'Toyota' prezentējusi savu pirmo simtprocentīgo elektromobili 'bZ4X'
Foto: Publicitātes foto

Piektdien "Toyota" pasaules mērogā prezentējusi principiāli jauno "bZ4X", kas ir pirmais modelis jaunajā "bZ" – "beyond Zero" – bateriju elektromobiļu saimē. Tāpat tas ir pirmais modelis, kas būvēts uz kompānijas jaunās, speciāli elektromobiļiem paredzētās platformas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Šo "e-TNGA" platformu "Toyota" izstrādājusi sadarbībā ar "Subaru". Baterija ir šasijas sastāvdaļa un atrodas zem automobiļa grīdas, kas sniedz zema smaguma centra priekšrocības, nodrošina izcilu izsvarojumu starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi.

"Toyota bZ4X" ir ietilpīgs apvidnieks, kas pieejams ar jaunu visu riteņu piedziņas sistēmu ar atsevišķiem elektromotoriem uz katras riteņu ass. Garā riteņu bāze nodrošina ērtības plašajā piecvietīgajā salonā, kā arī gana lielu ietilpību bagāžas nodalījumā.

Salīdzinājumā ar "Toyota RAV4" ārējie gabarīti lieliski demonstrē "e-TNGA" platformas sniegtās priekšrocības. Piemēram, "bZ4X" kopējais augstums ir par 85 mm mazāks, tam ir īsākas pārkares, taču riteņu bāze ir par 160 mm garāka nekā "RAV4". Arī motora pārsega līnija ir pazemināta par 50 mm. Automobiļa izveicību atspoguļo arī šajā klasē vadošais 5,7 metru apgriešanās rādiuss.

"Toyota" balstījusies savā gandrīz 25 gadu pieredzē elektrificēto automobiļu bateriju tehnoloģiju jomā, lai "bZ4X" modelī uzstādītā litija jonu baterija pat pēc 10 gadu ekspluatācijas saglabātu 90% no savas sākotnējās veiktspējas. Paredzamais ekspluatācijas periods un nobraukums ir 10 gadi vai 240 000 km, atkarībā kurš no tiem iestāsies pirmais.

Ar pilnībā uzlādētu bateriju plānotā sniedzamība ir vairāk nekā 450 km atkarībā no versijas. "Toyota bZ4X" piedāvās arī dažādas progresīvas tehnoloģijas, ieskaitot saules paneļa jumtu, kas palīdz uzlādēt bateriju braukšanas vai stāvēšanas laikā, kā arī trešās paaudzes "Toyota Safety Sense" ar jaunām un uzlabotām aktīvās drošības sistēmām un vadītāja palīgiem.

Priekšējo riteņu piedziņas "bZ4X" ir aprīkots ar 150 kW elektromotoru. Tas attīsta 204 ZS jaudu un 265 Nm griezes momentu, nodrošinot 8,4 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h un maksimālo braukšanas ātrumu 160 km/h. Visu riteņu piedziņas modeļa maksimālā jauda ir 218 ZS, savukārt griezes moments 336 Nm; maksimālais braukšanas ātrums ir tāds pats, savukārt paātrinājums līdz 100 km/h aizņem 7,7 sekundes.

Llitija jonu baterijai ir 71,4 kWh ietilpība, kas sniegs vairāk nekā 450 km sniedzamību (atbilstoši WLTP ciklam). Pateicoties ekonomiskai un efektīvai apsildes sistēmai, kas ietver arī siltumsūkni, uzticamība tiek saglabāta arī temperatūrās zem nulles ar tikai nelielu samazinājumu sniedzamībā salīdzinājumā ar konkurējošiem modeļiem. Tāpat akumulatoru var ātri uzlādēt – 80% uzlādes līmenis ar 150 kW ātrās uzlādes sistēmu (CCS2) sasniedzams aptuveni 30 minūtēs.

"Toyota" sadarbojās ar "Subaru", lai radītu jaunā elektromobiļa visu riteņu piedziņas sistēmu, kas balstīta abu kompāniju bagātīgajā pilnpiedziņas transmisiju mantojumā. AWD modelim ir divi atsevišķi 80 kW elektromotori – pa vienam uz katras riteņu ass. "Xmode" ar dažādajiem braukšanas režīmiem ļauj pielāgoties dažādiem apstākļiem, tajā ir iestatījumi braukšanai pa sniegu un dubļiem; dziļu sniegu un dubļiem (ātrumā līdz 20 km/h); un "Grip Control" sarežģītam apvidum (ātrumā līdz 10 km/h).

"bZ4X" būs pirmā sērijveida "Toyota", kurai ir elektroniskā stūres sistēma (steer-by-wire). Tradicionālais stūresrats ir aizstāts ar "One Motion Grip" iejūga formas stūri, padarot stūrēšanu vieglāku un vienmērīgāku, kas nerada nepieciešamību pārlikt roku pāri rokai. Stūres pagrieziens no atdures līdz atdurei ir tikai 150 grādi.

Bez fiziskās sasaistes sistēmā nevēlamās vibrācijas no riteņiem tiek izolētas, bet autovadītājs joprojām atgriezeniskajā saitē izjūt, piemēram, ceļa seguma izmaiņas. Stūrēšanas izjūtas tiek pilnveidotas ar atsevišķu stūres pretestības kontrolmehānismu; stūrēšanas īpašības var mainīt atbilstoši izvēlētajam braukšanas režīmam.

"bZ4X" sniedzamību var palielināt ar papildu aprīkojumā pieejamo saules paneļu jumtu. Tas uztver saules enerģiju, lai ģenerētu elektroenerģiju automobiļa akumulatora komplekta uzlādei. Tas ir izmantojams gan tad, kad automobiļa aizdedze ir ieslēgta, gan tad, kad ir izslēgta, un "Toyota" aprēķinājusi, ka šis saules paneļu jumts gada laikā spēj uzņemt enerģiju, kas pietiktu 1800 km nobraukumam.

Eiropas tirgum "Toyota bZ4X" tiks prezentēta 2. decembrī. Baltijas tirgū pasūtījumu pieņemšana tiks sākta nākamā gada pirmajā pusē, bet pirmie šī modeļa automobiļi mūsu reģionā nonāks nākamā gada nogalē.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Subaru Toyota
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form