Foto: Publicitātes foto

"Latvenergo" uzsācis "Elektrum" elektromobiļu uzlādes staciju izveidi, paplašinot savu darbību jaunos nozares tirgos. Ceturtdien, 28. augustā, Rīgā un Jūrmalā atklātas pirmās trīs valstī modernākās 'Elektrum" uzlādes stacijas. Staciju izmantošanai ir izveidota īpaša lietotne. Pēc koncerna prognozēm tuvāko desmit gadu laikā elektroauto skaits Latvijā sasniegs 30 000.

Šodien Rīgā, Uzvaras bulvārī 7, Pulkveža Brieža ielā 12 un Jūrmalā, Jomas ielā 4 darbu sāka "Elektrum" elektroauto uzlādes stacijas. Būtiski, ka tajās ir nodrošināta gan ātrās, gan līdz šim ierastās vidējā ātruma uzlādes iespēja, un tajās vienlaicīgi var uzlādēties divi elektroauto.

Būtiski, ka jaunajās stacijās norēķini ir par izmantotajām kilovatstundām (kWh). Tas ir ērtāks un precīzāks veids, lai klients varētu novērtēt akumulatora uzlādes apjomu. Šobrīd vienas kWh cena ir 0,19 eiro / kWh parastajai un 0,25 eiro kWh / ātrajai uzlādei. Piemēram, jaunajam "Nissan Leaf" auksta akumulatora uzlāde no 20% līdz 80% "Elektrum' uzlādes stacijās ātrajā režīmā izmaksās aptuveni četrus līdz piecus eiro, kas ir tikpat, cik CSDD tīklā, lādējot atbilstoši laika uzskaitei.

Savukārt laika ziņā "Nissan Leaf" uzlādei no 0% līdz 80% "Latvenergo" stacijās ātrajā uzlādes režīmā nepieciešamais laiks ir aptuveni 35 minūtes, savukārt parastajā režīmā (atkarībā no elektromobiļa lādētāja) – vairākas stundas.

"Latvenergo" norāda, ka elektroauto uzlādes stacijās būs pieejama tikai "zaļā" enerģija – no Daugavas HES kaskādes.

"Šodien Eiropā notiek vērienīga pāreja uz tīru enerģiju visās jomās, un mēs esam liecinieki tam, cik strauji mainās gan cilvēku ieradumi, gan tehnoloģijas, gan domāšana, un viens no redzamākajiem segmentiem ir transports. Turklāt attīstība notiek ļoti dinamiski," norāda "Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs.

"Atklājot elektromobiļu uzlādes stacijas, mēs piesakām sevi nozarē, kura strauji attīstās, taču vienlaikus jāsaka, ka Latvijā tas varētu notikt intensīvāk. Mēs redzam, ka šeit ir lielas iespējas līdzās lieliem izaicinājumiem – piemēram, tīkla nodrošinājumam. Un tomēr, pēc mūsu prognozēm, līdz 2030. gadam pa Latvijas ceļiem varētu ripot aptuveni 30 000 tīrāku, klusāku un efektīvāku automobiļu, kuriem elektroenerģiju nodrošināsim arī mēs – gan kā ražotāji, gan kā atbildīgi uzlādes tīkla saimnieki," rezumē Žīgurs.

Šīs ir viedās uzlādes stacijas, kurās uzlāde un norēķini ir iespējami, izmantojot īpaši izveidoto mobilās lietotnes "Elektrum" uzlādes sadaļu. Pirmo reizi šāda lietotne no pašiem pamatiem ir izstrādāta tieši Latvijas tirgum, pielāgojot mūsu uzlādes stacijām un lietojumam, kā arī piedāvājot papildu iespējas, salīdzinot ar līdzīgām, adaptētām versijām.

Lietotnē iespējams sekot līdzi uzlādes statusam un izmaksām, atrast kartē tuvāko "Elektrum" elektroauto uzlādes punktu, to mirkļa pieejamību un uzlādes cenas, kā arī uzlādes laikā lietotājam ir iespēja norādīt, cik ilgi viņš aizņems konkrēto uzlādes ierīci, lai citi interesenti varētu efektīvāk plānot savu ierašanās laiku. Lietotne sniedz arī atgriezenisko saiti, palīdzot datu uzskaitei – cik bieži un kura veida elektromobiļus lietotāji izmanto, kura uzlādes vieta ir pieprasītākā u.tml.

AS "Latvenergo" turpinās uzlādes staciju tīkla attīstīšanu, izmantojot secinājumus, kas gūti pirmo punktu darbā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!