Foto: DELFI
Auto tirgotāji uz iesākušos tirgus izaugsmi vēl raugās piesardzīgi un, iepriekšējās pieredzes sabiedēti un mācīti, cenšas dzīvot taupīgāk nekā "treknajos gados". Jaunu auto tīkotājiem par tādiem noliktavu krājumiem kā dīleriem Latvijā bija, piemēram, 2008.gadā atliek vien sapņot un pat demonstrācijas mašīnu ir jūtami mazāk, tādēļ saorganizēt kolektīvu testa braucienu nebūt nav viegli. Te nepieejams izrādās viens, te atkal cits demo auto. Turklāt dabūt mašīnu vēlamajā komplektācijā bieži ir vienkārši neiespējami. Nav, un viss!

X dienu divarpus mēnešu ilgajam "DELFI Auto" testam nodotā krosovera "Dacia Duster" tiešai konfrontācijai ar potenciālajiem konkurentiem nācās noteikt, īsti nemaz nezinot, kas beigu beigās stāsies pretī rumāņu izcelsmes SUV.

Šoreiz vēlamas bija mašīnas ar dīzeļmotoru, manuālo transmisiju un visu riteņu piedziņu, jo tieši tādā izpildījumā bija "Duster". Ļoti gribējās sparinga partneru vidū redzēt segmenta pioniera jaunāko atvasi "Toyota RAV4". Diemžēl "Wess Motors" spēja piedāvāt tikai benzīna "RAV4", bet "Amserv Motors" paziņoja, ka medijiem, par iespēju saņemt viņu "Toyotas" izmēģināšanai, esot jāsamaksā!!! Tas nu ir pretrunā kā ar pasaules praksi, tā ar citu pašmāju autotirgotāju darbību.

Foto: DELFI

Par citiem... X dienā "Kia Automobiles" varēja iedot tikai "Kia Sportage" ar benzīna motoru un automātu, bet pie "GrosAuto" bija tikai priekšpiedziņas "Sportage". Iepriekšējā dvīnis "Hyundai ix35" ar 2,0 l dīzeli "Skandi Motors" staļļos izrādījās aizņemts, bet "Auto Halle" atbildēja, ka viņiem demo mašīnas nemaz neesot. Interesanti, vai arī klientiem pie šī tirgotāja tiešām nav iespējas ar "ix35" izbraukt? "Volkswagen" Krasta ielas centra "VW Tiquan" testa dienā vizināja potenciālos klientus. Saprotama lieta – katra pārdota mašīna tagad no svara un klientu priekšā cepure jānoņem ik reizi. "Škoda Yeti" beigās izpalika, jo tieši X dienā pēkšņi iekrita "Karlo Motors" demo mašīnu nomaiņa. "Nissan" krosoverus un "Renault Koleos" paši īsti negribējām ar "Duster" fakstiski vienādas pilnpiedziņas sistēmas dēļ.

Paldies "Aura Auto", kas "Mitsubishi ASX" tieši nepieciešamajā komplektācijā no salona izdzina speciāli priekš mūsu testa. Paldies arī "Baltic Motors" par "Ford Kuga". Nācās gan būt mierā, ka "Kuga" bija nevis ar manuālo pārnesumkārbu, bet automātu un jaudas ziņā ar niknāko 163 Zs 2,0 l dīzeli nevis ar abiem pretiniekiem tuvāko 140 Zs versiju. Paredzot krietnu darba apjomu, testa veikšanai "DELFI Auto" talkā aicināja žurnāla "AutoBild Latvija" kolēģus. Viņu atskaiti par kopīgo izmēģinājumu meklējiet žurnāla decembra numurā.

Dizains

Divu šī testa dalībnieku, proti "Mitsubishi ASX" un "Dacia Duster" dizanu "DELFI Auto" ir vērtējis jau publikācijās pērn. Konsekventi paliekam pie iepriekšējā zvaignītēs izteiktā vērtējuma – "Duster" saņem trīs zvaigznes jeb atzīmi "labi", bet "ASX" četras zvaigznes jeb "ļoti labi".

