Foto: Publicitātes foto

Baltijas valstīs vadošais automobiļu importētājs "Moller Baltic Import" (MBI) 2019. gadā piegādājis vēsturiski lielāko "Audi" un "Volkswagen" (VW) vieglo un komercautomobiļu skaitu – teju 12 000, kā arī uzņēmums sasniedzis labākos finanšu rezultātus kopš 2011. gada, strādājot ar aptuveni 300 miljonu eiro apgrozījumu. 2019. gadā visi trīs zīmoli – VW un VW komerctransports, kā arī "Audi" – uzrādījuši labākos rezultātus pēdējo desmit gadu laikā.

"Neskatoties uz izaicinājumiem, ar kuriem saskārāmies 2019. gadā, mēs kārtējo reizi spējām pārspēt paši sevi un sasniegt visu laiku labākos rezultātus gan jaunu automobiļu tirdzniecībā, gan pēcpārdošanā, gan finanšu rādītājos. Tas nebūtu iespējams bez mūsu mērķtiecīgās komandas, spēcīgā dīleru tīkla un, protams, inovatīvā un konkurētspējīgā modeļu klāsta. 2020. gadā mēs koncentrēsimies uz mūsu biznesa potenciāla tālāku attīstību, produktu portfeļa elektrifikāciju, kā arī klientu pieredzes digitalizāciju. Papildus tam mūsu nākamā gada mērķis ir kļūt par labāko darba devēju auto nozarē Baltijas valstīs," norāda "Moller Baltic Import" izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Veiksmīgi piegādājot vairāk nekā 8 200 automobiļu klientiem reģionā un sasniedzot 7% izaugsmi salīdzinājumā ar 2018. gadu, VW zīmolam 2019. bija visu laiku labākais gads Baltijas valstīs. Pērn VW piegādāja vairāk nekā 2 400 automašīnas Latvijā un bija otrs populārākais automobiļu zīmols.

Šos panākumus Baltijā veicināja zīmola vieglo apvidus automobiļu (SUV) piedāvājums, kas palīdzēja palielināt tirdzniecības apjomu šajā segmentā par ievērojamiem 62% salīdzinājumā ar 2018. gadu. Vadošie 2019. gada SUV modeļi bija "Tiguan", "T-Roc" un "Touareg". Pagājušajā gada laikā VW vairāk nekā dubultoja "T-Roc" un "Touareg" pārdošanas apjomus Baltijas valstīs. Papildus tam "Tiguan" pirmo reizi kļuva par pārdotāko VW modeli Baltijā un par otru pieprasītāko A segmenta SUV ar piegādātiem 2 132 automobiļiem (izaugsme par 20%).

Turklāt zīmols uzrādījis izcilus rezultātus A0 SUV segmentā, kurā vēl pirms dažiem gadiem nebija pārstāvēts. "VW T-Roc" ar 1 103 pārdotiem automobiļiem Baltijas valstīs bija trešais populārākais modelis A0 SUV kategorijā, bet "T-Cross" ar 585 pārdotām vienībām ieņēma ceturto vietu.

2020. gadā VW fokusēsies uz e-mobilitātes segmenta paplašināšanu. Ar trīs jauniem, pilnībā elektriskiem modeļiem VW plāno sākt savu ceļojumu pretī tam, lai kļūtu par reģionā vadošo elektroauto tirgotāju. VW prognozē, ka 2021. gadā līdz 40% no Baltijā pārdotajiem automobiļiem būs elektroauto.

2020. gadā zīmols piedāvās daudzpusīgu produktu līnijas atjauninājumu. Jaunais "e-up", ar kuru vienas uzlādes reizē iespējams nobraukt 230 kilometrus, ir pieejams no 20 555 eiro, ieskaitot PVN. Pavasara sākumā tirgū nonāks pilnībā digitāls un arī ar hibrīda dzinēju aprīkots "Golf 8", kuram vasaras vidū sekos ilgi gaidītais elektriskais "ID.3".

Rudenī Baltijā būs pieejams atjaunotais "Arteon", tostarp jaunā "Shooting Brake" versija, kurai sekos pieprasītākā VW apvidus automobiļa – "Tiguan" – uzlabotā versija. VW gadu noslēgs ar pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa "ID. SUVe" un "Golf 8 Variant" tirdzniecības uzsākšanu.

"Audi" zīmolam pagājušais gads Latvijā un Lietuvā bija otrs veiksmīgākais kopš 2007. gada, kopumā klientiem piegādājot vairāk nekā 900 automobiļu. 2019. gadā "Audi" ar vairāk nekā 400 pārdotām automašīnām Latvijā uzrādīja ievērojamu izaugsmi (+25%) salīdzinājumā ar 2018. gadu, un tas bija otrs pieprasītākais zīmols "premium" segmentā ar 18,9% tirgus daļu.

Vadošie "Audi" modeļi, kas veidoja 50% no kopējā zīmola jaunu automobiļu tirdzniecības apjoma Latvijā, bija "Audi Q7" ar 79 pārdotām vienībām, "Q5" ar 67 un "A6" ar 55. Viens no svarīgākajiem notikumiem pagājušajā gadā bija pirmā pilnīgi elektriskā modeļa "Audi e-tron" tirdzniecības uzsākšana aprīlī, un kopš tā laika klientiem Latvijā un Lietuvā kopā piegādāti 27 "Audi e-tron".

2020. gads "Audi" zīmolam būs aktīvs, jo pasaules pirmizrādes piedzīvos gandrīz 20 jauni modeļi un to modifikācijas. "Audi" turpinās arī uzsākto elektrifikāciju, tirgū piedāvājot zīmola otro pilnībā elektrisko modeli "Audi e-tron Sportback". Klientiem Latvijā un Lietuvā tas būs pieejams pavasarī. Vēl šī gada pirmajā pusgadā "Audi" iepazīstinās arī ar pilnībā jauno "Audi A3 Sportback" un "Audi A5 Sportback" atjauninājumu, savukārt rudenī tirgū nonāks divi atjaunināti apvidus automobiļi – "Q2" and "Q5".

Pagājušajā gadā VW uzrādīja rekordaugstus rādītājus Baltijā arī komerctransporta (LCV) segmentā, sasniedzot 9% izaugsmi ar vairāk nekā 2 700 piegādātiem automobiļiem un ieņemot vadošā līdera pozīcijas segmentā. Salīdzinājumam, komerctransporta segments Eiropā pieauga vien par 0,5%. Ar gada laikā Latvijā piegādātām 859 automašīnām VW komerctransports sasniedza 6,8% izaugsmi un nodrošināja iespaidīgu 20,4% tirgus daļu. Pagājušā gada pieprasītākie modeļi Latvijā bija "Caddy", veidojot 33% no kopējā tirdzniecības apjoma, "Crafter" (28%) un "T" modeļi (24%) – "Transporter", "Caravelle" un "Multivan".

VW komerctransports 2020. gadu sāk ar jaunu fokusa virzienu – cilvēku pārvadāšana. Šī gada sākumā tirgū nonāca modernizētais "Multivan 6.1" ar jaunām, inovatīvām asistentu sistēmām. Februāra beigās pasaules debiju piedzīvos "Caddy 5", bet līdz 2020. gada beigām tas būs pieejams arī Baltijā. Abi modeļi demonstrēs jauno zīmola virzienu, uzsvaru liekot uz cilvēku mobilitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!