Foto: LETA
Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents, viesojoties Latvijā, uzsvēra mūsu valstī panākto progresu gan satiksmes drošības jomā, gan autosporta attīstībā, un norādīja, ka viņam motoru sporta pieredze šai augstajā amatā ir nākusi tikai par labu.

Savas neilgās vizītes laikā FIA prezidents piekrita sniegt ekskluzīvu interviju portālam "Delfi".


Vai jums FIA prezidenta amatā ir bijuši gadījumi, kad nācies distancēties no iepriekšējās motoru sporta pieredzes?
Es ceru, ka man nekad nevajadzēs to darīt! Kad tu atceries, tu mācies un pieņem lēmumus, izejot tieši no savas iepriekšējās pieredzes. FIA atbildība ir gan sports, gan satiksmes drošība, un mana autosporta pieredze man ir tikai palīdzējusi.

Vai motoru sports spēj globāli ietekmēt satiksmes drošību un auto industrijas attīstību?
Motoru sportam ir bijusi ļoti liela ietekme uz auto attīstību, un tā ir joprojām. Piemēram, drošības jostu ieviešana - tās vispirms parādījās rallija sacensībās, bet šodien drošības jostas ir obligāta prasība ikvienā automašīnā ikdienas satiksmē lielākajā daļā pasaules. Ja mēs runājam par jaunākajām tehnoloģijām kā disku bremzēm, arī tās nāk no motoru sporta. Daudzas jaunākās tehnoloģijas nāk no sporta un te noteikti ir spēcīgs sinerģijas potenciāls.

Cīņā par FIA prezidenta posteni jūs pārspējāt somu Ari Vatanenu, savā veidā "revanšējoties" viņa par zaudējumu 1981.gada pasaules rallija čempionātā, kad Vatanens ieguva titulu, bet jūs palikāt otrie...
Šos notikumus nevar salīdzināt, tās ir ļoti atšķirīgas situācijas. Mēs ar Ari aizvadījām lielisku laiku, sacenšoties pasaules čempionātā, bet vēlēšanās bijām divi neatkarīgi kandidāti uz prezidenta posteni, un es esmu gandarīts, ka pasaules auto klubi izvēlējās atbalstīt mani un manu programmu.

Kāpēc jūs savulaik izvēlējāties nomainīt ralliju pret autošoseju?
Jo tā ir attīstība! Rallijā es biju ieguvis visplašāko pieredzi, no sportista līdz komandas vadītājam, un gribēju apgūt ko jaunu. Kad izdarīju to sporta automašīnu čempionātos, gribēju vēl jaunu pieredzi un pārgāju uz F-1, tad kļuvu par "Ferrari" izpilddirektoru. Dzīve ir īsa un jo vairāk pieredzes tu iegūsti, jo labāk - jo vairāk panākumu tev ir bijis, jo lielāku labumu pēc tam vari dot sabiedrībai. Manā gadījumā tā ir auto pasaule, ko es ļoti mīlu, un tā varu palīdzēt gan motoru sportam, gan drošībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!