Foto: Publicitātes foto
Lielbritānijas kompānija "Peel Engineering" atjaunojusi "Peel" marku un uzsākusi pasūtinājumu pieņemšanu modelim "P50" un "Trident", kas savulaik debitēja pagājušā gadsimta 60. gados. Pirmais no tiem ir pasaulē vismazākais sērijveida automobilis, kas ar šādu titulu iekļuvis Ginesa rekordu grāmatā, bet otrais ir pasaulē vismazākais divvietīgais auto.

"Peel P50" kopgarums ir 1 370 milimetru, platums – 1 041 mm; augstums – 1 200 mm; bet riteņu garenbāze – 1 270 mm. No stikla šķiedras izgatavotā automobiļa svars ir tikai 59 kilogrami. Savukārt divvietīgais "Peel Trident" ir par 459 mm garāks, par 26 mm platāks un par 45 mm augstāks. Tas sver 99 kilogramus.

Trīsriteņu "Peel P50" tiek piedāvāts ar benzīna dzinēju vai elektromotoru. Pirmajā gadījumā tas iegūs 3,35 zirgspēku jaudīgu 49 kubikcentimetru ar variatora transmisiju. Atgādinām, ka oriģinālajam "P50" bija trīspakāpju pārnesumkārba bez atpakaļgaitas.

Elektromotoru izvēlei ir divi varianti – ar 1,36 un četru zirgspēku jaudu. Pirmajā gadījumā pasaulē vismazākais automobilis spēs paātrināties līdz 20 km/h un bez atkārtotas uzlādes nobraukt 50 km. Savukārt jaudīgākajā versijā tas spēs sasniegt 80 km/h ātrumu un ar pilniem akumulatoriem nobraukt 80 km.

Visi "Peel" modeļi ir sertificēti braukšanai pa koplietošanas ceļiem Lielbritānijā un citās Eiropas Savienības valstīs. Izņēmums ir vienīgi jaudīgākā elektromobiļa versija, ar kuru liegts braukt pa lielceļiem.

Pasaulē vismazākais sērijveida automobilis maksās no 6 995 sterliņu mārciņām (5 869 lati). Visas minētās "Peel" modifikācijas tiks izgatavotas 50 vienību ierobežotā sērijā. Pasūtinājuma veikšanai klientam jāiemaksā 999 mārciņas (838 lati). Šobrīd ir pārdoti jau vairāk nekā 40 šo spēkratu, norāda ražotājs.

Piedāvājam noskatīties interesantu pazīstamā britu raidījuma "Top Gear" ("Gāzi grīdā") sižetu par pasaulē vismazāko automobili "Peel P50":

Ja video neizdodas noskatīties iegultā veidā, aplūkojiet to šeit!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!