Foto: DELFI
Mūsdienās maz palicis tādu apvidus automobiļu, kas saglabājuši šī jēdziena pamatnozīmi. Piemēram, gan "Toyota RAV4", gan "Honda CR-V" no paaudzes paaudzē kļuvuši arvien pilsētnieciskāki, kamēr "Subaru Forester" deklarētā dzīvesvieta joprojām ir laukos.

Jaunais "Subaru Forester" šobrīd iznācis savā ceturtajā paaudzē un pa šo laiku kļuvis par markas vispārdotāko modeli visā pasaulē, realizācijas apjomā apsteidzot pat daudz atpazīstamāko "Impreza".

Foto: DELFI

Līdz ar jauno paaudzi "Subaru Forester" ir nedaudz pieaudzis gabarītos, bet vizuāli nav būtiski mainījies. Tā virsbūves formas, īpaši priekšdaļā, kļuvušas noapaļotākas, kā arī tas ieguvis jaunus lukturus, dārgākās komplektācijās pat ar diožu elementiem. Būtiski, ka apvidus automobilim durvis tagad pilnībā nosedz sliekšņus, tādējādi pasargājot autovadītāju iekāpšanas un izkāpšanas procesā no sasmērēšanās ar dubļiem.

Iesēžoties jaunā "Subaru Forester" autovadītāja sēdeklī, sajūta ir patiešām "apvidnieciska". Automobilim ir plašs virsbūves stiklojuma laukums un arī salīdzinoši vienkāršs interjera noformējums. Būtiskākais jaunā modeļa ieguvums ir modernā veidola priekšējais panelis, kā noformējums aizgūts no pilsētnieciskākā "XV" modeļa.

Foto: DELFI

"Subaru Forester" modelim joprojām ir markai raksturīgā pastāvīgā simetriskā pilnpiedziņas sistēma neatkarīgi no braukšanas apstākļiem. Citiem modeļiem šajā klasē aizmugurējā riteņu ass vilkmē pieslēdzas vai nu automobilim izslīdot, vai autovadītājam pašam speciāli aktivizējot pilnpiedziņas režīmu.

"DELFI Auto" izmēģināja "Subaru Forester" versiju ar dīzeļdzinēju – divlitru agregātu ar 147 zirgspēku jaudu un 350 ņūtonmetru griezes momentu. Šis boksermotors ir diezgan skaļš savā darbībā un šajā ziņā atgādina komerctransportu. Lai arī pēc rūpnīcas datiem automobilim ir tikai 10,2 sekunžu paātrinājums līdz 100 km/h, reāli auto ir visai žiperīgs. Sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu gan gribētos precīzāku savā darbībā. Automātiskā transmisija (precīzāk – variators) pieejams tikai ar benzīna motoru.

Foto: DELFI

Patīkami pārsteidza "Subaru Forester" degvielas ekonomija, neskatoties uz pastāvīgo pilnpiedziņas sistēmu, kas, piemēram, pilsētā uz sausa asfalta ir lieka greznība. Vidēji šis automobilis patērēja 7,5 litrus dīzeļa uz 100 km. Uz šosejas ar to var iekļauties līdz septiņu litru patēriņam, bet pilsētas satiksmē ar vismaz astoņiem litriem uz 100 km būs jārēķinās.

Tomēr būtiskākais, ka gaitā "Subaru Forester" ir ļoti pārliecinošs – autovadītājam nav jāraizējas, kāds ceļa segums ir zem riteņiem.

Foto: DELFI

"Subaru Forester" cena Latvijā ir no 17 050 latu (ieskaitot PVN). Versija ar dīzeļdzinēju maksā no 19 700 latiem. Dārgākajā komplektācijā šī apvidus automobiļa cena sasniedz pat 24 tūkstošus latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!