Foto: LETA

Līgums par pasaules čempionāta posma rīkošanu motokrosā soloklasēs "Zelta zirga" trasē Ķegumā 2021. līdz 2023. gadā var tikt noslēgts jau tuvākajā laikā, atklājis sacensību organizators Kristers Serģis (attēlā).

Kamēr lielāka skaidrība par finansējumu nākamā gada pasaules čempionāta posmam motokrosā solo klasēs tradicionāli būs brīdī, kad Latvijas finanšu ministra portfelī nesto 2020. gada budžetu būs izskatījusi Saeima, tuvākajā laikā gaidāma līguma parakstīšana starp sacensību organizatoriem un "Infront Group" par sadarbības turpināšanu vēl uz trim gadiem līdz 2023. gadam.

"Mums jau ir izteikts piedāvājums rīkot pasaules čempionāta posmu arī nākamajos gados. "Infront Group" ir liela kompānija, kas pārpirkusi iepriekšējo līguma slēdzēju "Youthstream", grib sadarbību turpināt un ir apmierināti ar posma norisi. Tie ir vēl trīs gadi – no 2021.gada līdz 2023. gadam –, par kuriem varētu līgumu parakstīt vēl šogad, iespējams, jau tuvākajā laikā. Runājuši esam, un interese no abām pusēm ir. Pasaulē vairāk nekā 20 valstis vēlas rīkot šādu posmu, un es redzu perspektīvu nākotnē. Komerciālā ziņā tā ir reklāma, televīzija, ienākumi valstij. Turklāt tā ir iespēja redzēt sacensības klātienē cilvēku grupai, kuriem patīk motokross," nākotnes vīziju atklāj trases "Zelta zirgs" īpašnieks un sacensību organizators, pieckārtējais pasaules čempions motokrosā ekipāžu klasē Kristers Serģis.

Viņš stāsta, ka skatītāju skaits varbūt pieaug lēnāk, nekā vēlētos, taču arvien vairāk viesu ir no Skandināvijas, Rietumeiropas valstīm, kā arī Krievijas. "Tie, kuri atbrauc, ir apmierināti ar redzēto un nākamreiz ņem līdzi arī draugus, kuri uzturas Latvijā no ceturtdienas līdz pirmdienas rītam un tērē savu naudu šeit, nevis, piemēram, Igaunijā vai Lietuvā, ja tur norisinātos šādas sacensības. Ir gan gandarījums par padarīto, gan latviešu puikas, kas cīnās arvien labāk. Paulam Jonasam MXGP klasē ir tikai pats karjeras sākums, un labākie gadi ir vēl priekšā. Ceru, ka posmu noturēsim un līdzjutējiem būs iespēja baudīt viņa un citu mūsu puišu sniegumu."

"Šobrīd nav vērts minēt, kas būs ierakstīts nākamā gada budžetā, taču ceru, ka sacensības Ķegumā notiks," par nākamā gada sacensībām saka Serģis. "Ir līgumsaistības ar promouteru, Latvijā pasaules prestižākās sacensības solo klasēs notiek jau desmit gadus, un mums ir pašiem savs augstas klases braucējs prestižākajā MXGP klasē Jonass, kā arī talantīgi jaunie braucēji."

Sacensību budžets ir vairāk nekā 500 000 eiro. "Bez Latvijas valdības atbalsta mēs nevarētu. Tā nosedz lielo licences maksu, kas iekļauj sevī gan televīziju, gan virkni tehniskā nodrošinājuma, tai skaitā vairāk nekā simtu strādnieku trasē. Tās pasaules motokrosā ir svarīgākās sacensības. Mums ir gan konkurētspējīgi sportisti, gan motocentrs, gan saprotoša valdība, kas saprot, ka ieguldījumiem pasākuma rīkošanā ir atdeve, nodokļos, viesnīcās, īrēs un citos veidos ieņemot trīsreiz lielāku naudu par ieguldīto. Tas ir, nerēķinot reklāmas ieņēmumus," par pasākuma budžetu un tā ietekmi uz Latvijas ekonomiku stāsta Serģis. ""Infront Group" ir liela kompānija, kas atbalsta basketbolu, volejbolu, handbolu... Ja viņi ir nopirkuši tiesības pārvaldīt sacensības motokrosā, tātad, viņuprāt, tas ir tā vērts," skaidro leģendārais sportists par kompāniju, kas rīko arī izturības braucienus, tai skaitā Lemānas 24 stundu sacensības autosportā.

Šogad pasaules čempionāta devītais posms Ķegumā norisinājās jūnija vidū. Jonass, kurš pārstāv "Rockstar Energy Husqvarna" komandu, "Zelta zirga" trasē MXGP klasē izcīnīja 12. vietu Latvijas "Grand Prix" posmā. Pirmajā braucienā viņš bija 17. pozīcijā, bet otrajā finišēja sestajā vietā, kas summā deva 19 punktus un 12. vietu.

Posmā uzvaru izcīnīja slovēnis Tims Gajsers, otrais bija francūzis Romēns Fevrs, bet trešo vietu izcīnīja šveicietis Arno Tonuss.

Pasaules čempionāta posms "Zelta zirga" trasē norisinājās desmito reizi. Līgums par pasaules čempionāta norisi Latvijā ir spēkā līdz 2020. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!