Foto: Publicitātes foto

"Toyota" uzskata, ka ir pāragri koncentrēties uz vienu nulles izmešu risinājumu, tāpēc līdzās akumulatoru elektriskajām tehnoloģijām turpina izstrādāt arī ūdeņraža degvielas šūnu un ūdeņraža iekšdedzes dzinēju tehnoloģijas.

Ar "Rookie Racing" komandas starpniecību "Toyota" šogad Japānā ir piedalījusies visās "Super Taikyu" izturības sacīkstēs. Izmantojot savu instruktora-pilota pseidonīmu Morizo, visās tajās pie ūdeņraža dzinēja "GR Corolla H2" stūres sēdās pats "Toyota" prezidents Akio Tojoda, lai novērtētu automobili un tādējādi sniegtu ieguldījumu tā attīstībā.

Ārpus Japānas, uz Eiropas koplietošanas ceļiem "GR Yaris H2" debitēja šī gada augustā WRC posmā Iprā Beļģijā, kur "Toyota" ūdeņraža dzinēja auto piedalījās demonstrācijas braucienos. Tā tehnoloģiskais progress deva "Toyota" inženieriem pārliecību, ka jāveido jauns ielas automobiļa prototips – "Corolla Cross H2 Concept".

Tam tika uzstādīts "GR Corolla" 1,6 litru trīscilindru turbodzinējs ar autosportā pārbaudītu ūdeņraža augstspiediena tiešās iesmidzināšanas tehnoloģiju un izmantoti "Mirai" ūdeņraža tvertņu izvietošanas principi, un rezultātā tika radīts prototips, kas var pārvadāt piecus pasažierus un viņu bagāžu. Paralēli digitālajai izstrādei norisinās arī auto vērtēšana reālajā pasaulē, un drīzumā Japānas ziemeļos tiks sākti arī ziemas testi.

Ūdeņraža iekšdedzes dzinēja galvenās priekšrocības ir spēja izmantot esošās iekšdedzes dzinēja tehnoloģijas, ātra degvielas uzpilde un ievērojami mazāk ierobežotas pieejamības elementu, piemēram, litija un niķeļa. Pielāgojot jau pastāvošās tehnoloģijas un optimālāk plānojot investīcijas, ūdeņraža lietošana iekšdedzes dzinējos varētu ātrāk novest pie pieejamiem un populāriem oglekļa izmešu samazināšanas risinājumiem.

Šobrīd "Toyota" ir paveikusi aptuveni 40% ceļa uz tādu produktu komercializāciju kā "Corolla Cross H2 Concept". Pagaidām gan vēl nav iespējams pateikt, vai tehnoloģija sasniegs briedumu, kas nepieciešams ielas automobiļiem, taču tās potenciāls sportā ir skaidri redzams.

Regulārās un intensīvās motorsporta aktivitātes ir paātrinājušas attīstību un tehnisko progresu. Piemēram, vienā "Super Taikyu" sezonā "Toyota" ir spējusi palielināt ūdeņraža iekšdedzes dzinēja jaudu par 24% un griezes momentu par 33%, dinamiskās veiktspējas ziņā panākot tradicionālo benzīna dzinēju. Turklāt nobraucamais attālums ir pieaudzis par aptuveni 30%, bet degvielas uzpildes laiks ir samazināts no aptuveni piecām minūtēm līdz pusotrai.

Līdzās ūdeņraža tehnoloģiju izstrādei "Toyota" veido partnerību ar daudzām ieinteresētajām pusēm zaļā ūdeņraža ražošanai un transportēšanai, prasīgo sporta vidi izmantojot kā izmēģinājumu poligonu. Tā "Toyota" veido plašu draudzības loku ārpus nozares robežām, lai palīdzētu panākt oglekļa neitrālu sabiedrību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!