Foto: F64
Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents Žans Tods trešdien Rīgā aicināja izcilus panākumus guvušus sportistus izmantot savu autoritāti, lai pievērstu sabiedrības uzmanību satiksmes drošībai.

Sporta zvaigznes ir autoritātes arī jaunatnei, tādēļ būtu īpaši noderīgi, lai Latvijas atlēti ar savu reputāciju aktualizētu visā pasaulē tik svarīgu jautājumu kā ceļu satiksmes drošība, žurnālistiem pavēstīja Tods. Viņš uzsvēra, ka lielu ieguldījumu sniegtu jebkurš atlēts, jo savu artavu var dot gan motoru sporta izcilnieki, gan citu Latvijā populāru sporta veidu pārstāvji.

Ir svarīgi, ka par ceļu satiksmes drošību runā tāda līmeņa sportisti kā septiņkārtējais Pirmās formulas (F-1) čempions Mihaels Šūmahers un astoņus pasaules čempiona titulus rallijā ieguvušais Sebastjens Lēbs, jo viņos ieklausās, paskaidroja Tods. Taču Latvijā liela autoritāte, it īpaši jauniešiem, ir vietējie izcilie sportisti, tādēļ viņu viedoklim būtu īpašs svars.

"Ceru, ka arī Latvijā motokrosa, rallija, hokeja, futbola čempioni rīkosies. Viņi ir paraugs jauniem cilvēkiem, paraugs visai nācijai," aicinot sporta slavenības nepalikt malā, sacīja Tods.

Ceļu satiksmes drošību FIA uzskata par vienu no savām prioritātēm, tādēļ vizītē Latvijā Tods šim jautājumam pievērsās īpaši. Satiksmes drošību FIA prezidents apspriedis arī vizītē pie premjera Valda Dombrovska, taču savus secinājumus Tods nesteidzās izklāstīt, paskaidrojot, ka Latvijā uzturas tikai dažas stundas, tādēļ būtu neapdomīgi sniegt kādus padomus. Tods atzinīgi izteicās par vēsturisko Biķernieku trasi, sakot, ka mūsdienās tā būtu lieliski piemērota dažādu satiksmes dalībnieku izglītošanai. Sacīkšu trase nav tikai vieta ātrumsacīkstēm, jo tur var mācīties gājēji, riteņbraucēji, motociklisti, kā arī esošie un topošie automašīnu vadītāji uzlabot spēkratu vadīšanas prasmes.

Motormuzeja direktors Aivars Aksenoks žurnālistiem pastāstīja, ka vēlas Biķernieku trasei saņemt FIA sertifikāciju un FIA paudusi gatavību šajā procesā sadarboties. Aksenoks atzina, ka tehniski trase pašlaik nav labākajā stāvoklī un mūsdienās nav piemērota augstākā līmeņa sacensību rīkošanai, taču ir novērsti nojaukšanas draudi, un objekta saimniekiem ir liela vēlēšanās to arvien uzlabot. Savukārt FIA biedra Latvijas Automoto biedrības (LAMB) prezidents Juris Zvirbulis paļaujas, ka ar FIA atbalstu arī Latvijā paveras iespēja izmantot tehnisko informāciju un tehnoloģijas, kam satiksmes drošības uzlabošanai citur pasaulē pētījumiem tiek tērēti daudzi miljoni.

Tods pozitīvi novērtēja Latvijas autosportistu sasniegumus autokrosā un rallijā, kā arī mudināja turpmāk attīstīt interesantus Baltijas mēroga projektus. FIA prezidents sagaida Latvijas autosporta turpmāku attīstību, it īpaši rallijā. Toda atzinību izpelnījās Latvijā tapušais "OSCar eO" spēkrats ar elektrisko piedziņu, ko FIA prezidents nosauca par izaicinošu un labu ideju. Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) prezidents Jānis Naglis pauda apņēmību noturēt sporta veidā sasniegtos panākumus, vienlaicīgi veltot īpašu uzmanību drošībai autosacīkstēs.

Latvijā Tods ieradās pēc paša iniciatīvas, lai iepazītos ar situāciju satiksmes drošībā un autosportā. Pēc Rīgas apmeklējuma Tods viesosies arī Lietuvā un Igaunijā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!