Foto: Publicitātes foto

Britu kompānija "Gordon Murray Automotive" (GMA), kas pieder leģendārā superauto "McLaren F1" galvenajam konstruktoram Gordonam Marejam, prezentējusi savu "T.50" modeli, kas ir ideoloģiskais pēctecis 90. gadu pasaulē visātrākajam sērijveida auto.

"GMA T.50" izceļas ar samērā mazu svaru un augstu apgriezienu atmosfērisko 12 cilindru motoru. Šī superauto pamatā ir oglekļa šķiedras monokoks un arī tā virsbūves paneļi ir izgatavoti no oglekļa šķiedras, kas kopumā sver tikai 150 kilogramu. Rezultātā spēkrata pašmasa ir nieka 986 kilogrami.

3,9 litru V12 motors ir GMA un "Cosworth" sadarbības auglis – tā jauda ir 663 zirgspēki, bet griezes moments sasniedz 467 ņūtonmetrus. Dzinējs darbojas līdz pat 12 tūkstošiem apgriezienu minūtē. Motors sajūgts ar sešpakāpju manuālo "Xtrac" pārnesumkārbu un 48 voltu startera ģeneratoru, veidojot tā saucamo daļējā hibrīda sistēmu.

Tomēr galvenā "T.50" īpatnība ir aktīvā aerodinamika – superauto aizmugurē ir 40 centimetru diametra ventilators, kas rada spēkratam papildu piespiedējspēku un kas praktiski piesūc automobili pie asfalta. Piemēram, bremzējot šis ventilators darbojas ar maksimāliem apriezieniem un ļauj bremzēšanas ceļu no 240 km/h līdz pilnīgai apstāšanās samazināt par desmit metriem.

"T.50" superauto ir trīsvietīgs – tāpat kā leģendārajā 90. gadu "McLaren F1" autovadītājs sēž pa vidu, bet abi pasažieri katrs savā pusē vairāk uz aizmuguri. Savukārt bagāžas nodalījums ir aizmugurējos spārnos.

Ražošanā "T.50" nonāks 2022. gadā un tiks izgatavots pēc individuāla pasūtinājuma. Pavisam plānots izgatavot tikai 100 šī modeļa eksemplāru, no kuriem katrs maksās aptuveni trīs miljonus eiro.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!