Latvijas autosportists Jānis Baumanis aizvadījis pirmos divus braucienus Biķernieku trasē notiekošajā Eiropas čempionāta "Euro RX1" klasē, ierindojoties piektajā vietā.

Šajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē risinās "Ferratum World RX of Rīga" sacensības, kurās startē "World RX" un "Euro RX1" klašu pārstāvji. "Euro RX1" aizvadīja pirmos divus kvalifikācijas braucienus.

Pirmajā braucienā Baumanis no starta ierindojās aiz sava komandas biedra "Esmotorsport" komandā Andreasa Bakerūda un finišēja otrajā vietā gan braucienā, gan visā pirmās kvalifikācijas sērijā.


Otrajā kvalifikācijas braucienā Baumanim neizdevās starts, un viņš no pirmajiem pagriezieniem izbrauca trešajā vietā. Brauciena turpinājums nebija gluds, viņš sadūrās ar Tomasu Brintesonu, kurš brauca ārā no džokera apļa. Tas gan netraucēja ierindoties trešajā vietā braucienā. Otrās kvalifikācijas sērijā viņam sestā vieta.

Otrā un sestā vieta pirmajā dienā Baumanim kopvērtējumā deva piekto vietu.

"Kā jau rallijkross, bez kontaktiem nav iespējams. Pirms starta var mēģināt sarunāt kaut ko, taču reti sanāk to īstenot un otrais brauciens nebija izņēmums. Vienīgais braucējs, kuru respektē, ir savs komandas biedrs. Pirmajā pagriezienā un pēc džokera apļa izejas bija diezgan lielas cīņas," iespaidos dalās Jānis Baumanis, kuru citē sacensību organizatori.

"Mums vēl jāatrod ātrums trasē, jo citus apļus tas ir labs, citus ne pārāk. Vajag atrast zelta vidusceļu, lai būtu laimīgs ar mašīnu un varētu nodoties braukšanai, nevis regulējumu meklējumiem. Pirmajā kvalifikācijā poļu sportists Topoļevskis 'palīdzēja' pielocīt riteni, līdz ar to mašīnas sajūtas bija krietni atšķirīgas, salīdzinot ar treniņiem. Vairākas reizes sanāca lietot rokasbremzi, kur to nevajadzētu izmantot. Biķernieku trasē nekad nav garlaicīgi – pagrieziens pēc pagrieziena un aplis tikai 50 sekundes, līdz ar to ir ko darīt gan pie stūres, gan pie datoriem, veicot analīzi. Sūdzēties nevar."

Latviju šajās sacensībās pārstāv arī Edijs Ošs, kurš pirmajos braucienus izcīnīja 17. un 16. vietu vietu, kvalifikācijas kopvērtējumā ieņemot 16. pozīciju. Sacensību līderis "Euro RX" klasē pēc pirmās dienas Fabjēns Paijē, bet aiz viņa ierindojas Bakerūds un Andrea Dubors.

"Treniņos nebija turbo spiediena. Galīgi nevarējām saprast, kas notiek ar mašīnu. Pietrūka jaudas, līdz ar to uz pirmo kvalifikāciju devāmies ar daudz nezināmajiem. Mašīnai ir savs līmenis, līdz ar to rezultāta izteiksmē netiekam nekur augstu. Otrajā kvalifikācijā jau gāja forši. Sanāca paspēkoties un izjust cīņas garšu, taču joprojām nevarējām tikt garām konkurentiem pat uz kļūdu rēķina," pēc pirmās sacensību dienas skaidro Edijs Ošs.

"Nedomāju, ka rīt varam veikt tik lielus uzlabojumus, lai atrastos, kur vēlamies. Protams, kaut ko pamainīsim, jo pats otrajā braucienā jutos labi, taču 3-4 sekundes nomest nav iespējams. Abi braucieni izdevās tīri. Pietrūkst vienīgi jaudas. Mašīnai šī ir pirmā sezona. Nacionālā čempionātā ir viens līmenis, taču šeit pavisam cits. Iekšēji jutu, ka būs labāk. Vēl neesam tikuši galā ar motora regulējumu problēmu."

"World RX" klasē sestdien tiek aizvadīts sezonas ceturtais posms, bet svētdien – piektais.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!