Foto: Publicitātes foto

"Audi" "premium" kompaktklases segmentu izveidoja 1996. gadā, ieviešot "A3" modeli. Tagad tirgū tiek laista šī veiksmīgā modeļa ceturtā paaudze – sportiska un digitalizēta. Zem jaunā "A3 Sportback" virsbūves slēpjas vairākas no lielizmēra automobiļu segmenta aizgūtas inovācijas, piemēram, informācijas un izklaides sistēma, balstiekārta un autovadītāja asistentu sistēmas.

Viena no inovācijām ir arī digitālie dienas gaitas lukturi priekšējos "Matrix LED" lukturos. Tie veidoti no pikseļu stariem trīs reiz piecu LED segmentu izkārtojumā, kas rada īpašu gaismas rokrakstu un padara "A3" tūlītēji atpazīstamu. Savukārt interjerā pirmo reizi sēdekļu apdares izgatavošanā izmantotas pārstrādātas PET pudeles, kā arī ieviestas kontrastējošas šuves.

"A3 Sportback" virtuālā vadītāja informācijas sistēma pilnībā koncentrējas uz autovadītāja ērtībām. Tajā izmantoti līdzīgi elementi kā "Audi" lielizmēra modeļos, un standarta komplektācijā tas ir aprīkots ar 10,1 collas lielu skārienjutīgo ekrānu. Instrumentu panelis, kuru autovadītājs kontrolē ar daudzfunkciju stūresratu, standarta komplektācijā arī ir digitāls. "Head-up" displejs, kas uz vējstikla projicē svarīgu un noderīgu informāciju, pieejams papildaprīkojumā.

MMI vadības konceptu darbina jauna trešās paaudzes modulārā informācijas un izklaides platforma. Tās apstrādes jauda ir desmit reizes lielāka salīdzinājumā ar iepriekšējo versiju. Individuālus uzstādījumus iespējams saglabāt līdz pat sešiem lietotāju profiliem – sākot ar klimata kontroli un sēdekļu pozīciju un beidzot ar navigācijā bieži izmantotiem galamērķiem un citiem uzstādījumiem.

Jaunais "Audi A3 Sportback" Eiropas tirgū sākotnēji nonāks ar trīs dzinēju versijām – "1.5 TFSI" ar 150 ZS un "2.0 TDI" ar 116 ZS vai 150 ZS jaudu. Ražošanas sākumā "A3 Sportback" būs pieejams ar priekšējo riteņu piedziņu.

Riteņiem vilkme tiks nodota ar sešu pārnesumu manuālo ātrumkārbu vai septiņu pārnesumu "S tronic", kura pārnesumu pārslēgšanas svira tagad izstrādāta kā kompakts pārslēgs ierastās sviras vietā.

Neilgi pēc nonākšanas tirgū "Audi" pakāpeniski paplašinās piedāvājumu, ietverot papildu dzinēju versijas, tostarp ar elektrificētu piedziņas sistēmu un "quattro" pilnpiedziņu.

Jaunā "Audi A3 Sportback" daudzsviru balstiekārta dzinējiem no 150 ZS ir sportiskāka regulējuma, apvienojot komfortu ar labu dinamiku. Papildaprīkojumā balstiekārta ir pieejama ar adaptīvo amortizatoru kontroli, kas spēj samazināt automobiļa augstumu par 10 milimetriem.

Sportiskajā balstiekārta, kas ar "S line" eksterjera aprīkojumu ir standarta komplektācijā, uzsvars skaidri tiek likts uz izveicību. Šādas balstiekārtas amortizatoriem būs stingrāki uzstādījumu un par 15 milimetriem zemāks klīrenss.

"A3 Sportback" jau standarta komplektācijā ir aprīkots ar ārkārtas bremzēšanas asistentu, kas palīdz nenovirzīties no ceļa, un "Lane Departure Warning", kas palīdz neizbraukt ārpus kustības joslas. Papildu asistentu sistēmas, tostarp palīgsistēmas "Lane Change", "Exit warning", "Cross-traffic" un parkošanās asistentu palīgsistēmas pieejamas papildu komplektācijā.

Adaptīvās kruīza kontroles asistents, kuru klienti iepazinuši vairākos lielizmēra modeļos, palīdz ikdienas braukšanā, saglabājot ātrumu un attālumu līdz priekšā esošajam transportlīdzeklim, kā arī palīdz noturēties joslā. Tādējādi tiek palielināts braukšanas komforts, jo sevišķi garākos pārbraucienos.

Jaunais "A3 Sportback" piedāvā vairāk vietas un funkcionalitāti apvienojumā ar kompaktu eksterjeru. "Premium" kompaktklases automobilis, kas ir 4,34 metrus garš un 1,82 metrus plats, ir izaudzis par nedaudz vairāk kā trīs centimetriem, salīdzinot ar iepriekšējo modeli. Automobiļa 1,43 metru augstums un 2,64 metru riteņu garenbāze ir saglabājusies nemainīga.

Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu pozīcijas bagāžas nodalījuma tilpums ir no 380 līdz 1200 litriem, un bagāžas nodalījuma grīdu iespējams izvietot dažādos augstumos. Elektriskās bagāžnieka durvis, kuras iespējams kontrolēt arī ar kāju kustībām, pieejamas papildaprīkojumā.

Pirmie ceturtās paaudzes "Audi A3 Sportback" klientiem Eiropā tiks piegādāti maija sākumā. Cena modelim ar "1.5 TFSI" un 150 ZS jaudu Vācijā ir, sākot no 28 900 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!