Viedokļa, kas nav mainījies, svaigai ilustrācijai saīsināti citēšu aizvadītajā gadā pausto: ""Dacia Duster" no skata ir robustāks un ja ar to saprot vīrišķību, tad iznāk, ka vīrišķīgāks. Griez riņķī un skaties no kuras puses gribi – neliels, bet mēreni muskuļots, turklāt visumā glīts auto ar īstiem SUV raksturīgu, mazliet bravurīgu siluetu. No priekšpuses un sāniem "Duster" ir mazliet interesantāks dizaina objekts nekā no aizmugures, jo aizmugures optika kaut kā lec ārā no kopējā auto tēla. Tā ir bērnišķīgāka un ar robustajām metāla paneļu formām sader mazāk nekā priekšējā...

Foto: DELFI

Atšķirībā no ārienes... viss jau ir redzēts un no dizaina viedokļa neizteiksmīgs. Paneļu plastmasas vienkāršas un lētas, bet brūngani lakotā viduskonsole, durvju rokturu un vēl šur tur izmantotās dekoratīvās uzlikas salonam piešķir pavisam citu – pievilcīgāku ārējo iespaidu nekā pie "Dacia" bija rasts sastapt. "DELFI Auto" rokās pabijušais auto bija "Laureate" izpildījumā (arī šoreiz, ilgtermiņa testā), kas ir greznākais, ko "Duster" piedāvā."

"Mitsubishi ASX". Dinamisks, bet spēcīgi, pat agresīvi veidots siluets. Pārdomāti akcenti un stilistiski teicami nostrādātas detaļas. Lielā trapecveida radiatora reste lieliski saskan ar vidusdaļā pacelto motora pārsegu un eleganto optiku. Arī aizmugurē valda tāda pati formu un detaļu saskaņa, bet slaidos sānus grezno izteiksmīgi valcējumi. Dimaniski – tātad sportiski. Ja jau sportiski, tad vīrišķīgi... Iekšpusē tīkama mērinstrumentu sekcija, izskatīgs stūres rats un maz emociju raisoša viduskonsole..." Jāpiebilst, ka šoreiz "DELFI Auto" rīcībā nodotais "ASX" bija greznākā salona izpildījumā ar lielu krāsainu informatīvo displeju, kādēļ viduskonsole šķita jūtami interesantāka.

"Ford Kuga" vismaz pēdējo divu gadu laikā uz testu "DELFI Auto" bija pirmo reizi. Taču šī materiāla autors 2008.gada vidū piedalījās "Kuga" Eiropas prezentācijā Spānijā un pēc tam laikrakstā "Diena" līdzīgā vērtēšanas skalā par dizainu lika augstāko atzīmi "piecas zvaigznītes", toreiz rakstot: "Viens no "Ford Kuga" trumpjiem ir spilgts un dinamisks dizains. "Ford" kultivēto kinētisko tēlu uzsver arī lukturi ar AFS adaptīvo priekšējo gaismu sistēmu, bet "Titanium" komplektācijā jau standartā ir pat Bi-Xenon lampas".

Aizvadīto trīs gadu laikā automobiļu dizains un tā izcelšanā izmantotās metodes ir attīstījušās ļoti strauji. "Kuga" no dizaina viedokļa joprojām ir visnotaļ spilgts auto, taču arī konkurenti uz lauriem nav gulējuši. Nudien neradās pietiekami daudz argumentu, lai "Kuga" dinamismu pašreiz izceltu vairāk nekā "ASX". Arī salona dizains, neskatoties uz kvalitatīvākiem apdares materiāliem, manuprāt, nav pakāpi pārāks. Tātad arī "Kuga" par dizainu saņem četras zvaigznes jeb "ļoti labi".

