Foto: Publicitātes foto

Koncerna "Volkswagen" superauto "Audi R8" un "Lamborghini Huracan", kas būs paredzēti Ķīnas tirgum, drīzumā varētu iegūt 2,5 litru pieccilindru turbomotoru, izdevumam "Car and Driver" mājienu devis "Audi" tehniskais direktors Ulrihs Hakenbergs.

Pašlaik šie superauto pieejami tikai ar 5,2 litru V10 motoru, kas attīsta 610 zirgspēku jaudu ("Audi R8" bāzes versijā – 540 ZS). Lēmums par superauto aprīkošanu ar mazāka tilpuma motoru varētu būt saistīts ar pārlieku augstajām nodevām, kuras par šādas veikstspējas agregātiem jāmaksā Ķīnas tirgū.

Piemēram, jaunu automobiļu pircējiem par spēkratu ar mazāk nekā četru litru motoru valstij jāmaksā deviņi procenti no automobiļa vērtības. Savukārt to automobiļu pircējiem, kuru spēkratiem motors ir ar vairāk nekā četru litru tilpumu, nodoklis ir 40% apmērā no automobiļa vērtības.

Nav izslēgts, ka "Audi R8" un "Lamborghini Huracan" Ķīnas tirgum tiks komplektēti ar 600 ZS jaudīgo 2,5 litru biturbo motoru, kas debitēja konceptuālajā automobilī "Audi TT Clubsport Turbo". Šim spēka agregātam tiek izmantota gan tradicionālā turbopūte, gan kompresors ar elektrisko piedziņu.

"Nākotnē kompresors ar elektrisko piedziņu būs nepieciešams katram maza tilpuma motoram, pat ja tajā jau tiek izmantota turbopūte," izdevumam "Car and Driver" komentē nodaļas "Audi quattro GmbH" vadītājs Haincs Peters Hollervergers.

"Spēka agregāta sastāvā ir 48 voltu elektriskā sistēma un litija jonu akumulatoru bloks, kas spēs nodrošināt pietiekamu enerģiju iekšdedzes dzinēja darbības uzlabošanai. Tomēr galvenā problēma tamlīdzīgai sistēmai šobrīd ir samērā augstās izmaksas un smagie akumulatori," precizē "Audi" sporta nodaļas vadītājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!