Foto: Publicitātes foto

"Audi Sport" piedāvā modernizētu "RS Q3" modeļa versiju un paplašina produktu klāstu, ietverot pilnībā jaunu modeli – "Audi RS Q3 Sportback". Šie kompaktā izmēra sporta automobiļi piedāvā sportisku veiktspēju, atlētisku dizainu un praktisku ikdienas lietojamību.

Ar ieslīpo kupejai līdzīgo jumta līniju "RS Q3 Sportback" ir 1557 milimetrus augsts – par 45 milimetriem zemāks nekā "RS Q3". Paaugstinātā "Sportback" sānu līnija atrodas zemāk nekā "RS Q3" modelim, tādējādi pazeminot virsbūves optisko smaguma centru. Līdz ar to virsbūve šķiet vēl "muskuļotāka" un riteņi lielāki. Abu "Audi Sport" jaudīgo automobiļu veiktspēja izcelta ar izteiksmīgām riteņu arkām, kas paplašinātas par desmit milimetriem.

Standarta aprīkojumā abi sportiskie SUV modeļi pieejami ar LED priekšējām gaismām, savukārt "Matrix LED" priekšējie lukturi ar dinamiskajiem pagrieziena rādītājiem un "RS" modeļiem raksturīgo tumšo apdari pieejami papildu aprīkojumā.

"Audi Q3" saimē "RS Q3" un "RS Q3 Sportback" modeļi ir sportiskie flagmaņi. Arī kompakto dzinēju jaudas rādītāji ir iespaidīgi ¬– pieci cilindri, 400 ZS jauda, 480 Nm griezes moments un visu riteņu piedziņa. Piecu cilindru dzinējs ir moderna klasika. Pagājušajā gadā "Audi Sport 2.5 TFSI" dzinējs jau devīto reizi pēc kārtas saņēma "Starptautisko gada dzinēja balvu" savā kategorijā.

Dzinēja maksimālā jauda pieejama ļoti plašā apgriezienu diapazonā – no 1950 līdz 5850 apgriezieniem minūtē. "RS Q3" un "RS Q3 Sportback" no vietas līdz 100 km/h paātrinās vien 4,5 sekundēs. Maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h, bet papildu aprīkojumā – pie 280 km/h robežas.

Mazāk nekā 50 centimetru garais "2.5 TSFI" dzinējs ir izteikti kompakts un par 26 kilogramiem vieglāks salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Dzinēja bloks ir izgatavots no alumīnija, tādējādi tas viens pats samazina svaru jau par 18 kilogramiem.

Piecu cilindru dzinēju jaudu pastāvīgajai visu riteņu piedziņai novada septiņu pārnesumu "S-tronic" ātrumkārba, kas jaudu sadala pēc nepieciešamības starp asīm, izmantojot daudzdisku sajūgu. Katra riteņa piedziņas kontroles sistēma nodrošina drošu un izveicīgu vadību.

Pirmo reizi jaudīgajiem un kompaktajiem SUV "Audi Sport" piedāvā 21 collas diskus. Aiz standarta aprīkojumā esošajiem 20 collu vai pēc izvēles pieejamiem 21 collu diskiem atrodas pilnībā jauna sešu virzuļu "RS" tērauda bremžu sistēma, kas darbojas ar ventilētiem un perforētiem 375 milimetru lieliem bremžu diskiem priekšā un 310 milimetru aizmugurē (aizmugurē esošie nav perforēti).

Papildu aprīkojumā jaunie "RS Q3" un "RS Q3 Sportback" pieejami ar "RS Plus" sporta balstiekārtu – ar dinamisko šasijas kontroli (DCC). "Audi Drive Select" dinamiskās vadības sistēma ietekmē arī "RS Plus" sporta balstiekārtu ar amortizācijas kontroli, kurā sensori nosaka automobiļa virsbūves kustības.

Papildu aprīkojumā autovadītājs var izvēlēties lielāku "Audi Plus" virtuālo vadības paneli ar pārnesumu pārslēgšanas gaismu displeju, kas mudina autovadītāju pārslēgt pārnesumus, kad sasniegti dzinēja maksimālie apgriezieni. Īpaši "RS" ekrāni "Audi Plus" virtuālajā vadības panelī sniedz informāciju arī par riepu spiedienu, griezes momentu, jaudu, apļa laikiem un paātrinājumu.

Aizmugurējos sēdekļus standarta aprīkojumā iespējams bīdīt uz priekšu un atpakaļ ¬– "RS Q3" modelī par 150 milimetriem, bet "RS Q3 Sportback" par 130 milimetriem. Trīs dažādos veidos nolokāmās sēdekļu atzveltnes iespējams nofiksēt septiņās pozīcijās. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 530 litri, bet ar noliektām atzveltnēm – 1525 litri ("RS Q3 Sportback" modelī līdz 1400 litriem).

Jaunie "RS Q3" un "RS Q3 Sportback" standartā ir pieejami astoņās dažādās krāsās, bet "Audi Exclusive" piedāvā arī individuālas krāsas izvēles iespēju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!