Tehnika

Salīdzināmo automobiļu tehnika bija visnotaļ atšķirīga. "Duster" dīzeļu frontē nav nekā lielāka par 1,5 l darba tilpumu un 110 Zs ir jaudīgākā šī motora versija. Tilpuma ziņā nebūt ne tālu stāvošais 1,8 l "ASX" dīzelis piedāvāja jau pavisam citus zirgspēkus – 150, bet "Kuga" nav nekā mazāka par 2,0 tilpumu, kas spēcīgākajā versijā ir 163 Zs vērts. Abiem pirmajiem testa auto motors bija komplektēts ar sešpakāpju manuālo kārbu, bet "Kuga" ar sešpakāpju automātu. Gan jau atradīsies ne mazums ļaužu, kas sludinās, ka šie trīs nemaz nav salīdzināmi. Mūsuprāt, tomēr ir salīdzināmi – tādi, kādi tie ir, jo, neskatoties uz dažādu tehniku, pārstāv vienu un to pašu segmentu.

Dinamikas ziņā motora tilpums un zirgspēki visnotaļ likumsakarīgi visu salika pa plauktiņiem. (skatīt tabulu raksta beigās) Ātrākais "Kuga", nedaudz atpalika "ASX", ar piebildi, ka šosejas apdzīšanā (80-120 km/h) japānis faktiski ir tik pat žigls kā vācu izcelsmes "Ford", bet "Duster" jūtami zaudēja kā vienam tā otram. "Duster" 0-100 km/h dinamiku pasliktina ne tikai ievērojami mazāka jauda, bet arī ātrumkārbas specifika. Ļoti "īsais" pirmais un arī otrais pārnesums, salīdzinājumjā ar "ASX", liek izdarīt vairāk pārslēgšanās, kas neglābjami krāj sekundes. Savukārt "Kuga" citādi visnotaļ žiperīgais automāts atklāja, ka startā no vietas, pēc gāzes pedāļa triekšanas grīdā, seko pailgs "atmošanās" brīdis. Tālāk gan "PowerShift" robus skalda kā ass cirvis vieglu alkšņa koka malku. Skalda tik labi, ka manuāla stimulēšana +/- režīmā fakstiski neko nedod.

Foto: DELFI

Bremzēšanas mēģinājumi atklāja, ka apstāšanās efektivitātē visi trīs krosoveri ir līdzvērtīgi, neskatoties uz to, ka "Duster" aizmugurē ir nu jau par arhaismu uzskatāmie trumuļi, bet konkurentiem disku bremzes ir vsiem riteņiem. Inerces spēku teju vienādā dzēšanā lomu spēlē arī sāncenšu svars. "Kuga" ir vissmagākais, taču bremzes spēcīgas, jo stājas turpat, kur "ASX" (skatīt tabulu raksta beigās), bet "Duster" bremzēšanu, domājams, glābj tieši salīdzinoši vieglais svars, kas pašmasas izteiksmē ir par 214 kg mazāks nekā "Kugai". Jāpiebilst, ka visas trīs mašīnas bija komplektētas ar bremžu ABS.

Par "Kuga" automātiskās pārnesumkārbas darbību jau tika minēts. "Duster" un "ASX" manuālās kārbas slēgšanās precizitātē un kulises sajūtā uzskatāmas par līdzīgām, neskatoties uz ļoti atšķirīgiem pārnesumu skaitļiem. Abas slēdzas saprotami un diezgan precīzi, ir labi pieskaņotas atšķirīgo motoru spējam, taču ar kulises eleganci neizceļas ne "Duster", ne "ASX". "Duster" pirmā pārnesuma īsums ikdienas ceļu satiksmē pat zināmā mērā kaitina.

