Foto: Publicitātes foto

"Audi" turpina uzsākto elektrisko automobiļu ofensīvu, piedāvājot jaunos "Audi e tron S" un "Audi e tron S Sportback". Abi "S" modeļi ar pilnībā elektrisko piedziņu izmanto trīs elektromotorus un divi no tiem ir uz aizmugurējās ass.

Jaunie "Audi e tron S" un "Audi e tron S Sportback" piedāvā jaunu dinamikas dimensiju. "S" pārnesumā tie nodrošina pilnu veiktspēju, uz astoņām sekundēm sasniedzot 503 ZS jaudu un 973 Nm griezes momentu. Abi automobiļi no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 4,5 sekundēs, bet maksimāli sasniedz 210 km/h.

Šiem "S" modeļiem ir divi elektromotori uz aizmugurējās ass un viens uz priekšējās, tādējādi padarot tos par pasaulē pirmajiem sērijveidā ražotajiem elektriskajiem automobiļiem ar trīs elektromotoriem.

To piedziņas izkārtojums balstīts uz modulārās konstrukcijas principa – krietni jaudīgāks pielāgota dizaina elektromotors, kas darbina aizmugurējo asi "e-tron" modelī, tagad uzstādīts uz priekšējās ass. Priekšējais elektromotors no "e-tron 55" darbojas kopā ar strukturāli identisku motoru un ar individualizētām modifikācijām aizmugurē.

Akumulatora komplekta enerģijas ietilpība veido 95 kWh, no kuras izmantojams 91% (86 kWh). Ar pilnu akumulatora uzlādi "Audi e tron S" un "Audi e tron S Sportback" WLTP ciklā spēj nobraukt attiecīgi līdz pat aptuveni 360 un 365 kilometriem.

Lai uzlabotu efektivitāti, ikdienišķā braukšanas režīmā darbojas tikai aizmugurējie "S" modeļa elektromotori. Priekšējais elektromotors pieslēdzas, kad vadītājam nepieciešama lielāka jauda, kā arī tas automātiski pieslēdzas brīdī, kad samazinās riteņu saķere.

Elektriskā visu riteņu piedziņa tagad ir uzlabota ar elektrisko griezes momenta sadali. Katrs no aizmugurējiem elektromotoriem novada vilkmi tieši uz attiecīgajiem riteņiem, izmantojot viena ātruma pārnesumu – vairs netiek izmantots mehānisks diferenciālis. Šie tehniskie regulējumi pēc nepieciešamības pielāgojas vien milisekunžu laikā, un tie spēj pārvaldīt ļoti augstas piedziņas jaudu.

Balstiekārtai tagad ir īpaši "S" pielāgojumi. "Audi Drive Select" sistēma piedāvā septiņus braukšanas profilus. Piemēram, tā nodrošina adaptīvo sporta pneimatisko balstiekārtu – pneimatiskā balstiekārta ar regulējamu amortizāciju spēj izmainīt virsbūves augstumu pat par 76 milimetriem atkarībā no braukšanas situācijas un uzstādījumiem.

Elektriskie "S" modeļi standarta aprīkojumā ir ar 20 collu diskiem un riepām, kuru platums ir 285 milimetri. Pēc pieprasījuma pieejami 21 collas diski un vēlāk tiks piedāvāti pat vēl sportiskāki – 22 collu diski. Bremžu diskiem uzstādītas fiksētas skavas ar sešiem virzuļiem katrai no tiem.

Abi elektriskie "S" modeļi Eiropas tirgū nonāks šī gada rudenī. Vācijā "Audi e tron S" pamata cena būs no 93 800 eiro, bet "Audi e tron S Sportback" – no 96 050 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!