Foto: Publicitātes foto

Tirdzniecībā Latvijā nonācis "Fiat Professional" atjauninātais populārākais komercauto modelis "Fiat Ducato". Lielākās izmaiņas slēpjas aiz atjaunotā auto dizaina – tam ir jauns dīzeļa dzinējs un deviņu ātrumu automātiskā pārnesumkārba, kas auto efektivitātes rādītājus.

"Redzot Lietuvas pieredzi, kur "Fiat Professional" sadarbojas ar lielākajiem pasta un medicīnas nozaru pārstāvjiem, kā arī vadošajām pasažieru pārvadājumu kompānijām, mēs redzam lielu "Fiat Ducato" potenciālu arī Latvijas tirgū," stāsta Zane Plostniece, SIA "Autobrava" pārstāve.

Modernizētais "Ducato" modelis aprīkots ar jaunu dīzeļa dzinēju un deviņu ātrumu automātisko pārnesumkārbu, piedāvājot pircējiem uzlabotus efektivitātes un ekoloģiskos rādītājus. Zem motora pārsega tam darbojas jauns un lielāks 2,3 litru "Multijet 2" dīzeļa turbopūtes motors, kas ir atbilstošs jaunākajiem "Euro 6d-Temp" emisiju standartiem. Modelis būs pieejams četrās jaudas versijās – 120, 140, 160 un 180 ZS.

Jaunā deviņu pārnesumu automātiskā transmisija komercauto mašīnai piešķirta pirmo reizi un pieejama gandrīz visās dzinēju versijās, izņemot vājāko. Savukārt vieglais un izturīgais auto konstrukcijas mehānisms ir izstrādāts, lai izturētu augsto griezes momentu, kas 180 ZS versijā sasniedz 450 Nm. Deviņu ātrumu automātiskajai pārnesumkārbai tradicionālais sajūgs ir aizvietots ar griezes momenta pārveidotāju, lai tas būtu pēc iespējas uzticamāks autovadītājam.

"Vairākus gadus automašīnu ražotāji ir sacentušies, kurš pievienos vairāk pārnesumus pārnesumkārbai. Tomēr komercauto transportlīdzekļu tirgū sešu ātrumu pārnesumkārbas aizvien ir standarts. Varam lepoties, ka tieši "Fiat Professional" bija pirmie, kas iepazīstināja ar deviņu ātrumu automātisko pārnesumkārbu. Modernās tehnoloģijas nodrošina ārkārtīgi ātru un gludu pārnesumu maiņu, turpretī lielāks pārnesumu skaits un īsāka pārnesumu attiecība dod iespēju efektīvāk izmantot iekšdedzes dzinēju. Īsā pārnesumu attiecība vienmēr notur dzinēju optimālā ātruma diapazonā, tādējādi sniedzot labāku dinamiku, vienmērīgāku vilci un uzlabotu efektivitāti," skaidro Plostniece.

Jaunā "Fiat Ducato" vadītājiem būs iespēja izvēlēties starp trim braukšanas režīmiem: "Normal", "Eco", kas mazinās gāzes pedāļa reakciju un pārslēgsies augstākos pārnesumos, lai nodrošinātu lielāku efektivitāti, un "Power", kas pārslēgs pārnesumus agresīvāk, noturot dzinēju maksimālā jaudas diapazonā un saasinās gāzes pedāļa reakciju.

Tāpat jaunā "Ducato" modeļa komplektācijā iespējams iekļaut arī dažādas modernās drošības tehnoloģijas, piemēram, aklo punktu asistentu, autonomo bremzēšanas sistēmu jeb pilnu bremžu vadību un aizmugurējā šķērsceļa pamanīšanas sistēmu, kas brīdina par citiem transportlīdzekļiem, kas tuvojas no "Ducato" aizmugurējiem sāniem un spēj aizsargāt no nelielām sadursmēm, manevrējot stāvlaukumos.

Arī vadības panelī ieviesti dažādi noderīgi jauninājumi, piemēram, jauna multimediju sistēma, kas uzstādīta kopā ar septiņu collu skārienjūtīgu ekrānu un atbalsta "Apple CarPlay" un "Android Auto". Šīs un citas automašīnas pielāgojamās īpašības nodrošina iespēju ik katram jaunā auto īpašniekam izvēlēties tādu komplektāciju un braukšanas stilu, kas visprecīzāk atbilst viņa gaumei un vajadzībām.

Tāpat šogad būs pieejama vēl viena jauna "Ducato" versija – pilnīgi elektrisks "Fiat Ducato". "Fiat Ducato Electric" būs 90 kW jauda un elektriskais dzinējs, kas sasniegs 280 Nm griezes momentu. Tas būs pieejams ar dažādu izmēru baterijām, kas sniegs iespēju veikt no 220 līdz pat 360 kilometru distanci bez atkārtotas akumulatoru uzlādes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!