Vadāmībā pārāks par konkurentiem ir "Kuga" – straujos manevros palīdz "visīsākā" no trijotnes stūre ar labu reaktīvo spēju un sportiskai braukšanai lieliski pieregulētā balstiekārta. "ASX" šai komponentā "iekrīt" galvenokārt ar salīdzinoši "garākās" stūres tīri elektriskā pastiprināja mākslīgajām reakcijām, kas neļauj īsti labi kontrolēt vadošo riteņu stāvokli. Kartinga trases līkločos gadās brīžiem pagriezt par maz, bet citviet jau par daudz un bieži ar atkārtotu manevru nākas pielabot trajektoriju. "Duster" stūre ir vēl "garāka", taču izmantotais hidrauliskais stūres pastiprinātājs tomēr ļauj stūrējošos riteņus kontrolēt labāk nekā braucot ar "ASX". Taču kartinga trase atklāja arī to, ko "Duster" nebija "pačukstējis" teju divu mēnešu ilgā un pietiekami daudzveidīgā ikdienas lietošanā. Asu, brīžiem atpakaļejošu līkumu kaskādēs, strauji virpinot stūri no vienas puses uz otru, reizēm stūri "ķēra" neadekvāts smagums. Sajūta tāda, it kā uz īsu mirklīti stūre būtu palikusi bez pastiprinātāja. "Duster" piekarei ir arī visgarākie gājieni un rumānis mazlietiņ vairāk sasveras pagriezienos, taču pagriezieniem adekvāti izvēlētos ātrumos nekā bīstama nav.

Degvielas patēriņa ziņā uz šosejas apstiprinājās jau agrāk atklātais "ASX" 1,8 litru agregāta teicamais ekonomiskums. "ASX" tērāja par veselu litru mazāk dīzeļdegvielas nekā tilpumā ziņā mazākais "Duster" motors. Toties pilsētā tomēr mazliet taupīgāk iespējams braukt ar "Duster". Loģiski, ka salīdzinājumā ar testa konkurentiem lielākais "Kuga" dīzelis arī bija negausīgākais degvielas tērētājs visos režīmos, taču priekš divlitru motora un auto masas arī "Kuga" rādītāji uzskatāmi par labiem.

Diemžēl darbdiena izrādījās pārāk īsa, lai izpildītu pilnu sākotnēji iecerēto testu programmu. Pārbaudījumi apvidus pastākļos izpalika. Taču iepriekšējā pieredze ļauj diezgan pārliecinoši apgalvot, ka ārpus ceļiem "Duster" ir pārāks par testa konkurentiem. Pirmkārt, tam pilnpiedziņas sistēma ir saslēdzama arī tā, ka visi četri riteņi ir elektroniski sabloķēti pastāvīgā vilkmē (Režīms "4WD Lock" automātiski atslēdzas tikai pie aptuveni 75 km/h). Otrkārt, gan uzbraukšanas, gan nobraukšanas leņķis "Duster" ir pateicīgāks šķēršļotam apvidum, kā arī klīrenss ir vislielākais. Tiesa, arī "ASX" pilnpiedziņai ir režīms "Lock", kas nodrošina elektroniski "sasietu" abu asu vilkmi, taču zemāks klīrenss un lielākas pārkares nekā "Duster" japāņa bezceļu potenciālu mazina.

Komforts

Pa gludu asfaltu labs rites komforts, protams, bija visiem testa dalībniekiem. Uz Maskavas forštates bruģa Rīgā jau varēja sajust "Kuga" piekares stingrību, taču balstiekārtas labā energoietilpība ļāva saglabāt komforta sajūtu. "Duster" nelīdzeno bruģi līgot izlīgoja. "Autobild" kolēģim pat likās, ka "Duster" ir pārāk šūpīgs. Viskrasāk rites komfortu uz bruģa zaudēja "ASX", turklāt tieši japānim klāt nāca arī vislielākais trokšņu fons salonā. Līdzīgi kā uz bruģa, rites komforta ziņā testa dalībnieki ir braucot arī pa grunts ceļiem. Ieprieksējā pieredze ļauj apgalvot, ka "Duster" salīdzinoši viskomfortablāk salonā sēdošos ved arī pa šķēršļotu apvidu.

