Foto: Publicitātes foto

Oficiālu prezentāciju piedzīvojis "Peugeot Inception Concept" – auto, kas iemieso būtiskas pārmaiņas zīmola nākotnes elektroauto attīstībā. Konceptauto ir veidots uz vienas no četrām "Stellantis Group" "BEV-by-design" nākotnes platformām. Tieši šīs jaunās platformas jau 2023. gadā būtiski mainīs "Peugeot" automobiļus.

Šis manifests iedvesmos "Peugeot" nākotnes produktus, ieskaitot pašus kompaktākos modeļu, kas parādīsies tirgū, sākot ar 2025. gadu.

""Peugeot" ir apņēmies elektrificēt savu modeļu klāstu. Jau no nākamā gada 100% markas transportlīdzekļu būs elektrificēti, un nākamo divu gadu laikā klajā tiks laisti pieci jauni pilnībā elektriski modeļi. Mūsu mērķis ir vienkāršs: līdz 2030. gadam padarīt "Peugeot" par vadošo elektroauto zīmolu Eiropā. Šis mērķis un mūsu vērienīgā vīzija bruģē ceļu radikālai zīmola transformācijai. Šodien to iemieso "Peugeot Inception Concept", kas iezīmē jaunas ēras sākumu," saka Linda Džeksone, "Peugeot" zīmola izpilddirektore.

Nosaukums "Peugeot Inception Concept" (latīņu valodā – inceptio) nozīmē "sākums". Šis koncepta auto ir veidots pēc limuzīna silueta – tas ir zems (vien 1,34 m) un garš (5,00 m). Šādi parametri izvēlēti apzināti, lai izceltu daudzās inovācijas.

"Peugeot Inception Concept" pasažieri atrodas salonā ar stiklotu virsmu, kas ir 7,25 m2 plaša. Viss stiklojums (vējstikls, sānu logi un mazie sānu stikli) ir izgatavots no ēku arhitektūrai paredzēta stikla. Pielāgots automobilim, stiklojums saglabā savas termiskās īpašības, jo ir apstrādāts ar hroma pārklājumu (apstrāde ar metāla oksīdiem), ko NASA sākotnēji izmantoja astronautu skafandru vizieros.

Konceptauto demonstrē jaunu "Grand Tourer" automobiļa interjera redzējumu un piedāvā iegarenas sēdvietas, kas atbilst jaunajai "BEV-by-design" elektroauto arhitektūrai.

Pateicoties stiklam, priekšējo sēdekļu aizmugurē ir panākts vizuāls efekts, kas aizmugurē sēdošajiem it kā rada savu vidi, kur visi materiāli salonā ir apstrādātā tā, ka tie atspīd. Tas nozīmē, ka automobiļa salona noskaņu ietekmē vide, kurā spēkrats nonāk, un krāsa mainās atkarībā no apgaismojuma intensitātes.

Jaunajās "BEV-by-design" elektriskajās platformās tiks ieviesti arī tehnoloģiskie moduļi, ko darbinās mākslīgais intelekts: "STLA Brain", "STLA SmartCockpit" un "STLA Autodrive".

100% elektriskais "Peugeot Inception Concept" ir aprīkots ar 800 voltu borta elektrosistēmu, un tā 100 kWh akumulators ar vienu pilnu uzlādi ļauj nobraukt līdz 800 km. Enerģijas patēriņš tik masīvam auto ir iespaidīgi zems – tikai 12,5 kWh uz 100 km. Vienā minūtē akumulators tiek uzlādēts 30 kilometru autonomijai, bet piecu minūšu laikā – jau 150 kilometriem. "Peugeot Inception Concept" var uzlādēt indukcijas režīmā, proti – bez vada, un tas visu procesu ievērojami vienkāršo.

Divi kompakti elektrodzinēji – viens priekšpusē, otrs aizmugurē – padara konceptu par pilnpiedziņas auto, un tas braucienam nodrošina vienlaikus izcilību, pilnīgu kontroli un dinamiku. Abu dzinēju kopējā jauda ir gandrīz 680 ZS (500 kW), bet paātrinājums no 0 līdz 100 km/h aizņem mazāk nekā trīs sekundes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!