Foto: Publicitātes foto

Mazo un stilīgo automobiļu piedāvājumam pievienojies "Opel Adam", kas tika prezentēts pērnā gada rudenī Parīzes autoizstādē. Autoražotājs norāda, ka tirgū tas konkurēs ne tikai ar cenā un filosofijā līdzīgo "Fiat 500", bet arī krietni dārgāko "MINI".

"Opel Adam" ir mazākais modelis šīs markas vēsturē. Automobilis izgatavots uz saīsinātas "Corsa" modeļa platformas. Rezultātā "Opel Adam" ir nepilnus 3,7 metrus garš un 1,72 metrus plats, tādējādi abos parametros nedaudz pārspējot "Fiat 500", kamēr ar "MINI" tas ir praktiski vienāda garuma un par četriem centimetriem platāks.

Foto: Publicitātes foto

Atšķirībā no minētajiem itāliešu un britu mazauto "Opel Adam" nav kāda vēsturiska modeļa reinkarnācija. "Opel Adam" ir zīmēts un veidots, tā teikt, no nulles – bez atsauces uz markas annālēm. Tāpat ražotājs nav to veidojis pēc "donora" - "Corsa" līdzības.

"Opel Adam" ir izlēcējs, kas paredzēts jauniešu auditorijas uzrunāšanai. Gluži kā dizains, arī tā komplektāciju un virsbūves 14 krāsu nosaukumi veidoti atšķirīgi no citiem markas modeļiem. Ja citiem "Opel" modeļiem komplektācijas iedalītas "Enjoy", "Active", "Sport" un "Cosmo" līmeņos (no zemākās uz augstāko), tad "Adam" tās ir "Jam", "Glam" un "Slam". Līdzīgu nošķirtības stratēģiju no pārējiem modeļiem izvēlējies arī "Volkswagen" savam "up!".

Foto: Publicitātes foto

Pagaidām "Opel Adam" pieejams ar 1,2-litru benzīna dzinēju, kas attīsta 70 ZS jaudu, kā arī 1,4-litru agregātu, kas atkarībā no versijas attīsta 87 vai 100 ZS. Visi šie motori aprīkoti ar "Start&Stop" sistēmu un tiek sajūgti ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu.

"DELFI Auto" izmēģināja šī modeļa versiju ar 87 ZS (130 Nm) dzinēju. Šajā modifikācijā automobilis līdz 100 km/h paātrinās 12,5 sekundēs – par dinamisku šo mazauto nenosauksi. Turklāt tā piecpakāpju pārnesumkārba ir par "īsu" braukšanai pa šoseju – pie 100 km/h dzinējs darbojas ar diezgan augstiem apgriezieniem, kas ne tikai kaitē degvielas ekonomijai, bet arī rada troksni salonā spēkratam ar jau tā ne visai izcilo skaņas izolāciju. "Opel" pārstāvji uz šo kritiku atbild, ka drīzumā modeļa piedāvājumā būs pieejama arī sešpakāpju transmisija.

Foto: Publicitātes foto

Versijā ar 1,4-litru dzinēju "Opel Adam" jau standartā tiek komplektēts ar "sportiskāku" balstiekārtu. Tomēr braukšanas komfortā to nevar nosaukt par izteikti "cietu", kā tas būtu citu vācu automobiļu gadījumā ar "sporta piekari". Arī stūres sistēma, lai arī ar elektrisko pastiprinātāju, ir "informatīva". Ar "City" taustiņu uz stūresrata to var padarīt vēl vieglāku, piemēram, atvieglinot automobiļa novietošanu stāvvietā.

"Opel Adam" ir izteikts pilsētas auto. Garākā ceļojumā tam nebūs kur salikt līdzi ņemamo bagāžu. Salonā priekšējiem pasažieriem ir pietiekami daudz vietas, bet aizmugurējās sēdvietas drīzāk ir piemērotas tikai bērniem, jo pieaugušie tajās spēs izturēt tikai īsu pārbraucienu pilsētas robežās. Bagāžas nodalījuma tilpums ir tikai 170 litru, tāpēc aizmugurējo sēdekļu rindu, kuras atzveltnes nolokāmas proporcijā 50:50, labāk izmantot kā papildus vietu bagāžai. Turklāt vieta atradīsies arī velosipēdiem, jo "Opel Adam" nav izņēmums markas stratēģijai visiem saviem modeļiem piedāvāt integrēto veloturētāju "FlexFix".

Foto: Publicitātes foto

Tāpat kā eksterjerā, kur pieejami pat maināmi krāsainie plastmasas klipši riteņu diskiem, arī interjerā "Opel Adam" ir plašas individualizācijas iespējas. Interesantas ir griestu apdares variācijas – sākot no apdrukas mākoņainu debesu izskatā un beidzot ar integrētām gaismas diodēm, kas imitēs nakšņotās debesis, līdzīgi kā "Rolls-Royce" limuzīnā.

Tomēr vislielāko interesi "Opel Adam" aprīkojumā raisīja "IntelliLink" sistēma, kas ļauj uz septiņu collu skārienjutīgā ekrāna demonstrēt viedtālruņa saturu – navigācijas sistēmu, fonotēku, videotēku, kontaktus un interneta radio stacijas. "IntelliLink" papildus aprīkojumā maksā tikai 300 eiro un ar USB vadu ir savienojams ar "Apple" un "Android" operētājsistēmas viedtālruņiem; mūzikas atskaņotāji pieslēdzami arī caur "Bluetooth" saskarni.

Foto: Publicitātes foto

"Opel Adam" jau no 2. aprīļa ir nopērkams Latvijā, un tā cena ir no 10 200 eiro (ieskaitot PVN). Savukārt visjaudīgākā versija (100 ZS) augstākajā komplektācijas līmenī maksās 13 900 eiro.



Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!