Foto: Publicitātes foto

Jaunais "BMW M2" turpina zīmola īpaši sportisko modeļu sēriju, kas aizsākās 1973. gadā ar "BMW 2002 turbo". Kompaktie izmēri un no "BMW M3" un "M4" modeļiem pārņemtā spēka piedziņas un šasijas tehnoloģija ir jaunā automobiļa koncepcijas pamatā, kas izpaužas arī eksterjera dizainā. Vadības koncepcija, kas ļauj pielāgot automobiļa iestatījumus, palīdz radīt intensīvu braukšanas pieredzi.

Jaunā "BMW M2" (G87 – rūpnīcas indekss) motora maksimālā jauda ir 460 ZS un tas par 90 ZS pārspēj sava priekšgājēja sniegumu. Maksimālais griezes moments 550 Nm tiek sasniegts no 2650 līdz 5870 apgriezieniem minūtē, bet maksimālā jauda tiek sasniegta pie 6250 apgriezieniem minūtē. Jaunais dzinējs maksimāli griežas līdz 7200 apgriezieniem minūtē.

Sešpakāpju manuālā pārnesumkārba ir pieejama kā papildaprīkojums visiem, kas vēlas izbaudīt klasisku veiktspējas pieredzi. Tā ir piemērota sportiskam braukšanas stilam, pateicoties ne tikai precīzi definētai pārslēgšanas darbībai, bet arī pārnesumu pārslēgšanas asistentam, kas, izmantojot ieslēgšanās ātruma kontroli, nodrošina bezslīdes darbību, pārslēdzot pārnesumus uz leju un bremzējot līkumos.

Jaunais "BMW M2" ar astoņu pakāpju "M Steptronic" pārnesumkārbu no vietas līdz 100 km/h uzņem ātrumu 4,1 sekundē, bet ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu – 4,3 sekundēs. Automobiļa maksimālo ātrumu var palielināt no 250 km/h līdz 285 km/h, izvēloties papildaprīkojumu "M Driver's Package".

Dzinēja jauda uz aizmugurējiem riteņiem tiek nodota, izmantojot astoņu pakāpju "M Steptronic" transmisiju ar "Drivelogic" standarta aprīkojumā. Īpaši sportiska pārnesumu pārslēgšana, tieša saikne ar dzinēju un iespēja vairākkārt pārslēgt pārnesumus uz zemāko iespējamo pārnesumu veido ideālu pamatu tūlītējam paātrinājumam. Pārnesumu pārslēgšana notiek ar jaunākā "M" dizaina pārslēgšanas sviru, kā arī ar pārslēgšanas lāpstiņām uz stūres rata.

Kontrole un jauda ar uzlabotu aizmugurējo piedziņu

Neatkarīgi no transmisijas izvēles jaunā "BMW M2" tradicionālo dinamiskās veiktspējas formu iemieso arī aizmugurējo riteņu piedziņa. "M" modeļiem raksturīgā lineārā sānu paātrinājuma jauda palīdz vadīt automobili līkumos, piemēram, ar kontrolētu driftu. Arī standarta "M" vilces kontroles funkcija ir izstrādāta tā, lai autovadītājs varētu rūpīgi izpētīt automobiļa veiktspējas robežas, iestatot individuālus intervences sliekšņus riteņu slīdēšanas ierobežošanai ar desmit pakāpju izvēli.

Aizmugurējās ass aktīvais "M" diferenciālis ir iekļauts arī standarta aprīkojumā un spēj radīt bloķēšanas efektu līdz pat 100 procentiem. Tas optimizē saķeri ar ceļa segumu, piedāvājot, piemēram, atšķirīgu saķeres līmeni kreisajam un labajam aizmugurējam ritenim, kā arī uzlabo jaudas pārnesi pie strauja paātrinājuma.

Kompakti izmēri, ārkārtīgi jaudīgas proporcijas

Jaunā "BMW M2" ārējais garums ir par 21,4 centimetriem mazāks un riteņu bāze ir par 11 centimetriem īsāka nekā "BMW M4 Coupé" modeļiem. Tajā pašā laikā automobiļa un starpbremžu platums ievērojami pārsniedz jaunā BMW 2. sērijas kupejas izmērus.

BMW bezrāmju nieru režģa konstrukcija ar horizontālām joslām apvienojumā ar trīs sekciju apakšējo gaisa ieplūdes atveri ar gandrīz taisnstūra kontūrām piešķir automašīnas priekšdaļai zināmo "M" izskatu. Dizains ir izstrādāts, ņemot vērā tehniskās prasības attiecībā uz dzesēšanas gaisa padevi un aerodinamisko līdzsvaru. Arī jaunā "BMW M2" aizmugurējā daļa ir kompakta un jaudīga, un tai ir vairāki individuāli risinājumi – spoilera mala uz bagāžnieka vāka, vertikāli izvietoti atstarotāji, aizmugurējā priekšējā dubļusarga difuzora ieliktnis un divi izplūdes cauruļu pāri, kas novietoti tālu no ārējām malām.

Kā papildaprīkojums tiek piedāvāts "M Carbon" jumts, kas samazina automobiļa svaru par aptuveni sešiem kilogramiem. Jaunais modelis ir aprīkots ar 19 collu vieglmetāla riteņu diskiem priekšpusē un 20 collu riteņu diskiem aizmugurē, kas ir par vienu collu lielāki nekā "BMW M3" un "BMW M4" modeļu standarta riteņu diametrs.

Viedi vadāma jauda un komforts

Gan BMW izliektais ekrāns, gan BMW inteliģentais personīgais asistents ir daļa no jaunākās paaudzes "BMW iDrive". Tā pamatā ir "BMW Operating System 8", kas ir īpaši izstrādāta intuitīvai mijiedarbībai starp vadītāju un transportlīdzekli, izmantojot skārienvadību. Jaunā "BMW iDrive" sistēma nodrošina personalizāciju ar "BMW ID" un "My BMW App", kā arī ļauj izmantot personīgo eSIM karti. Jaunajā "BMW M2" standarta aprīkojumā ir iekļauta arī viedtālruņu integrācija ar "Apple CarPlay" un "Android Auto", kā arī 5G antenu sistēma optimizētai savienojamībai.

Standartaprīkojumā ir iekļauta trīs zonu automātiskā klimata kontrole, "BMW Live Cockpit Plus" ar "BMW Maps" navigācijas sistēmu un Hi-Fi skaļruņu sistēma. Runājot par automātiskās braukšanas un stāvēšanas sistēmām, standarta aprīkojumā ietilpst frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma, ātruma ierobežojumu ekrāns ar indikatoru, joslu uzraudzības sistēma un automobiļa novietošanas distances kontroles sistēma.

Papildus "M" vilces kontroles sistēmai standarta aprīkojumā ir iekļauts arī "M" drifta analizators un trases apļa laika hronometrs "M Laptimer". Turklāt ar "M" režīma pogu uz centrālās konsoles var regulēt gan autovadītāja palīgsistēmas darbības līmeni, gan informācijas ekrānā un projekcijas (head-up) ekrānā redzamo saturu, izvēloties no "Road", "Sport" un "Track" braukšanas iestatījumiem.

Vācijā jaunā "BMW M2" cena ir no 72 800 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!