Foto: DELFI

No papildus komfortu nodrošinoša aprīkojuma viedokļa "Duster" konkurentiem zaudēja diezgan bezcerīgi. Manuālais kondicionieris pret divzonu klimatiem, maziņš info lodziņš ar trūcīgiem brauciena datiem pret multimediju sistēmām un "touch screen" krāsainiem ekrāniem utt. Nemaz jau nerunājot par dažnedažāda papildu aprīkojuma iespējām, kas "Duster" pat sapņos nav paredzēts. Testa "Kuga" uz "ASX" fona izcēlās ar start/stop pogu (jebkurai "Kugai" jau bāzē, bet "ASX" tikai visbagātākajā komplektācijā) pagriežamas aizdedzes atslēgas vietā un 220V rozeti salonā. Vēl jāatzīmē, ka tikai "Kugai" ir papildu ērtība sīkas bagāžas ievietošanai bagāžniekā. Proti, atseviški ir atverams tikai bagāžnieka stikls.

"Kuga" sēdekļiem bija labs auduma pārvalks un priekšējiem teicams auguma sānu atbalsts (tiesa, korpulentiem ļaudīm var gadīties par ciešu). "ASX" lepojās ar mākslīgo ādu, bet sēdekļi bija diezgan slidīgi un jūtami vaļīgāki. "Duster" arī šajā komponentā bija visnepretenciozākais – sēdekļi pacieti, atbalsts vājš un drēbe pagalam vienkārša.

Drošība

Visas trīs mašīnas bija aprīkotas ar bremžu pretbloķēšanās sistēmu (bez tās Eiropas tirgos nu nekādi), bremzēšanas spēka sadalītāju un bremžu elektronisko pastiprinātāju.

"Duster" bagātākajai komplektācijai "Laureate", kas piedalījās testā, bija uzstādīta arī pa piemaksu paredzētā opcija – vilkmes kontroles un stabilizācijas sistēma. Drošības gaisa spilvenu skaits 4. Citas komplektācijas gan aktīvās, gan pasīvās drošības ziņā ir jūtami trūcīgākas.

"Kuga" barucēju drošībai jau standartā ir paredzēta gan vilkmes, gan stabilitātes kontroles sistēma. Drošības gaisa spilvenu skaits 6. Arī "ASX" jau bāzītē "Inform" ir gan vilkmes, gan stabilitātes kontrlole un pat pret kalnu braukšanas uzsākšanas asistents, kā arī septiņi drošības gaisa spilveni, tostarp vadītāja ceļgalu aizsardzībai. "Titanium" (bāzītē "Trend" par piemaksu) komplektācijā "Kugai" un "ASX" sākot no otrās aprīkojuma pakāpes "Invite" ir arī automātiska ātruma uzturēšanas sistēma jeb "cruize control", bet "Duster" tāda nav paredzēta pat ar piemaksu.

Foto: DELFI

Ieskatoties jauno auto drošību pārbaudošās "EuroNCAP" interneta mājas lapā, redzams, ka "Kuga" sadursmju testiem ticis pakļauts jau 2008.gadā. Pēc toreiz spēkā esošās vērtēšanas sistēmas – kopējā atzīme par salonā sēdošo aizsardzību augstākā – piecas zvaigznes ar rezultātu 33 balles, summējot frontāla, sānu trieciena rezultātus un drošibas papildierīces. "Duster" ticis pārbaudīts šogad un jau pēc jaunās, pilnveidotas pārbaužu (arī vērtēšanas) metodoloģijas. Tā kā gluži viens pret viens rezultāti ar "Kuga" nav salīdzināmi, bet "Duster" ir ieguvis 27 balles un trīs zvaigznes. "ASX" vēl nav pabijis "EuroNCAP" dzirnavās un virbūves stiprību mēs nezinām, taču aprīkojums ir labā līmenī.

