Foto: Publicitātes foto
"Suzuki" marka vienmēr asociējusies ar maziem, vienkāršiem, bet tajā pašā laikā robustiem apvidus automobiļiem – "Samurai", "Jimny", "Vitara". Tāds arī līdz šim bija "SX4" modelis, bet japāņi nolēmuši šo stereotipu lauzt un tā jauno paaudzi "S-Cross" padarījuši gabarītos būtiski lielāku un mūsdienu kompakto "parketnieku" piedāvājumā ievērojamāku.

"Suzuki SX4 S-Cross" salīdzinājumā ar priekšteci kļuvis par 15 centimetriem garāks un pēc saviem gabarītiem ir līdzvērtīgs "Nissan Qashqai" – tieši ar šo konkurenta modeli "Suzuki" pārstāvji savu jaunāko apvidnieku prezentācijā vistiešāk salīdzināja. Neskatoties uz pieaugušajiem gabarītiem, jaunais "SX4" ir par 80 kilogramiem vieglāks nekā līdzšinējais.

Foto: Publicitātes foto

Būtiski pieaudzis arī "SX4" bagāžas nodalījuma tilpums, kas tagad sasniedz 430 litru un ir par nepilniem 20 litriem lielāks nekā "Nissan Qashqai" vai "Mitsubishi ASX". Savukārt līdzšinējam "Suzuki SX4" tas bija ļoti mazietilpīgs (270 l) – pat jūtami mazāks nekā "VW Golf" hečbekam (350 l).

Līdz ar lielākiem gabarītiem vairāk vietas ir arī "Suzuki SX4 S-Cross" salonā. Braucot garākus attālumus, ērti tajā jutīsies arī aizmugurē sēdošie.

Foto: Publicitātes foto

Lai arī automobilī izmantotie apdares materiāli ir kvalitatīvāki nekā iepriekšējam modelim, joprojām tajā vietām atrodama cietā plastmasa. Montāžas kvalitāte kopumā ir laba, vienīgi priekšējā paneļa trīsdaļīgā augšdaļa neizskatās ilgmūžīga, jo ar neapbruņotu aci redzams, ka šie trīs paneļi turas tikai uz kņopēm.

1,6 litru benzīna motors šeit ir vēl no iepriekšējā modeļa. Tiesa, tas ir modernizēts un tagad attīsta 120 zirgspēku jaudu. Vai ar variatora transmisiju, vai ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, apvidnieks ar šo 156 ņūtonmetru atmosfērisko benzīna dzinēju ir samērā gauss braukšanai pa šoseju.

Foto: Publicitātes foto

Daudz piemērotāks ir no "Fiat" aizgūtais 1,6 litru dīzeļdzinējs ar 120 ZS un 320 Nm. Tas pieejams komplektācijā ar mūsdienu standartiem daudz atbilstošāko sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Šādā komplektācijā "Suzuki SX4 S-Cross" ir jestrāks ikdienas braukšanā.

Braukšanas gaitas ziņā "Suzuki SX4 S-Cross" gan patīkami pārsteidza. Automobilim patiešām ir klusāks salons, kā tika solīts, gan arī pilnpiedziņas sistēmas darbība vismaz uz izmēģinātā grants ceļa bija pārliecinoša, veicot straujus manevrus. Apvidnieks līkumos jūtami nezvalstās; un bedrīšu maigā neabsorbēšana liecina, ka balstiekārtu inženieri regulējuši pamatā braukšanai pa asfaltu, kā jau citu šī segmenta pārstāvju gadījumā.

Foto: Publicitātes foto

Pilnpiedziņas sistēma gan šeit ir salīdzināma ar klases labākajiem pārstāvjiem. Nē, tā nav pastāvīgā kā "Subaru", bet autovadītāja izvēlei piedāvā četrus darbības režīmus – automātisko, sportisko, braukšanai pa sniegu un pastāvīgo ātrumam līdz 60 km/h. Ko līdzīgu spēj piedāvāt vienīgi jau minētais "Nissan Qashqai".

Līdz šim "Suzuki SX4" pamata noiets bija uzņēmumu autoparku iepirkumos savas zemās cenas dēļ par pilnpiedziņas versiju. Šobrīd, kad jaunais modelis padarīts lielāks un attiecīgi piemērotāks arī privātajam pircējam ar ģimeni, rodas sajūta, ka "Suzuki" uz kompakto "parketnieku" ballīti ir ieradies pēdējais – 2007. gadā debitējušajam "Nissan Qashqai" modelim, kuram tik ļoti "Suzuki" savu jauno veikumu pielīdzina, vēl līdz šāgada beigām būs prezentēta jau nākamā paaudze.

Foto: Publicitātes foto

"Suzuki SX4 S-Cross" cena Latvijā ir no 16 499 eiro. Versija ar pilnpiedziņu maksā no 19 999 eiro, bet modifikācija ar dīzeļmotoru – 24 499 eiro. Jāatzīmē, ka vēl gadu paralēli jaunajam modelim būs nopērkams arī līdzšinējais "SX4" ar "X-Over" piebildi modeļa nosaukumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!