Jau pāris dienas pēc satriecošās (tiešā un pārnestā nozīmē) Sacīkstes Spa trasē, Formula 1 tabors ieradies Moncā un šogad esmu ticis pie iespējas paviesoties šajā leģendārajā trasē akreditēta žurnālista statusā.

Patiesībā viss sākas jau ar ceturtdienu, kad notiek pirmā oficiālā preses konference, trases insipēšana, līdzjutēju invāzija boksu celiņā un pilotu brīfingi komandu boksos. Un tas viss 30°C karstumā.

Dienā, kad trasē darbība nenotiek, visi piloti ir manāmi relaksēti un atbrīvoti, kamēr jau pirmajā treniņu dienā šodien (piektdiena) varēja manīt spriedzi, jo nepieciešams koncentrēties saviem uzdevumiem. Katram tie ir citādi. Piemēram, Fernando Alonso preses konferencē atklāti paziņoja, ka viņš šeit Moncā vispirms jau 'segs' Sebastianu Fetelu, kas ir viņa tuvākais sekotājs čempionātā. Tieši tā viņš esot rīkojies arī iepriekš, kad Marks Vēbers bija aiz muguras. Tātad Alonso pirmais mērķis ir finišēt priekšā Fetelam un tikai tad domas ir par uzvaru, kas nenoliedzami paceltu septītajās debesīs visus sanākušos tifozi.

Kas attiecas uz "Ferrari" līdzjutēju armiju, tad pirms piektdienas otrajiem treniņiem atlika tikai Alonso pavīdēt TV ekrānos ceļā uz boksiem, kad galvenajā trībīnē tika izritināts tradicionālais "Ferrari" mega-karogs. Bet tā taču ir tikai piektdiena!


Kas attiecas uz darbību trasē piektdienas treniņos, tad tālejošus secinājumus izdarīt nevajadzētu, lai gan "McLaren" pilotu dominante otrajā treniņā noteikti nostāda viņus favorītu startusā pēc tam, kad Hamiltons un Batons ir izcīnījuši uzvaras pēdējos divos posmos Ungārijā un Spa. Tikmēr pārējie piektdienas treniņos meklēja to upurētā piespiedējspēka robežu, aiz kuras vairs nedrīkst iet. Moncas trase prasa, lai antispārni priekšā un aizmugurē būtu pēc iespējas 'pliki' un to noteikti var pamanīt arī nepieredzējis skatītājs. Tā tiek iegūts maksimālais ātrums taisnēs un slaidajos līkumos, tomēr līdz ar to rodas problēmas šajos mākslīgajos 'S' veida bremzētājos - Ascari un Rettifilio, kur ļoti daudz piloti aizbrauca pa taisno vai veica skaistus lidojumus pāri augstajām apmalēm - šeit izcēlās 'lidojošais soms' Kimi Raikonens.

Svarīgākie notikumi Itālijas GP vēl tikai priekšā, tomēr jau tagad var prognozēt, ka svētdienas pēcpusdienā mūs sagaida izcila sacīkste - vēl nevar zināt, kas notiks pirmajā 'Variante del Rettefilio' bremzētājā, kas ir ļoti šaurs un lēns līkums pēc pietiekami garā spurta no starta pozīcijām. Romēns Grožāns, kurš sarīkoja slaktiņu Spa, šoreiz sēž uz 'Lotus' komandtiltiņa (tas ir krietni efektīgāks trieciens, nekā naudas sods), bet mums jau ir vēl vairāki lieliski kandidāti uz sliktu slavu - Pastoram Maldonādo šogad jau 10 sodi (ieskaitot arī par dzinēju nomaiņu).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!