Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Land Rover" pašlaik notiekošajā Ņujorkas autoizstādē prezentējusi jaunās paaudzes "Range Rover Sport" apvidus automobili. Spēkrats turpmāk būs pieejams arī septiņvietīgā versijā, iegūstot trešo sēdekļu rindu.

Jaunā "Range Rover Sport" kopgarums ir 4 850 milimetru, kas ir mazāk nekā tā konkurentiem. Tomēr riteņu garenbāze salīdzinājumā ar priekšteci kļuvusi garāka par 178 mm, sasniedzot 2 923 mm un tādējādi nodrošinot vairāk vietas aizmugurējiem pasažieriem.

"Range Rover Sport" izgatavots uz kopīgas platformas ar jauno "Range Rover" flagmani. Līdz ar to arī jaunais "Range Rover Sport" ir par 420 kg vieglāks nekā priekštecis, turklāt sportiskais apvidnieks ir par 45 kg vieglāks nekā lielais "Range Rover".

"Range Rover Sport" ieguvis 75 procentus jaunu detaļu salīdzinājumā ar lielo "Range Rover". Jaunā modeļa dizains ievērojami ļāvis samazināt aerodinamisko pretestību līdz koeficientam 0,34.

Jaunajam modelim ir alumīnija neatkarīgā balstiekārta. Uzlabota arī pneimatiskā sistēma, kas ļauj klīrensu palielināt divos etapos – par 35 mm un par 65 mm. Atgādinām, ka iepriekšējam modelim bija tikai viens režīms, kas klīrensu palielina par 50 mm. Rezultātā priekšējās balstiekārtas regulācijas diapazons ir 260 mm, bet aizmugurējās – 272 mm. Tas ir ne tikai vairāk kā priekštecim, bet arī vairāk nekā konkurentiem, kuriem šis raksturlielums ir mazāks par 200 mm.

"Range Rover Sport" ieguvis otrās paaudzes "Terrain Response" pilnpiedziņas sistēmu, kurai ir arī īpašs sportiskais režīms "Dynamic mode". Tas maina pārnesumkārbas vadības algoritmu, dzinēja atsaucību uz akseleratora pedāļa nospiešanu, klīrensu, kā arī braukšanas stabilizācijas sistēmas un diferenciāļu darbības režīmu.

Sākotnēji "Range Rover Sport" pircēju izvēlei tiks piedāvāti divi benzīna un divi dīzeļa dzinēji. Trīslitru, sešcilindru dīzeļmotors pieejams divās jaudas versijās – ar 258 un 292 ZS, bet abos gadījumos tā griezes moments ir 600 Nm. Savukārt no benzīna dzinējiem ir trīslitru kompresormotors ar 340 ZS un pieclitru V8 kompresormotors ar 510 ZS, kas ļaus apviniekam līdz 100 km/h paātrināties aptuveni piecās sekundēs. Visi dzinēji tiek sajūgti ar astoņpakāpju automātisko "ZF" pārnesumkārbu.

Vēlāk piedāvājumu papildinās 4,4-litru V8 dīzeļmotors ar 339 ZS, kā arī dīzeļa hibrīds, kā tehniskie raksturlielumi pagaidām netiek atklāti.

"Range Rover Sport" interjerā ir divi ekrāni – 12,3 collu ekrāns uzstādīts mērinstrumentu panelī, savukārt astoņu collu ekrāns atrodas centrālajā konsolē. Tāpat spēkratam ir projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla, kurā tiek attēlota informācija par braukšanas ātrumu, navigācijas sistēmas norādēm u.tml.

Tirdzniecībā jaunais "Range Rover Sport" nonāks šāgada trešajā ceturksnī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!