Foto: Publicitātes foto

"Audi" izstrādājis jaudīgu un dinamisku "Audi e-tron" un "Audi e-tron Sportback S" modeļu prototipus. Trīs elektromotori, no kuriem divi izvietoti uz aizmugurējās ass, kopā nodrošina 370 kW (503 ZS) jaudu un 973 Nm griezes momentu. Rezultātā šie divi pilnībā elektriskie modeļi līdz 100 km/h spēj paātrināties 4,5 sekundēs.

Abu "Audi e-tron S" modeļu prototipu braukšanas pieredze pārsteidz ar dinamikas, izveicības un paaugstinātas saķeres līmeni. "S" režīmā abi automobiļi gandrīz nemāni un teju bez skaņas no vietas līdz 100 km/h paātrinās 4,5 sekundēs, tiecoties līdz elektroniski ierobežotajam maksimālajam ātrumam – 210 km/h.

Pateicoties jaudīgai dzesēšanas sistēmai, piedziņa pilnu 370 kW jaudu un 973 Nm griezes momentu "boost" režīmā sniedz uz astoņām sekundēm neierobežotu reižu skaitu. "D" režīmā jauda ir 320 kW (435 ZS) un 808 Nm.

Jaunie "Audi e-tron S" modeļi būs pasaulē pirmie elektriskie automobiļi ar trīs elektromotoriem, kas paredzēti apjoma ražošanai. To piedziņas izkārtojums balstīts uz konceptu ar diviem dažādiem asinhroniem motoriem.

Lielāka izmēra elektromotors, kas darbina "Audi e-tron 55" modeļu aizmugurējo asi, kas tagad uzstādīts uz priekšējās ass, ir konfigurēts ar 124 kW (169 ZS) pamata jaudu vai 150 kW (204 ZS) jaudu "boost" režīmā. Divi mazākas jaudas motori tagad darbojas uz aizmugurējās ass un piedāvā 196 kW (266 ZS) pamata jaudu vai 264 kW (359 ZS) "boost" režīmā.

Piedziņa ir radīta efektīvākai ikdienas braukšanai ¬– normālā braukšanas režīmā darbojas tikai aizmugurējie elektromotori. Priekšējā piedziņa, autovadītājam teju nemanot, pati automātiski pieslēdzas, ja brauciena laikā nepieciešama lielāka jauda. Tā arī iepriekš paredz un pieslēdzas brīdī, kad samazinās saķere, kā arī, strauji izbraucot līkumus.

Elektrisko visu riteņu piedziņu papildina tehniska inovācija elektriskā griezes momenta sadales veidā, elektriskajā laikmetā sniedzot tradicionāla sporta diferenciāļa priekšrocības. Katrs no aizmugurējiem elektromotoriem sadala jaudu tieši uz riteņiem, līdz ar to vairs netiek izmantots mehānisks diferenciālis. Tādējādi 40 gadus pēc "quattro" tehnoloģijas izveides "Audi" paceļ četru riteņu piedziņas principu pilnīgi jaunā tehnoloģiskā līmenī.

Priekšrocības sniedz arī saķere. Ja paātrināšanās brīdī aizmugurējie riteņi saskaras ar ceļa virsmu ar zemu saķeri, proti, ja ceļa virsmu klāj melnais ledus vai irdena apakškārta, jaudu iespējams sadalīt precīzi un ātri starp diviem motoriem.

Kad autovadītājs devies garākā izbraucienā, elektriskos "S" modeļus iespējams uzlādēt ar līdzstrāvu līdz 150 kW (204 ZS), piemēram, izmantojot Eiropā pieejamo "Ionity" uzlādes tīklu. Tas nozīmē, ka uzlāde no 5% līdz 80% aizņem aptuveni vien pusstundu. Turklāt "Audi" modeļus būs iespējams uzlādēt arī ar maiņstrāvu līdz 11 kW.

"Audi e-tron S" modeļu jaudīgais un sportiskais dizains atbilst "Audi" progresīvajam dizaina konceptam, kas liek uzsvaru uz izteiktām riteņu kontūrām. Priekšējais un aizmugurējais bamperis arī ir ar izteiktām kontūrām, bet gaisa izkliedētāja ieliktņi stiepjas gandrīz visa automobiļa platumā. Bamperis papildināts ar lielākām un izteiksmīgākām gaisa lūkām, kas uzlabo gaisa plūsmu. Riteņu arkas ir par 23 mm platākas.

Abi "S" modeļi pēc pieprasījuma pieejami ar digitālajiem "Matrix LED" priekšējiem lukturiem, kas pirmo reizi pieejami apjoma automobiļiem. Šo lukturu gaisma izkliedēta mazos pikseļos un to iespējams kontrolēt ar augstu precizitāti, kas piedāvā vairākas jaunas funkcijas, piemēram, joslu un novietojuma apgaismojumu. Tādējādi, piemēram, šaurās vietās tas parāda automobiļa precīzu izvietojumu joslā un palīdz autovadītājam noturēties savas joslas centrā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!