Foto: Publicitātes foto

"Mercedes-Benz" prezentējis savu pirmo sērijveida elektrisko mikroautobusu "EQV", kas izstrādāts uz V-klases modeļa bāzes. Praktiskajā lietošanā no dīzeļa versijas tas atšķiras maz – tam joprojām ir astoņas pasažieru sēdvietas un plašas salona transformācijas iespējas. Bez atkārtotas akumulatoru uzlādes "Mercedes-Benz" elektriskais mikroautobuss spēj nobraukt līdz 400 kilometru distanci.

Principiālas atšķirības salonā standarta "Mercedes-Benz" V-klases mikroautobusam un elektriskajam "EQV" ir divas. Pirmā – elektriskajam jau standartā ir multimediju sistēma MBUX ar 10 collu ekrānu. Otrā – elektriskajam nav dzinēja starta pogas, to iedarbina, klasiskajā veidā pagriežot atslēgu.

"Mercedes-Benz EQV" elektromotors attīsta 204 zirgspēku jaudu un 362 ņūtonmetru griezes momentu, kas tiek novadīts uz priekšējiem riteņiem. Akumulators šeit ir 100 kilovatstundu, tomēr efektīvi tiek izmantotas tikai 90 kWh. Maksimālajā braukšanas ātrumā elektriskā versija ir salīdzināma ar "V250d" dīzeļa modifikāciju – abu mikroautobusa modifikāciju gadījumā tas sasniedz 160 km/h.

Vācu autoražotājs pagaidām neatklāj elektriskā mikroautobusa cenu, tomēr nozares speciālisti lēš, ka tā varētu būt no 70 tūkstošiem eiro, kas ir divkārt dārgāk nekā V-klases bāzes versija "V200d" (37 tūkstoši eiro).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!