VW prezentējis elektromobiļa 'ID.3' sērijveida versiju
Foto: Publicitātes foto

"Volkswagen" (VW) aizsāk jaunu, videi draudzīgas mobilitātes ēru, Frankfurtes autoizstādē prezentējot pilnībā elektrisko "ID.3". Pirmais modelis no elektrisko automobiļu MEB produktu līnijas, kura ražošanā un arī ekspluatācijā ir novērsta kaitīgo CO2 izmešu rašanās.

Šīs sērijas modeļa sākumcena būs zem 30 000 eiro. Pateicoties konkurētspējīgam cenu diapazonam, ID.3 kļūs par masveida tirgum paredzētu elektroautomobili.

"ID.3 1st" īpašā versija, kura Latvijā tika piedāvāta tikai uz iepriekšpārdošanu un tika iztirgota mazāk nekā 24 stundu laikā, ir aprīkota ar 58 kWh akumulatoru, nodrošinot iespēju nobraukt līdz pat 420 kilometriem (WLTP).

Šīs sērijas masveida ražošanas versija vēlāk piedāvās arī mazākas ietilpības akumulatoru ar 45 kWh enerģiju un nobraukšanas distanci līdz 330 kilometriem, kā arī lielāku akumulatoru ar 77 kWh enerģiju un maksimālo 550 kilometru nobraukšanas distanci. Ar 100 kW lielu uzlādes jaudu "ID.3 1st" 30 minūtēs iespējams uzlādēt pietiekami, lai nobrauktu aptuveni 290 kilometrus (WLTP).

"ID.3" modeļa īpašniekiem VW piedāvās astoņu gadu garantiju akumulatoriem vai 160 000 kilometru nobraukuma garantiju. Lai arī pēc izmēriem jaunais modelis ir līdzīgs "Golf" modelim, "ID.3" interjers ir plašāks nekā jebkuram citam šīs kategorijas automobilim.

"ID.3" ir pirmais automobilis, kas radīts uz nesen izstrādātas modulāras elektroauto šasijas jeb MEB. Automobiļa piedziņa optimizēta ap akumulatoru, lai sasniegtu maksimāli nobraucamu distanci un vienlaikus saglabātu zemas izmaksas. "ID.3" elektriskā piedziņa galvenokārt sastāv no pastāvīgo magnētu sinhronā elektromotora, tostarp no elektrotehniskajām ierīcēm un ātrumkārbas, kas iestrādāta aizmugurējā asī. Augstsprieguma akumulators vietas taupīšanas nolūkos efektīvi novietots automobiļa grīdā, bet tādi papildmehānismi, kā gaisa kondicioniera kompresors vai stūres mehānisma balsts, iestrādāti automašīnas priekšpusē.

Dzinēja jauda aizmugurējai asij tiek novadīta ar viena ātruma pārnesumkārbu. Akumulatora izvietojums automašīnas grīdā pozitīvi ietekmē vadāmību, jo "ID.3" smaguma centrs atrodas ļoti zemu, līdzīgi kā sacīkšu auto. Tāpat "ID.3" raksturo ideāls svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi. Apvienojumā ar standarta aizmugurējās ass piedziņu tiek sasniegta pirmšķirīga veiktspēja.

VW strādā arī pie augstsprieguma akumulatoru otrreizējas izmantošanas koncepta un slēgtā cikla pārstrādes konceptu izstrādes, lai garantētu no CO2 izmešiem brīvu automobili visā tā kalpošanas laikā.

"ID.3" ir tikpat garš, cik "Golf" modelis, taču, pateicoties tā īsākām pārkarēm, auto garenbāze ir lielāka, nekā jebkuram citam šīs kategorijas automobilim. Skaitļu izteiksmē tas nozīmē, ka četru durvju "ID.3" ir 4,2 metrus garš, 1,8 m plats un 1,55 m augsts, garenbāze ir 2,76 m, bet maksimālā kravnesība ir no 416 līdz 541 kg – atkarībā no automašīnas aprīkojuma. "ID.3" pagriešanās rādiuss arī ir tikai 10,2 metri. "ID.3 1st" piecas sēdvietas ir papildinātas ar bagāžas nodalījumu, kura ietilpība ir 385 litri.

Starp "ID.3" komforta un drošības funkcijām ir sadursmes novēršanas palīgsistēma "Front Assist", kas nodrošina ārkārtas bremzēšanu, tāpat arī gājēju uzraudzības sistēma "Pedestrian Monitoring", un atkārtotas sadursmes novēršanas sistēma "Multicollision brake". "Lane Assist" rūpējas par joslas saglabāšanu, bet "Side Assist" – par joslas maiņu. Parkojoties asistēs "Park Assist" un atpakaļskata kameras sistēma, bet ikdienas steigā automobiļa bez-atslēgas piekļuves sistēma. Automobiļa parkošanās sistēma "Park Distance Control" ar manevrēšanas bremzēšanu iekļauta standarta aprīkojumā. Skaņas sistēmu iespējams uzlabot ar "Beats", kas piedāvā koncertam līdzīgu skaņas atmosfēru, izmantojot astoņus skaļruņus un zemfrekvences skaļruni.

"ID.3 1st" tiks piedāvāts trīs fiksētās konfigurācijās. "ID.3 1st" versijas sākuma cena Latvijā būs zem 42 000 eiro. "ID.3 1st" piedziņu nodrošina elektromotors aizmugurējā asī, tas attīsta 150 kW jaudu un nodrošina 310 ņūtonmetru maksimālo griezes momentu. Maksimāli tāds spēj sasniegt 160 km/h.

"ID.3 1st" bāzes versijai ir energoefektīvs siltumsūknis, kas svarīgs aukstākiem klimatiskajiem apstākļiem, signalizācijas sistēma, navigācijas sistēma, DAB+ digitālais radio, sēdekļu un stūres apsilde, roku balsti priekšpusē, "Mode 2" uzlādes kabelis un 18 collu lietie diski.

"VW ID.3" ražošana Vācijā tiks uzsākta novembrī.

Source

DELFI Auto

Tags

Volkswagen
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form