Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Peugeot" uzsākusi sacīkšu apvidnieka "2008 DKR" izmēģinājuma braucienus Francijā. Ar šo spēkratu nākamā gada sākumā plānots startēt Dakaras rallijreidā. Testa braucienos aizmugurējo riteņu piedziņas bolīdu pilotē autoražotāja komandas pārstāvis un divkārtējais WRC čempions Karloss Sainss.

4,1 metru garais "Peugeot 2008 DKR" aprīkots ar 3,2 litru V6 biturbo dīzeļmotoru, kas attīsta 340 zirgspēku jaudu. Spēka agregāts sajūgts ar sešpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu. Sacīkšu automobilis spējīgs paātrināties līdz 200 km/h.

Automobiļa virsbūve izgatavota no oglekļa šķiedras, tāpat tam ir 400 litru degvielas tvertne, balstiekārta ar regulējamiem amortizatoriem, spēcīgas bremzes ar 355 mm diametra diskiem, 17 collu riteņu diski ar 37 collu ārējā diametra "Michelin" bezceļa braukšanas riepām, kurās spiedienu var mainīt ar speciāla taustiņa nospiešanu auto salonā.

Izvēli par labu aizmugurējo riteņu piedziņai "Peugeot" skaidro ar virkni priekšrocību. Pirmkārt, vienas ass piedziņas automobiļiem Dakaras rallijreidā ir atļauta ievērojami mazāka masa salīdzinājumā ar pilnpiedziņas bolīdiem. Tāpat šīs izvēles dēļ "Peugeot" izdevies ievērojami samazināt virsbūves priekšējo pārkari, kas dos priekšrocības dažādu šķēršļu pārvarēšanā. Bet arī tas vēl nav viss – vienas riteņu ass piedziņas gadījumā var panākt lielāku balstiekārtas gājienu – 460 mm pret 250 mm pilnpiedziņas gadījumā. Tas ļauj pa nelīdzenumiem braukt ātrāk nekā visu riteņu piedziņas spēkratiem.

Ar šo bagiju nākamajā Dakaras rallijreidā, kas norisināsies Dienvidamerikas teritorijā, startēs spānis Karloss Sainss un francūzis Sirils Desprē.

Tādējādi "Peugeot" atgriežas Dakaras rallijā pēc 25 gadu pauzes – pēdējo reizi šis franču autoražotājs prestižajās izturības sacensībās startēja 1990. gadā ar "Peugeot 405 T16", izcīnot "Peugeot" uzvaru šajā rallijreidā ceturto gadu pēc kārtas.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!