Iespējas / Cena

Visi trīs testa automobiļi bija bagātākajās komplektācijās. "Kuga" maksā ap 30 000 eiro un "ASX" būs tikai kādu tūkstoti lētāks. "Duster" vismaz 10 taukšķus lētāks. Taču puslīdz ciešami aprīkots tas nemaz vairs tik lēts nešķiet, jo par nepilniem 19 000 eiro pastāv visai plaša izvēle. Tiesa, ne kompakto krosoveru segmentā, ja vēlamies kaut ko vairāk nekā tikai priekšpiedziņu.

Tātad ar cenu un vispusīgāku braukšanas iespēju ziņā "Duster" konkurentus "sit" pamatīgi. Taču rumāņa Ahileja papēdis ir mūsdienu līmenim ļoti trūcīgs komforta aprīkojums, jo "visbagātākais" ir nabagāks par konkurentu bāzītēm. Otrs būtisks trūkums ir salona salīdzinoši mazpievilcīgais noformējums.

Par konkurentu cenu iznāk "bagātais Dasters" un varbūt vēl kāds cita zīmola mazauto jeb vismaz cita "Dacia" noteikti. Vai tas izvēlē varētu būt arguments par labu "Duster"? Iespējams, bet laikam jau tikai tiem pircējiem, kuri vai nu zināmā mērā ir ar mieru ignorēt ērtības un estētisko pusi, vai arī tādiem, kuriem no tiesas nepieciešams labs sabiedrotais arī ārpus labiem ceļiem. Bet nav jau tā, ka arī "Kuga" un "ASX" no asfalta nobraucot būtu bezspēcīgi.

"DELFI Auto" rezumējums sadaļā "Iespējas/cena" šoreiz būt šāds – visiem vienāds vērtējums. jo viens grauj ar cenu, cits ar smukumu un ekstrām. Vienam dots tur, kur citam ņemts.

Apkopojums

Uzvarētāju nav. Arī zaudētāju šajā salīdzinošajā testā nav. Katram auto ir savas stiprās un ne tik stiprās puses un ceru, ka esam devuši ieskatu tajā un informāciju pārdomām. "DELFI Auto" negrasās piekopt mediju bieži praktizēto – vērtējumu izteikt punktu slakā un beigās tos skaitīt kopā, lai ar, piemēram, piecu vai septiņu punktu pārsvaru no 100 iespējamiem (kā tas visbiežāk arī ir) kādu atzītu par salīdzinošā testa uzvarētāju, bet pārējos nostādītu it kā zaudētāju lomā.

Foto: DELFI

"Dacia Duster":

"Ford Kuga":

"Mitsubishi ASX":

Tehniskie rādītāji (ražotāju dati)

  

