Foto: DELFI Aculiecinieks
Pirms dažām dienām atklāja satiksmi pa jauno Vienības gatves posmu. Paldies par to! Skumji, ka tas rada sarežģījumus vietējiem iedzīvotājiem. Kādēļ vajadzīga tā paralēlā iela? Vai tiešām to dažu privātmāju transports tā noslogo Vienības gatvi?

Rīgas domes Satiksmes departamenta komentārs:

Rīgas domes Satiksmes departaments skaidro, Vienības gatve ir B kategorijas iela, kurai dominējošā ir savienošanas funkcija un pakārtotā piekļūšanas funkcija. Savienošanas funkcijas īstenošana un atbilstošās kvalitātes prasības ir noteicošas šīs kategorijas ielu izbūvē.

Saskaņā ar RD saistošajiem noteikumiem par ”Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi” Nr.34 punkta Nr. 49.3. norādīts, ka piekļūšana zemes gabaliem, kas atrodas pie B un C kategorijas ielām tiek nodrošināta tikai pa vietējās kustības joslu.

Vietējās satiksmes kustības josla ir izbūvēta, lai uzlabotu satiksmes drošību uz pilsētas maģistrālajām ielām un mazinātu iespējamo ceļu satiksmes negadījumu vietu skaitu. Veicot ceļu satiksmes negadījumu monitoringu šajā posmā, tika konstatēts, ka laikā no 2009.gada līdz 2012.gada oktobrim Vienības gatves 700 metru garajā posmā no Ābolu ielas līdz Ozolciema ielai ir notikuši 34 ceļu satiksmes negadījumi ar septiņiem cietušajiem. Visi ceļu satiksmes negadījumi notikuši veicot kreisā pagrieziena manevru uz blakus teritorijām. Jāmin, ka šie ceļu satiksmes negadījumi notika pirms rekonstrukcijas, kad Vienības gatvei šajā posmā vēl bija tikai viena braukšanas josla katrā virzienā, pēc rekonstrukcijas ir izbūvētas divas braukšanas joslas katrā virzienā, kas prognozējoši ceļa satiksmes negadījumu skaitu palielinātu uz pusi, ja netiktu izbūvēta vietējās satiksmes josla.

Vienības gatvi jau sākotnēji bija paredzēts izbūvēt kā plašu ielu ar pamata brauktuvi un atdalītām vietējās kustības joslām. Piemēram, šāds risinājums jau ir īstenots Vienības gatves posmā no Jelgavas ielas līdz Ulmaņa gatvei, Vienības gatves posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz degvielas uzpildes stacijai ”Neste”. Līdzīgs risinājums ir arī tādām maģistrālajām ielām kā Krasta iela, Ulmaņa gatve, Brīvības gatve u.c.

Rekonstruējot Vienības gatves posmu no Kaplavas ielas līdz Ozolciema ielai, ideālais variants būtu bijis vietējo kustības joslu izveidošana abās Vienības gatves pusēs. Taču, izvērtējot esošos apstākļus, tajā skaitā, dižkokus, apbūvi un piebraucamos ceļus pie īpašumiem, un izstrādājot Vienības gatves no Kaplavas ielas līdz Ozolciema ielai rekonstrukcijas projektu, tika izveidota vietējās kustības josla tikai virzienā uz Jelgavu.

Visiem pieslēgumiem rekonstruējamā posmā ir uzstādīta ceļa zīme Nr.402 ”Braukt pa labi”. Tas nozīmē, ka iedzīvotājiem, kas dzīvo aiz vietējās kustības joslas, jāmēro tikai 700 metru līkums, lai veiktu kreisos pagriezienus vietās, kur tas atļauts.

Jāmin, ka minētā ielas posma rekonstrukcija uz laiku tika aizkavēta, jo dažu iedzīvotāju sūdzību dēļ tika apturēta objekta būvatļauja. Šobrīd tiek veikti objekta iekonservēšanas darbi, un vēl tiks veikti apgaismojuma, divu luksoforu objektu, apzaļumošanas, trolejbusu galapunkta izbūves darbi, kā arī tiks labiekārtotas sabiedriskā transporta pieturvietas. Ielai vēl nav ieklāta asfaltbetona virskārta un uzklāts ceļa horizontālais apzīmējums, kas atkarībā no laika apstākļiem, visticamāk, tiks izdarīts nākamajā gadā. Satiksme tiek organizēta ar ceļa zīmēm, nodrošinot drošu un brīvu satiksmes plūsmu.

DELFI Aculiecinieks turpina projektu "Ceļu reportieris". Šoreiz vairāk uzmanību pievērsīsim satiksmes drošībai un aculiecinieku vērojumus lūgsim komentēt Valsts policijas ekspertiem.

Ja arī jūs vēlaties iesūtīt reportāžu "Ceļu reportierim", rakstiet uz e-pastu aculiecinieks@delfi.lv vai reģistrējieties un izmantojiet Aculiecinieka satura iesūtīšanas formu. Labāko reportāžu autori tiks pie vērtīgām balvām. Vairāk par "Ceļu reportiera" projektu lasiet šeit. Vairāk par reportāžu publicēšanas noteikumiem uzzināsiet šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!