Foto: Publicitātes foto

Kompānija BMW Itālijā notiekošajā elegances konkursā "Concorso d'Eleganza Villa d'Este" prezentējusi no jauna izgatavoto konceptuālo automobili "Garmisch". Oriģinālais spēkrats, kas nosaukts par godu Garmišas kalnu kūrortam Vācijā, tika izgatavots "Bertone" dizaina studijā, bet pazuda drīz pēc tā prezentācijas Ženēvas starptautiskajā autoizstādē 1970. gadā.

Tāpat kā oriģinālais "BMW Garmisch", arī no jauna izgatavotais prototips ir tapis uz "BMW 2002ti" modeļa bāzes. Drosmīgais un tajā pašā laikā vienkāršais dizains demonstrē radikālo 60. gadu beigu un 70. gadu sākuma dizaina valodu, kā pionieri bija itāliešu dizaina studijas "Bertone", "Italdesign" un "Pininfarina".

"BMW Garmisch" dizainu radīja itāliešu dizainers Marčello Gandini, kā darbs ietekmēja arī BMW markas sērijveida modeļu attīstību, piemēram, Paula Braka vadībā radīto BMW pirmo 5. sērijas modeli (E12 – rūpnīcas indekss) 70. gadu sākumā.

Pazaudēto prototipu atjaunoja BMW ražotājs sadarbībā ar savu klasisko automobiļu nodaļu "BMW Classic". Automobiļa veidols tika atjaunots pēc melnbaltajām fotogrāfijām, bet detaļu pieslīpēšanai tika pieaicināts oriģinālais dizainers Gandini, kuram šobrīd ir 81 gads. Viņš atcerējās, kādā krāsā bija koncepta virsbūve un kādi materiāli tika izmantoti salona apdarē. Atjaunoto konceptu samontēja meistari Turīnā – tajā pašā vietā, kur tapa oriģinālais "Garmisch" prototips.

"BMW Garmisch" prototips savā laikā atšķīrās ar neparastām detaļām – stūrainu radiatora dekoratīvo režģi (t.s. nierēm vai nāsīm) tradicionālā noapaļotā vietā, žalūzijām virsbūves aizmugurējā statnī kā tā laika sportiskajiem auto un žalūzijām uz aizmugurējā vējstikla.

Interjerā automobilim ir uzstādīta vertikāla magnetola un salona apsildes vadības bloks, bet cimdu nodalījumā ir liels spogulis. Pēc Gandini vārdiem, pat nosaukums nebija izvēlēts nejauši – tolaik Itālijā kalnu slēpotāju vidū Garmiša simbolizēja "Alpu elegantumu".

Kad 81 gadu vecais Gandini pirmo reizi nostājies pie atjaunotā "BMW Garmisch" prototipa, viņš atzinis, ka sajuties par vismaz gadiem 25 jaunāks.

Marčello Gardini ir dzimis 1938. gadā un ir viens no ietekmīgākajiem 20. gadsimta auto dizaineriem. 14 gadus viņš bija "Bertone" vadošais dizainers Turīnā un radīja vairākus revolucionārus sava laika spēkratus, piemēram, "Lancia Stratos Zero" un "Alfa Romeo Carabo", kā arī leģendāro superauto "Lamborghini Miura". Gardini piedalījās arī BMW pirmās 5. sērijas sērijveida modeļa izstrādē tā laika BMW galvenā dizainera Paula Braka vadībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!