Foto: DELFI
"Jaguar" marka pēdējos 30 gadus plašāk ir pazīstama ar luksusa limuzīniem "XJ" un "gran turismo" tipa kupejām un kabrioletiem – "XJS" un "XK". Tomēr ar jaunāko modeli britu sportiskā luksusa marka atgriežas pie saknēm un klajā laiž leģendārā "E-Type" ideoloģisko pēcteci – "F-Type" rodsteru.

Kaut arī "Jaguar F-Type" izgatavots uz saīsinātas "XK" modeļa platformas, tas ir principiāli jauns modelis, kā virsbūve pilnībā izgatavota no alumīnija. Interesanti, ka rodsters ir ne tikai īsāks, bet arī platāks par "XK" kabrioletu.

Foto: DELFI

Ja "Jaguar" automobiļus pierasts salīdzināt ar vācu "premium" segmenta markām "Audi", "BMW" un "Mercedes-Benz", tad "F-Type" cenas slieksnis sākas tur, kur attiecīgo markas modeļu "TT", "Z4" un "SLK" bodīte sen jau ir slēgta. "Jaguar F-Type" cena iebrauc jau "Porsche" teritorijā – starp "Boxster" un "911" kabrioletu. Vēl šo "Jaguar F-Type" sešciparu skaitli ātri sasniedzošo cenu saprastu "Mercedes-Benz" lielā rodstera "SL" potenciālais pircējs.

"Jaguar F-Type" modelī sēdeklis ir par 20 mm zemāk nekā jebkurā citā šīs markas modelī. Rodstera interjers ieturēts klasiska sportiskā auto stilā, tajā nav, piemēram, "Jaguar" markai raksturīgo koka dekoratīvo paneļu. Tāpat no citiem šīs britu markas spēkratiem atšķiras arī astoņpakāpju automātiskās "ZF" pārnesumkārbas vadības sviras uzgalis, kas nav vairs apaļā ripa, bet gan "džoistiks" kā, piemēram, "BMW" modeļiem.

Foto: DELFI

Šis britu rodsters pieejams tikai un vienīgi ar benzīna kompresormotoriem. Bāzes versijā tam ir trīslitru V6 agregāts ar 340 zirgspēkiem (450 Nm), bet "S" modifikācijā šis motors attīsta 380 ZS (460 Nm). Savukārt dārgākā versija "V8 S" aprīkota ar pieclitru kompresormotoru, kas attīsta 495 ZS un 625 Nm.

Tomēr šīs versijas atšķiras ne tikai ar cilindru skaitu un jaudu. V6 bāzes versijā ir ar standarta balstiekārtu, bet adaptīvā piekare ir tikai par papildus samaksu. Tāpat bāzes versijai nav pašbloķējošā mehāniskā diferenciāļa. "V6 S" modifikācijai tas viss ir jau standartā plus arī lielākas bremzes.

Foto: DELFI

Ātras ir visas šīs "Jaguar F-Type" versijas, bet visvairāk britu rodsters pozitīvi pārsteidz ar izplūdes sistēmas skanējumu. Jau iedarbinot dzinēju, tā sportiski noburkšķ. Braukšanas laikā atkarībā no dzinēja apgriezieniem un to kāpinājuma dinamikas, izplūdes sistēmai ir dažādas un niansētas tonalitātes, bet starp pārnesumu pārslēgšanās brīžiem tā šauj kā īsts sporta auto! Šajā cenas kategorijā "Jaguar F-Type" izplūdes sistēma ir salīdzināma tikai ar "Maserati".

Tiesa, ja autovadītājam šī trokšņošana apnīk vai arī tam nav piemērots brīdis, to var padarīt klusāku, nospiežot attiecīgu taustiņu salonā. Tad izplūdes sistēma kļūst ne tikai klusāka savā darbībā, bet arī ar "sausāku" skanējumu. Būtiski, ka pat skaļajā režīmā, uzturot konstantus motora apgriezienus, dūkoņa pazūd un nekaitina autovadītāju ar savu rezonansi, piemēram, braucot lielākus attālumus pa šoseju ar ieslēgtu kruīza kontroli.

Foto: DELFI

Tieši izplūdes sistēmas skaņa ir šī auto stihija – tas ir auto tiem, kuriem patīk izrādīties un pievērst sev uzmanību. Automobilis ir patiešām ātrs ne tikai dinamikā, bet arī reakcijās uz vadības ierīcēm, tostarp automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanās ātrumā. Lai izbaudītu braucienu ar šo auto, nav katrā krustojumā no vietas jāraujas ar tām nepilnām piecām sekundēm līdz 100 km/h. Pietiek ar līdz pusei nospiestu akseleratora pedāli mēreni paātrināties, kas izplūdes sistēmas radītā kakofonija apkārtējiem signalizē, ko šis auto sevī vēl slēpj. "Jaguar" inženieri ir kārtīgi pastrādājuši pie šī skanējuma un vienkārši ar pēcpārdošanā pieejamajiem "tūninga" izpūtējiem to kopēt gribētājiem nepanākt.

"Jaguar F-Type" ir gana komfortabls braukšanai arī ikdienas satiksmē. Lai arī sava sportiskā pozicionējuma dēļ automobilis ir samērā zems, adaptīvā balstiekārta nav izteikti "cieta" un asfalta nelīdzenumus "nesit cauri". Arī ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš deviņi līdz 11 litri (atkarībā no versijas) uz 100 km ir plašākām masām saprotams rādījums. Izmēģinājuma brauciena borta datora rādījumu neatklāšu, jo tas bija atbilstošs braukšanas apstākļiem. Pat pārāk ļoti atbilstošs…

Foto: DELFI

"Jaguar F-Type" bagāžas nodalījums ir ļoti mazs, turklāt tam ir augsta grīda. Tas tāpēc, ka zem tās atrodas ne tikai akumulators un dažādi vadības bloki, bet arī priekšējā vējstikla apmazgājamā šķidruma tvertne. Tomēr rezultātā inženieriem izdevies panākt ideālo izsvarojumu starp riteņu asīm – proporcijā 50:50. Praksē šis 72 litru bagāžnieks izskatās tāds, ka tajā divus lidmašīnas kabīnes koferus varētu iemīcīt tikai ar grūtībām. Bet, ja bagāžniekā ielikts papildus aprīkojumā pieejamais rezerves ritenis, tad varbūt pat arī to vienu koferi neiemīcīsiet.

"Jaguar F-Type" cena ir no 75 656 eiro. "V6 S" versija ar 380 ZS maksā no 87 343 eiro, bet "V8 S" – no 103 728 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!