Foto: Publicitātes foto

Aizvadītajā sestdienā, 3. augustā, ekorallijā "XL Bāka 2013", ko organizēja Drošas Braukšanas Skola (DBS) un "Statoil Fuel & Retail Latvia", uzstādīts jauns degvielas ekonomijas rekords: 3,09 litri uz 100 kilometriem. Pirmoreiz ekorallijā piedalījies arī rekordliels dalībnieku skaits.

"Šogad rallija rezultātus noteica dalībnieku atjautība, izvēloties pareizo stratēģiju maršruta veikšanai. Tāpēc dalībnieku nobrauktais kilometru skaits finišā atšķīrās pat par 100 kilometriem. Degvielas patēriņu ietekmēja arī laika plānošana, jo, lieki nezaudējot laiku pie kontrolpunktiem, varēja samazināt vidējo braukšanas ātrumu un tādējādi krietni samazināt degvielas patēriņu," stāsta DBS apmācību direktors Artūrs Priednieks. "Vienlaikus ekorallijs uzskatāmi demonstrēja atšķirības, ko nosaka mūsu gaume, vēlme pēc prestiža vai izsmalcināta komforta. Aptuveni 400 km garo maršrutu Sloka-Kolka-Miķeļtornis-Rīga viena ekipāža veica ar "Volkswagen Polo" dīzelīti, bet kāda cita ar "Mercedes-Benz" kabrioletu un 3,5 litru benzīna dzinēju. Ja vieniem degvielas izmaksas bija 12 lati, tad otriem tie bija 45 lati," piebilst Priednieks.

Vislabākos degvielas ekonomijas rādītājus šogad uzrādīja dīzeļdzinēju klases dalībnieki. Klasē ar dzinēju darba tilpumu līdz 1,4 litriem uzvaru izcīnīja Jāņa Upīša vadītā ekipāža, kas sasniedza 3,09 l/100km vidējo degvielas patēriņu. Dīzeļu klasē virs 1,4 litriem uzvaru izcīnīja Ģirta Celmiņa ekipāža ar rezultātu: 3,28 l/100km.

Automašīnas ar benzīna dzinējiem tika dalītas trīs klasēs. Mazo automašīnu klasē ar pilno masu zem 1500 kg uzvaru izcīnīja Jāņa Sprennes ekipāža, kurai izdevās sasniegt vidējo degvielas patēriņu 3,47 l/100 km. Klasē ar pilno masu virs 1500 kg un dzinēja tilpumu zem 1,6 litriem uzvaru ar vidējo patēriņu 3,83 l/100 km izcīnīja Agneses Sevastjanovas ekipāža, bet klasē virs 1,6 litriem ar 5,1 l/100 km patēriņu uzvarēja Aleksandra Matrosova ekipāža.

Pirmo reizi ekorallijā pilnvērtīga cīņa izvērtās hibrīdautomobiļu klasē. Tajā startēja trīs ekipāžas ar "Opel Ampera" automašīnām. Aptuveni ceturto daļu no kopējās distances šīs automašīnas veica ar akumulatoros uzkrāto elektroenerģiju, bet atlikušās distances veikšanai bija nepieciešama degviela iebūvēto elektroģeneratoru darbināšanai. Varētu šķist, ka visu hibrīdautomašīnu degvielas patēriņam būtu jābūt vienādam, tomēr tas bija atšķirīgs. Tas saistīts ar dažādu papildus iekārtu, piemēram, gaisa kondicioniera lietošanu. Šajā klasē uzvaru izcīnīja Jāņa Černaja ekipāža, kura sasniedza vidējo degvielas patēriņu 3,82 l/ 100 km.

"Statoil Fuel & Retail Latvia" nodrošināja bezmaksas degvielu visu dalībnieku ekipāžām. Ekorallijā 50 dalībnieku automašīnas, kopā veicot vairāk kā 20 000 km, patērēja tikai nedaudz vairāk kā tonnu degvielas. Neskatoties uz tādu automašīnu kā "Subaru Impreza STi" dalību rallijā, flotes kopējais vidējais degvielas patēriņš bija aptuveni 5,0 l/100 km.

"Ar katru gadu palielinās autovadītāju interese un sapratne par ekonomisku braukšanas stilu. Ekorallijam ir izveidojies jau savs sekotāju pulks un regulāri ekorallija dalībnieki. Iepriecina arī tie dalībnieki, kuri ar būtībā neekonomiskām, sportiskām automašīnām cenšas sasniegt personiskos rekordus. Tas apliecina, ka ekorallija ideja ir jāturpina," rezumē Priednieks.

Rezultāti

Dīzelis, masa virs 1500 kg, ar motora tilpumu līdz 1,4 litri (iesk.)
1. Jānis Upītis, 398 km, 3,09 l/100 km
2. Uldis Novickis, 396 km, 3,13 l/100 km
3. Ivars Razmirovičs, 389 km, 4,49 l/100 km

Dīzelis, masa virs 1500 kg, ar motora tilpumu virs 1,4 litri
1. Ģirts Celmiņš, 406 km, 3,28 l/100 km
2. Alvils Brants, 394,9 km, 3,67 l/100 km
3. Jānis Bite, 418 km, 3,87 l/100 km

Benzīns, masa zem 1500 kg
1. Jānis Sprenne, 396 km, 3,47 l/100 km
2. Aigars Vītoliņš, 403 km, 4,19 l/100 km
3. Krista Prauliņa, 420 km, 4,21 l/100 km

Hibrīdauto
1. Jānis Černajs, 369 km, 3,82 l/100 km
2. Kārlis Auza, 377 km, 3,98 l/100 km
3. Ģirts Zemītis, 377 km, 4,54 l/100 km

Benzīns, masa virs 1500 kg, ar motora tilpumu līdz 1,6 litri (iesk.)
1. Agnese Sevastjanova, 404 km, 3,83 l/100 km
2. Didzis Dzelzkalējs, 401,7 km, 4,6 l/100 km
3. Aija Kaļva - Avotiņa, 404 km, 4,87 l/100 km

Benzīns, masa virs 1500 kg, ar motora tilpumu virs 1,6 litri
1. Aleksandrs Matrosovs, 397,4 km, 5,1 l/100 km
2. Māris Dārznieks, 386 km, 5,48 l/100 km
3. Juris Rūtenbergs, 417 km, 6,11 l/100 km.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!