Foto: Publicitātes foto

Aizvadītajā nedēļas nogalē norisinājās "Latvijas Gada auto 2013" otrā testa divu dienu garš pasākums, kas bija apvienots ar dalību Kurzemes rallijā. Tajā piedalījās 18 žūrijas biedri, kuriem bija iespēja turpināt iepazīt un salīdzināt 11 pieteiktos pretendentus.

Žūrijas vērtējumam tika nodoti šādi automobiļi: "Chevrolet Aveo", "Chevrolet Malibu", "Hyundai i30", "Hyundai i40", "Honda Civic", "KIA cee'd", "KIA Optima", "Mazda CX-5", "Opel Zafira Tourer", "Peugeot 208" un "Subaru XV".

Daži pretendenti "iznākšanu uz skatuves" atlikuši uz rudeni – "Volkswagen" konkursam pieteicis mazauto "up!" un paaugstinātas pārgājības universāli "Alltrack", kuri jau nonākuši līdz mūsu tirgum. "Latvijas Gada auto 2013" pretendentu sarakstā ir arī mikrovens "Ford B-Max" un elektromobilis "Nissan Leaf" – automobiļi, kuru tirdzniecība Latvijā vēl sāksies.

Kā kvalitātes un komforta salīdzinošie etaloni žūrijas rīcībā brauciena laikā bija arī divi "Inchape BM Auto" "premium" klases demo auto – "Jaguar XF" un "BMW 520d", kuri gatavojas piedalīties arī konkursa īpašajā augstākās klases auto dienā septembrī.

Bez brauciena iespaidiem dalībnieku guvums ir arī savstarpējas diskusijas par konkursa gaitu un auto izvēles kritērijiem, tikšanās ar liepājniekiem, jaunu auto potenciālajiem klientiem, kuru skaits – par spīti krīzei – šķiet nav gājis mazumā.

Lūk, daži brauciena dalībnieku viedokļi. Normunds Kalvāns, "GM" pārstāvis Austrumeiropā (braucienā pavadīja Opel "Zafira Tourer"): "Šis konkurss tirgotājiem ir lieliska iespēja uzklausīt visdažādāko auto lietotāju viedokļus. Un tie neapšaubāmi ir dažādi autoparku veidošanas un vadības profesionāļiem, privāta pārvietošanās līdzekļa meklētājiem. Gan vieni, gan otri žūrijā ir. Un tā ir Latvijas konkursa milzu priekšrocība, salīdzinot ar kaimiņvalstīs rīkotajiem, kuru žūrijās ir tikai žurnālisti."

Žūrijas biedrs, arhitekts Jānis Mežulis: "Interesantākais pretendentu salīdzinājumā šogad neapšaubāmi ir Korejas autobūves neatlaidīgais un mērķtiecīgais uzbrukums Eiropai. Ja vēl pērn, piemēram, "KIA" par savu mērķi, šķiet, uzskatīja "Volkswagen" līmeni, nu tie jau "šauj" pa "premium" pozīcijām. Noņemiet kaut vai "KIA Optima" (vai "Chevrolet Malibu", "Hyundai i40") emblēmas un logotipus, rādiet tos [neprofesionālu] vērtētāju pulkam kopā ar "Jaguar" – vēl nav zināms, kurš vinnēs!"

"Latvijas Gada auto 2013" organizators Māris Ozoliņš: "Šādas testu sesijas, kas ļauj salīdzinoši īsā laikā vispusīgi iepazīt iespējami daudz automobiļu, notiks arī turpmāk. Pārējā laikā žūrijas pārstāvji ar konkursa pretendentiem iepazīsies individuāli."

Tradicionālais automobiļu tirgus jaunumu vērtēšanas konkurss Latvijā notiek četrpadsmito reizi. Žūrijas priekšsēdētājs ir "Latvijas Avīzes" žurnālists Atis Jansons, kurš ir labi zināms kā konkursa "Latvijas Gada auto" dibinātājs un ilggadējs rīkotājs. Žūriju veido auto žurnālisti, automobiļu un auto tehnikas eksperti, kā arī uzaicinātie goda biedri.

Pirmo reizi konkursa vēsturē paredzētas īpašas "premium" auto testu dienas Mālpils muižā, kuru laikā žūrija tiks papildināta ar "VIP goda biedriem". Šajās testu dienās tiks veikts atsevišķs balsojums tikai par "Latvijas Gada Premium auto". Paredzētas arī citas papildu nominācijas, piemēram, "Latvijas Gada Apvidus auto", "Latvijas Gada mazauto", "Latvijas Gada komercauto" un "Latvijas Gada Auto Tautas balsojuma uzvarētājs", par kuru ikviens interesents varēs nobalsot internetā.

Ikviens aicināts sūtīt savus jautājumus vai ierosinājumus konkursa rīkotājiem pa e-pastu info@gadaauto.lv vai vietnē draugiem.lv/gadaauto. Interesantākās vēstules autoram tiks piedāvāts testa brauciens ar kādu no konkursam pieteiktajiem automobiļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!