Dacia Duster Ford Kuga Mitsubishi ASX
Garums (mm) 4315 4443 4295
Platums (mm) 1822 (bez spoguļiem) 1842 1770 (bez spoguļiem)
Augstums (mm) 1695 (ar jumta rel.) 1710 (ar jumta rel.) 1625 (ar jumta rel.)
Riteņu garenbāze (mm) 2673 2690 2670
Klīrenss (mm) 210 188 170
Uzbraukšanas (priekšējās pārkares) leņķis (º) 30 23 19
Nobraukšanas (aizmug. Pārkares) leņķis (º) 36 27 30
Rampas pārbraukšanas leņķis (º) 23 nav datu nav datu
Pārvarama brasla dziļ. (mm) 350 nav datu nav datu
Bagāžnieka tilpums (l) 408 410 416
Pašmasa (kg) 1458 1672 1525
Pilna masa (kg) 1844 2160 2060
Apgriešanas diametrs (m) 10,76 11,5 10,0
Motors 1,5 dCi (1461 cm³) maks. jauda 110 Zs pie 4000 apgr./min. maks. grieze 240 Nm pie 1750 apgr./min. 2,0 Duratorg (1997 cm³) maks. jauda 163 Zs pie 3750 apgr./min. maks. grieze 340 Nm no 2000 līdz 3250 apgr./min. 1,8 DI-D Mivec (1798 cm³) maks. jauda 150 Zs pie 4000 apgr./min. maks. grieze 300 Nm no 2000 līdz 3000 apgr./min.
Degviela Dīzeļdegviela Dīzeļdegviela Dīzeļdegviela
Piedziņa 4WD 4WD 4WD
Ātrumkārba Sešpakāpju mehāniskā "PowerShift" sešpakāpju automātiskā Sešpakāpju mehāniskā
Maksimālais ātrums (km/h) 168 193 198
Dinamika 0-100 km/h (s) 12,5 9,7 10,0
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā - 6,5 Uz šosejas - 5,3 Jauktā režīmā - 5,6 Pilsētā - 8,5 Uz šosejas - 5,8 Jauktā režīmā - 6,8 Pilsētā - 6,9 Uz šosejas - 5,0 Jauktā režīmā - 5,7
Degvielas tvertnes tilpums (l) 50 66 60
Stūresrata apgriezieni 3,3 2,7 3,0
Stūres pastiprinātāja veids Hidraulisks Elektrohidraulisks Elektrisks
Balstiekārta Priekšā neatkarīgā "MacPherson" ar šķērsstabilizatoru Aizmugurē neatkarīgā "MacPherson" tipa ar daudzsviru savienojumiem Priekšā neatkarīgā "MacPherson" ar šķērsstabilizatoru Aizmugurē neatkarīgā daudzsviru ar šķērsstabilizatoru Priekšā neatkarīgā "MacPherson" ar šķērsstabilizatoru Aizmugurē neatkarīgā daudzsviru ar šķērsstabilizatoru
Bremzes Priekšā ventilējamas disku Aizmugurē trumuļu Priekšā ventilējamas disku Aizmugurē disku Priekšā ventilējamas disku Aizmugurē disku
Riepas 215/65 R16 235/55 R17 215/60 R17
Riepas modelis Continental Cross Contact M+S Hankook DynaPro HP M+S Dunlop SP Sport
CO2 emisijas (g/km) 145 179 (159 ar 6MT) 150
Tehniskās apkopes cikls Pēc 20 000 km nobraukuma vai reizi gadā Pēc 20 000 km nobraukuma vai reizi gadā Pēc 20 000 km nobraukuma vai reizi gadā
Rūpnīcas garantija 3 gadi vai 100 000 km nobraukums 5 gadi vai 100 000 km nobraukums 3 gadi vai 100 000 km nobraukums (Latvijas dīleri garantiju palielina līdz 5 gadi vai 150 000 km)

  

"DELFI Auto" veiktie salona izmēru mērījumi

  

Dacia Duster Ford Kuga Mitsubishi ASX
Attālums no priekšējā sēdekļa līdz griestiem (cm) 99 102 98,5
Attālums no pakaļējā sēdekļa līdz griestiem (cm) 93 94 89,5
Platums elkoņu zonā priekšā (cm) 141 145 146
Platums elkoņu zonā aizmugurē (cm) 143 145 148
Attālums no priekšējā sēdekļa atzveltnes līdz pakaļējam sēdeklim, ja priekšējais noregulēts vadītājam ar 1,75 m augumu (cm) 25 26 28,5

  

Cenas eiro

  

Dacia Duster 1,5 dCi (110 Zs) FWD 6MT no 15 362
Dacia Duster 1,5 dCi (110 Zs) 4WD 6MT              no 16 966
Dacia Duster 1,5 dCi (110 Zs) 4WD 6MT testa auto 18 924
Ford Kuga 2,0 DTCi (140 Zs) FWD 6MT no 22 325
Ford Kuga 2,0 DTCi (140 Zs) 4WD 6MT no 26 451
Ford Kuga 2,0 DTCi (140 Zs) 4WD 6AT no 27 575
Ford Kuga 2,0 DTCi (163 Zs) 4WD 6MT no 27 490
Ford Kuga 2,0 DTCi (163 Zs) 4WD 6AT Titanium no 30 506
Mitsubishi ASX 1,8 DI-D (150 Zs) FWD 6MT no 25 250
Mitsubishi ASX 1,8 DI-D (150 Zs) 4WD 6MT Instyle Plus 28 600

