Foto: Reuters/Scanpix/LETA

"Mercedes" komanda F-1 testos Bahreinā ceturtdien parādīja savu inovatīvo formulas izskatu, kurā tā atteikusies no sānu gaisa ieplūdes atverēm, un tas autosporta mekā raisīja diskusijas par šī risinājuma legalitāti.

Sānu gaisa ieplūdes atveres palīdz dzesēt mašīnas jaudas agregātu. Formulu sānos parasti atrodas radiatori un caurules, kas nodrošina gaisa dzesēšanas darbību. Tomēr "Mercedes" Bahreinā pārbauda jaunu formulu sānu risinājumu, tāpēc tā tagad ir ievērojami šaurāka. Turklāt "Mercedes" sānos nav atvere gaisa ieplūdei.

Iepriekš testos Barselonā "Mercedes" startēja ar tradicionālāka izskata mašīnu.

Stājoties spēkā jaunajiem tehniskajiem noteikumiem, komandas izmēģina dažādus risinājumus. Piemēram, vērojot "Red Bull" un "Ferrari" formulas, ir redzamas pamatīgas atšķirības, tomēr "Mercedes"' risinājums kardināli atšķiras no pārējiem.

Autosporta medijos pieļauj, ka "Mercedes" savus radiatorus izvietojuši mašīnas augšējā daļā.

Ceturtdienas testu pirmajā daļā kādā neoficiālā sarunā "Red Bull" vadītājs Kristians Horners esot izteicies, ka viņš apšauba, vai šāds risinājums esot atļauts. "Red Bull" vēlāk paziņoja, ka Horners neesot paudis oficiālo komandas viedokli.

"Ja godīgi, neesmu tam pievērsis pārāk lielu uzmanīgu. Acīmredzami, ka viņu risinājums ļoti atšķiras, taču aerodinamikas speciālisti un dizaineri var izteikties precīzāk. Tas ir ārpus manas tehniskās kompetences. Lai šīs jomas eksperti šo sagremo un izprot," intervijā "Sky Sports F1" Horners.

Arī "Ferrari" vadītājs Matia Binoto izteicās, ka "Mercedes" formula pamatīgi atšķiras ar savu interesanto dzesēšanas risinājumu. Tāpat viņš norādīja, ka "Mercedes" komandas spoguļi tagad izskatās pēc maziem spārniem, kas var dod nelielu piespiedējspēku.

F-1 direktors Ross Brauns intervijā "F1 TV" sacīja, ka dažas komandas izcēlušās ar ekstrēmām jauno noteikumu interpretācijām. "Mēs negaidījām šādu "Mercedes" koncepciju," viņš atzina.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!