Foto: Publicitātes foto

"Lexus" ir atklājis savu jaunās paaudzes pilnībā elektrisko automobiļu stratēģiju, kuras ietvaros lietos tādus konstruēšanas principus un tehnoloģijas, kas mainīs automobiļu nākotni. Ikgadējā "Kenshiki" forumā Briselē uzņēmums sniedza padziļinātu ieskatu savā rīcības plānā, kas paredz, ka līdz 2035. gadam "Lexus" kļūs par 100% elektrisku automašīnu (BEV) zīmolu, bet Eiropā, ja to ļaus tirgus apstākļi, pat vēl agrāk – līdz 2030. gadam.

Nesen prezentētie konceptauto "Lexus LF-ZC" un "LF-ZL" demonstrē, kā "Lexus" plāno maksimāli izmantot elektrifikācijas un inovatīvo tehnoloģiju potenciālu, lai nodrošinātu jaunu mobilitātes pieredzi.

"LF-ZC" (Lexus Future Zero-emission Catalyst), kura Eiropas debija notika tieši "Kenshiki" pasākumā, vēsta par jaunu "Lexus" sērijveida sedanu, kas iznāks 2026. gadā.

"LF-ZL" (Lexus Future Zero-emission Luxury) ir konceptuāls akumulatora elektrisks SUV flagmanis, kura vadīšanas pieredzi varēs pielāgot katra lietotāja individuālajām vēlmēm. Ar šo konceptauto "Lexus" vērtēs iespējas paaugstināt cilvēka un automašīnas mijiedarbības līmeni, proti, veidus, kā vadītājam sniegt personalizētus ieteikumus, kas balstīti uz viņa braukšanas stilu un ieradumiem. Bambusa izmantošana salona apdarē ir atsauce uz japāņu tradīcijām, taču atspoguļo arī ilgtspējīgu pieeju – šī ātri augošā auga rūpnieciska izmantošana ir būtiska, lai novērstu to pāraugšanu un aizsargātu dabu.

Pilnībā digitālā kokpita centrālais elements ir "Lexus" ekskluzīvās "One Motion Grip" elektroniskās stūrēšanas sistēmas jūgs.

Abi konceptauto ir aprīkoti arī ar digitāliem salona un ārējiem atpakaļskata spoguļiem, kā arī īpaši platu ekrānu priekšējā pasažiera pusē, kas nodrošina piekļuvi izklaides un mobilitātes lietotnēm.

Operētājsistēma "Arene"

"Lexus" jaunā operētājsistēma "Arene" pavērs jaunas izklaides un savienojamības iespējas. Izmantojot mākslīgo intelektu, balss atpazīšanas sistēma ātri reaģēs uz komandām un spēs sniegt personalizētus, elastīgus ieteikumus, it kā braucēju rīcībā būtu personīgais sulainis. Sistēma pat spēs iegaumēt vadītāja ierastās darbības, biežāk izmantotās lietotnes un funkcijas, un tās aktivizēs automātiski bez īpaša pieprasījuma.
Foto: Publicitātes foto

"Lexus" izmantos BEV automobiļiem raksturīgās veiktspējas īpašības, tostarp spēcīgo paātrinājumu un vienmērīgo piedziņas spēka kontroli, ko nodrošina "Direct4" pilnpiedziņas tehnoloģija.

"Direct4", kas jau ir pieejama pilnībā elektriskajam "Lexus RZ" un augstas veiktspējas hibrīdam "RX 500", atkarībā no katra riteņa noslodzes pastāvīgi līdzsvaro griezes momenta sadali starp priekšējo un aizmugurējo asi. Tādējādi tiek nodrošināta optimāla vilkme jebkādos braukšanas apstākļos, lineārāks paātrinājums, labāka veiktspēja pagriezienos un lielāka automobiļa stabilitāte.

Pārslēdzot braukšanas režīmus, jaunā "Arene" operētājsistēma mainīs transportlīdzekļa izjūtu un uzvedību. Papildus tam vadītājs varēs paspilgtināt izjūtas, mainot automobiļa skaņu un vibrācijas.

Multitehnoloģiju pieeja un produktu attīstība

Īstermiņa periodā līdz 2026. gada beigām "Lexus" turpinās īstenot multitehnoloģiju elektrifikācijas pieeju, kas paredz trīs automobiļu veidus: modeļus, kas piedāvā vairākas piedziņas iespējas, piemēram, "UX", "NX" un "RX" SUV; BEV, kas izmanto "Lexus" pašreizējo globālās arhitektūras platformu, piemēram, "RZ"; un nākotnes BEV, kas būvēti uz nākamās paaudzes platformas un ražoti ar augstspiediena presēšanas metodi, piemēram, konceptauto "LF-ZC" sērijveida versija. Dažu nākamo gadu laikā katrā no šīm kategorijām tiks ieviesti jauni modeļi, tostarp BEV, lai "Lexus" klāsts kļūtu plašāks un daudzveidīgāks.

Jaunie modeļi būs starp pirmajiem, kas adaptēs spēka piedziņas un akumulatoru tehnoloģiju pastāvīgos uzlabojumus. "Lexus" būs pirmais ražotājs, kas rūpnieciski sāks izmantot jaunākās akumulatoru tehnoloģijas, tostarp augstas veiktspējas litija jonu akumulatorus, kuru paredzamais uzlādes laiks no 10 līdz 80 procentiem būs aptuveni 20 minūtes, bet sniedzamības rezerve – ap 800 km (WLTP cikls).

2024. gada pavasarī "RZ" klāstu papildinās jauna versija ar priekšējo riteņu piedziņu. Vēlāk pirmo reizi tiks piedāvāta arī "One Motion Grip" stūres sistēma, kas strādā bez mehāniska savienojuma starp stūri un riteņiem. Nākotnē plānota arī sistēma, kas akumulatora elektromobiļos radīs manuālās pārnesumkārbas lietošanas un darbības izjūtu, paverot vēl vienu dimensiju "Lexus" misijā radīt braukšanas prieku.

"Lexus" izaugsme Eiropā

Uzņēmums prognozē, ka šogad Eiropā pārdos aptuveni 74 000 automašīnu – par aptuveni 50% vairāk nekā 2022. gadā.

Šo panākumu pamatā ir spēcīgs modeļu klāsts, kas pēdējo divu gadu laikā ir gandrīz pilnībā atjaunināts. Modeļu klāstā ir trīs pilnīgi jauni modeļi izšķirīgi svarīgajos D un E "premium" klases SUV segmentos – "NX", "RX" un "RZ" –, kas pieejami ar hibrīda elektrisko, uzlādējamā hibrīda elektrisko un akumulatora elektrisko piedziņu.

Paredzams, ka izaugsmes tendence turpināsies arī 2024. gadā, virzot uzņēmumu pretī tā ambīcijām sasniegt pārdošanas apjomu, kas pārsniedz 100 000 vienību gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!