Foto: Publicitātes foto
Lai uzzinātu, cik daudz degvielas automobilis patērē, nepietiek nobraukt ar to tikai pāris kilometru – patieso patēriņu parādīs daudz garāks brauciens dažādos režīmos mainīgos laika un ceļa apstākļos.

Lietuvas Auto Bild komanda nolēma organizēt eksperimentu un noskaidrot, cik izšķiroša loma ir autovadītāja centieniem braukt ekonomiski - vai ievērojams degvielas ietaupījums ir tikai mīts, vai arī rezultāts ir atkarīgs vienīgi no automobiļa. Tika nolemts pārbaudīt netradicionālu modeli - hibrīdo Toyota Auris Hybrid, kam ražotājs sola vidējo degvielas patēriņu 4,0 l/100 km. Lai pārbaudītu tā patiesumu, tika izvēlēts maršruts Viļņa - Berlīne - Viļņa.

Lietuvas galvaspilsētu Viļņu no Vācijas galvaspilsētas Berlīnes šķir apmēram 1000 km. Agrā rītā sāktā ceļa mērķis bija braukt iespējami ekonomiski un nekavēt satiksmi, kas nozīmēja braukšanas ātrumu 80-90 km/h. Agrā rīta stundā pa Lietuvas ceļiem ekonomiski braukt nemaz nebija grūti, un datorā vidējā degvielas patēriņa lauciņā izgaismojās rādījums 3,9 l/100 km. 

Iebraucot kaimiņvalstī Polijā, kur satiksme bija ievērojami intensīvāka un sarežģītāka, degvielas patēriņš pieauga pavisam nedaudz. Vienlaikus žurnālisti konstatēja, ka ļoti prasmīgs autovadītājs, kas paredz situācijas un sagatavojas katram manevram gluži kā šahists, saglabā ātrumu un neizmanto papildu enerģiju, var novērst degvielas patēriņa pieaugumu. Tas apstiprināja faktu, ka, izvēloties pareizu braukšanas stilu, ir iespējams braukt ekonomiskāk, toties, nonākot pilsētā, Auris Hybrid kā transportlīdzeklis pats sagādāja žurnālistiem patīkamu pārsteigumu.


Proti, Auris Hybrid ļoti plūstoši kombinē elektriskā un iekšdedzes dzinēja darbu. Elektropiedziņa palīdz palielināt ātrumu - lai automobilis izkustētos no vietas, tiek patērēts visvairāk enerģijas, bet vienmērīgas braukšanas un bremzēšanas laikā akumulatori atkal uzlādējas. To var vērot arī pēc hibrīdam raksturīgajiem mērījumiem informatīvajā panelī, kur redz akumulatoru uzlādi, katra dzinēja darba ciklus un braukšanas ekonomiskumu. Sarežģītajos pilsētas apstākļos degvielas patēriņš bija gandrīz tāds pats kā uz šosejas, kas savukārt nodrošināja visā Viļņas - Berlīnes ceļā vidējo patēriņu 3,9 litri uz 100 km. Lai nonāktu Berlīnē, vajadzēja 16,5 stundas laika.

Tā kā eksperimenta mērķis bija papildus degvielas patēriņam izpētīt, cik izšķiroša loma ir autovadītāja centieniem braukt ekonomiski, tika nolemts atpakaļceļā uz Viļņu braukt pavisam citādā režīmā, kas nozīmēja vietām ātru un nevērīgu braukšanu. Ātruma ziņā Auris Hybrid žurnālistiem nelika vilties - uz Vācijas ātrgaitas ceļiem ātrums ir pat 120-150 km/h. Noteikumi ļautu braukt arī ātrāk, taču sliktie laika apstākļi lika spiest gāzes pedāli maigāk. Savukārt Polijā ceļa posmu braukšanas apstākļi bija diezgan slikti un bija ļoti intensīva satiksme, kā rezultātā, braucot iespējami ātri, hibrīdauto priekšrocības tiecās pagaist. Hibrīds kļuva par parastu benzīna automobili un, nonākot atpakaļ Viļņā, kā vidējo rādījumu varēja nolasīt 6,2 l/100 km. Bet laika ziņā atpakaļbraucienam tika patērēts manāmi mazāk laika - 11 stundu.

Pēc izmēģinājuma žurnālisti konstatēja, ka Auris Hybrid patiešām ir ļoti ekonomisks automobilis - ir grūti atrast šajā klasē ekonomiskāku modeli ar benzīna dzinēju. Hibrīdsistēmas lietderīgums izpaudās, galvenokārt braucot pa pilsētu, jo elektriskā un benzīna dzinēja darbs ir tik labi kombinēts, ka tas ļauj braukt pa pilsētu ar tādu pašu degvielas patēriņu kā pa šoseju. Veiktais eksperiments arī ļoti skaidri parādīja, ka daudz ko var paveikt automobiļa vadītājs un viņa izvēlētais braukšanas stils. Iegūtie rādījumi apliecina, ka, ekonomiski braucot, ir iespējams sasniegt automobiļa ražotāja solīto minimālo vai pat vēl mazāku degvielas patēriņu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!