Foto: Publicitātes foto

"Audi" prezentējis sportisko 'Q" saimes modeli – "Audi SQ8 TDI". Pateicoties astoņu cilindru dīzeļdzinējam ar divām turbīnām, lielā SUV kupeja piedāvā sportisku veiktspēju ar saprātīgu degvielas patēriņu.

"Audi SQ8 TDI" četrlitrīgais biturbo V8 ir jaudīgākais dīzeļdzinējs Eiropas tirgū. Dzinējs nodrošina 435 ZS jaudu un attīsta 900 Nm griezes momentu diapazonā no 1250 līdz 3250 apgriezieniem minūtē, ļaujot "Audi SQ8 TDI" veikt paātrinājumu ar sportiska auto cienīgu rezultātu – 100 km/h atzīmi tas sasniedz 4,8 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums, kas ir elektroniski ierobežots, sasniedz 250 km/h. Vilkme tiek novadīta caur astoņu pārnesumu "tiptronic" ātrumkārbu un "quattro" pastāvīgo pilnpiedziņu.

Elektriskās piedziņas kompresors (EPC) papildina divu turbīnu darbu, uzsākot braukšanu un paātrinoties pie maza ātruma, tas ļauj nevilcinoties nodrošināt vajadzīgo jaudu. EPC savu piedziņas jaudu iegūst no 48 voltu elektriskās sistēmas, kas ir arī daļējās hibrīda sistēmas (MHEV) pamatā. Tās ģenerators spēj atgūt enerģiju bremzēšanas laikā un nodot šo enerģiju litija-jona akumulatoriem. MHEV tehnoloģija, pēc ražotāja apgalvojuma, samazina patēriņu pat par 0,5 litriem uz 100 kilometriem.

Standarta aprīkojumā "Audi SQ8 TDI" ir "Audi drive select dynamic" vadības sistēma un adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ar regulējamu amortizāciju. Pneimatiskā balstiekārta maina automobiļa augstumu pat par 90 milimetriem, tādējādi ļaujot pārvarēt dažādus apvidus.

Papildu aprīkojumā pieejamās tehnoloģijas, tostarp sporta diferenciālis, sniedz papildu dinamiku, saķeri un stabilitāti. Kad automobilis lielā ātrumā izbrauc līkumus, sporta diferenciālis aktīvi sadala piedziņas jaudu starp aizmugurējiem riteņiem, "quattro" piedziņu papildinot ar pašbloķējošu centrālo diferenciāli.

Visu riteņu stūrēšana ir pieejama kā alternatīva standarta progresīvajai stūrēšanai. Lai palielinātu izveicību, mazā ātrumā tā griež aizmugurējos riteņus pretējā virzienā attiecībā pret priekšējiem riteņiem. Sasniedzot ātrumu aptuveni 60 km/h, tie griežas tajā pašā virzienā, lai uzlabotu stabilitāti. Standarta aprīkojumā riteņiem ir 21 collu diski, tomēr pēc pieprasījuma pieejami arī ekskluzīvi 22 collu diski.

Saskaņā ar sportisko interjeru standarta aprīkojuma "Audi" piedāvā "S" modelim specifisku izskatu ar sarkanām grafiskām detaļām. Divi lielie skārienjūtīgie ekrāni ir galvenie kontroles elementi.

Adaptīvā kruīza kontrole padara braucienus vēl drošākus, noturot automobili joslā un iekļaujoties satiksmē. Tā apvieno adaptīvās kruīza kontroles, "Traffic jam assist" un "Active lane assist" sistēmu funkcijas. Kopā ar efektivitātes asistentu šī sistēma samazina un palielina "Audi SQ8" ātrumu, balstoties uz sensoru informāciju, navigācijas datiem un ceļa zīmēm. Pilsētā tādas sistēmas kā "Intersection assist", "Rear cross traffic assist", "Exit warning" un 360 grādu kamera paplašina šo plašo asistentu klāstu.

"Audi SQ8 TDI" būs pieejams pasūtījumiem Latvijā no jūlija vidus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!