas, ka klients var izvēlēties ērtāko paziņošanas formu. KASKO gadījumā 75% priekšroku dod telefona zvanam, 16% izmanto tīmekļa vietni un 6% – pašapkalpošanās portālu, un arī šīs pašas priekšrocībās klients var izmanot, piesakot "OCTA pie sava apdrošinātāja" negadījumu.

Aizvadītā nedēļā Latvijas teritoriju sasniedza negaidīta vētra, kas ietekmējusi arī daudzus "BTA" auto klientus. Šobrīd "BTA" Latvijā ir saņēmis vairāk nekā 150 KASKO atlīdzību pieteikumus par automašīnu caursistajām virsbūvēm, izsistiem vējstikliem, lukturiem, krusas graudu izveidotām buktēm, kā arī par vētras nesto priekšmetu un lauzto koku uzkrišanu uz transporta līdzekļa. Vidēji uz vienu auto vētras nodarītais zaudējums ir lēšams ap 10 000 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!