  

Degvielas patēriņa rezultāti "DELFI Auto" testa laikā pēc borta datoru rādījumiem

  

Dacia Duster 1,5 dCi (110 Zs) Ford Kuga 2,0 TDCi (140 Zs) Mitsubishi ASX 1,8 DI-D (150 Zs)
Pilsētas ciklā Rīgā, veicot 58,2 km 6,4 l/100 km ar vidējo ātrumu 33 km/h 8,8 l/100 km ar vidējo ātrumu 31 km/h 6,6 l/100 km ar vidējo ātrumu 35 km/h
Dinamikas un stabilitātes izmēģinājumu laikā 16,3 l/100 km ar vidējo ātrumu 28 km/h, veicot 13,8 km 22,9 l/100 km ar vidējo ātrumu 27 km/h, veicot 13,4 km 15,8 l/100 km ar vidējo ātrumu 30 km/h, veicot 14,2 km
Šosejas režīmā maršrutā Rīga - Skrīveri, veicot 102 km 6,0 l/100 km ar vidējo ātrumu 58 km/h 6,9 l/100 km ar vidējo ātrumu 60 km/h 5,0 l/100 km ar vidējo ātrumu 62 km/h

"DELFI Auto" veiktie dinamikas un bremzēšanas testu rezultāti

  

Dacia Duster 1,5 dCi (110 Zs) Ford Kuga 2,0 TDCi (140 Zs) Mitsubishi ASX 1,8 DI-D (150 Zs)
0-100 km/h (s) 1. mēģin. - 16,53 (2.-4.pārnesumā) 2. mēģin. - 16,25 (1.-4.pārnesumā) 3. mēģin. - 17,31 (2.-4.pārnesumā) 4. mēģinājums - 16,25 (1.-4.pārnesumā) 1. mēģin. - 11,44 (D režīmā) 2. mēģin. - 11,81 (D režīmā) 3. mēģin. - 11,78 (D režīmā) 1. mēģin. - 13,16 (1.-3.pārnesumā) 2. mēģin. - 13,15 (1.-3.pārnesumā) 3. mēģin. - 13,50 (1.-3.pārnesumā)
No 40 līdz 80 km/h (s) 1. mēģin. - 8,13 (3.-4.pārnesumā) 2. mēģin. - 8,28 (4.pārnesumā) 3. mēģin. - 8,47 (4.pārnesumā) 1. mēģin. - 4,50 (D režīmā) 2. mēģin. - 5,03 (D režīmā) 3. mēģin. - 4,68 (D režīmā) 1. mēģin. - 5,44 (3.pārnesumā) 2. mēģin. - 5,58 (2.-3.pārnesumā) 3. mēģin. - 6,06 (3.pārnesumā)
No 80 līdz 120 km/h (s) 1. mēģin. - 12,28 (5.pārnesumā) 2. mēģin. - 11,69 (4.-5.pārnesumā) 1. mēģin. - 9,16 (D režīmā) 2. mēģin. - 8,22 (D režīmā) 3. mēģin. - 8,38 (D režīmā) 1. mēģin. - 8,16 (3.-4.pārnesumā) 2. mēģin. - 8,63 (4.pārnesumā)
Bremzēšana no 100 līdz 0 km/h (m) 1. mēģin. - 34,15 2. mēģin. - 35,10 1. mēģin. - 34,25 2. mēģin. - 34,6 1. mēģin. - 34,55 2. mēģin. - 39,15 3. mēģin. - 36,65
Bremzēšana no 50 līdz 0 km/h (m) 1. mēģin. - 9,45 2. mēģin. - 9,95 1. mēģin. - 10,1 2. mēģin. - 8,55 1. mēģin. - 8,95 2. mēģin. - 9,0

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!