Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Audi" oficiāli atklājusi otrās paaudzes "Q7" apvidus automobili. Autoražotājs norāda, ka lielais apvidus automobilis kļuvis par 325 kilogramiem vieglāks un par 26 procentiem ekonomiskāks nekā priekštecis.

Jaunais "Audi Q7", kas izgatavots uz "Volkswagen" koncerna modulārās platformas, ir 5,05 metrus garš, bet tā riteņu garenbāze ir 2,99 metri. Tādējādi jaunais modelis ir par 37 mm īsāks nekā priekštecis, bet tajā pašā laikā tam ir ietilpīgākās salons. Vairāk vietas ir ne tikai aizmugurējo pasažieru kājām, bet arī visu pasažieru galvām.

"Audi Q7" pieejams arī septiņvietīgā versijā, kurai trešā sēdekļu rinda, ja netiek izmantota, var tikt salocīta, veidojot līdzenu grīdu. Septiņvietīgā modifikācijā bagāžas nodalījuma tilpums ir 295 litri, bet piecvietīgā – 890 litru. Nolaistu otrās un trešās sēdekļu rindas atzveltņu gadījumā bagāžas nodalījuma tilpums palielināms līdz pat 2075 litriem.

Visvieglākajā versijā "Audi Q7" būs aprīkots ar trīslitru motoru benzīna vai dīzeļa versijā. Šāds automobilis svērs 1970 līdz 1995 kilogramu. Samazināt automobiļa svaru salīdzinājumā ar priekšteci izdevies, izmantojot modulāro platformu, kurā plaši pielietots alumīnijs. Vēl no šīm materiāla izgatavotas durvis, motora pārsegs, priekšējie spārni un bagāžnieka vāks.

Otrās paaudzes "Audi Q7" apvidus automobilim ir digitālais mērinstrumentu panelis, līdzīgi kā jaunajam "Audi TT". Tāpat šim spēkratam ir otrās paaudzes multimediju sistēma "MMI" ar lielu ekrānu un arī projekcijas ekrāns.

Par papildus samaksu lielajam apvidus automobilim būs pieejami diožu priekšējie lukturi, nepilnu divu kilovatu jaudīga "Bang & Olufsen" audio sistēma ar 23 skaļruņiem, kā arī planšetdatori aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

Sākotnēji pircēju izvēlei tiks piedāvāti četri motori – divi benzīna un divi dīzeļa. Bāzes versijā "Audi Q7" būs aprīkots ar divu litru turbopūtes benzīna dzinēju, kas attīsta 252 zirgspēku jaudu. Jaudīgāks būs trīslitru agregāts ar 333 ZS, kas ļaus lielajam apvidniekam līdz 100 km/h paātrināties 6,1 sekundē.

Savukārt no dīzeļdzinējiem būs pieejams trīslitru agregāts, kas atkarībā no versijas attīsta 218 ZS (500 Nm) vai 272 ZS (600 Nm). Ar jaudīgāko no tiem "Audi Q7" līdz 100 km/h paātrināsies 6,3 sekundēs, bet tā vidējais degvielas patēriņš, pēc ražotāja datiem, būšot tikai 5,7 litri uz 100 km.

Vēl "Audi Q7" būs pieejams hibrīda versijā, kā akumulatori uzlādējami no tradicionālās elektrorozetes. Šāds automobilis apvienos 258 ZS jaudīgu trīslitru dīzeļdzinēju, 94 kW elektromotoru, 17,3 kWh litija jonu akumulatoru komplektu un astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Hibrīda "Audi Q7" no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 6,1 sekundē un maksimāli sasniegs 225 km/h. Tikai ar elektroenerģiju tas būs spējīgs nobraukt līdz 56 km distanci, bet vidējais degvielas patēriņš, pēc ražotāja datiem, tam būs tikai 1,7 litri dīzeļa uz 100 km.

Plašākai sabiedrībai jaunais "Audi Q7" pirmo reizi tiks parādīts janvārī notiekošajā Detroitas autoizstādē.

Autoražotājs pasūtinājumus jaunajam "Audi Q7" sāks pieņemt no nākamā gada pavasara. Vācijā šis modelis maksās no 61 tūkstoša eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!