Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Trešdien, 7. septembrī, ekskluzīvā pirmizrādē Latvijā tika atklāts jaunās paaudzes "Range Rover Sport". Pasākums notika "FBO Riga" biznesa aviācijas centrā, kur klienti, auto žurnālisti, "Land Rover" pārstāvji, auto cienītāji un partneri spožu lidaparātu ielenkumā noskatījās speciālu vizuālo un skaņu efektu priekšnesumu.

Jaunais "Range Rover Sport" nav iecerēts tikai kā pilsētas apvidus auto – tā mērķis ir kļūt par modernās tehnikas un izsmalcinātības paraugu. Piemēram, pirmo reizi vēsturē sportiskā luksusa SUV rūpīgi izstrādātajām virsbūves līnijām ir nepārtraukta LED grafika, kas redzama no jebkura leņķa un kas tam piešķir atšķirīgu un mūsdienīgu izskatu arī tumsā.

Jaunajā "Range Rover Sport" ir izmantotas progresīvākās zīmola virsbūves tehnoloģijas. Visu jauno tehnoloģiju pamatā ir jaunā "MLA-Flex" arhitektūra, kuras robustā konstrukcija padara virsbūvi pat par 35% stingrāku nekā iepriekšējai paaudzei. "MLA-Flex" darbojas kopā ar virkni citu sistēmu, kuras īpaši pilnveidotas jaunajam modelim un kuras uzrauga viedo integrētās šasijas vadības sistēmu.

Piemēram, jaunā "Dynamic Response Pro" stūres sistēma spēj strādāt roku rokā ar jaunākās paaudzes pneimatisko balstiekārtu, kurā pirmo reizi iestrādātas pārslēdzama tilpuma pneimatiskās atsperes. Pateicoties jaudīgai 48 voltu elektriskajai sistēmai, kas katrai asij spēj pievadīt līdz pat 1400 Nm griezes momentu, sistēma nodrošina maksimālu stabilitāti vissarežģītākajos apstākļos gan taisnā trasē, gan līkumos.

Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ietilpst visu jauno "Range Rover Sport" standarta aprīkojumā, un, pateicoties viedām sistēmām, situācijai to var pielāgot ar vislielāko precizitāti, nodrošinot vadītājam gan "Range Rover" komfortu, gan "Range Rover Sport" sportiskumu un dinamiku. Lai balstiekārta darbotos pēc iespējas precīzāk un vienmērīgāk, auto tagad ņem vērā arī "eHorizon" navigācijas datus un sagatavojas gaidāmajiem līkumiem.

Jaunā "Range Rover Sport" dinamiku vēl vairāk uzlabo "Adaptive Dynamics 2" tehnoloģija, kas nepārtraukti kontrolē aktīvos amortizatorus un samazina nevēlamas svārstības. Lai sasniegtu vislabākos rezultātus, sistēma mēra un koriģē kustības līdz pat 500 reizēm sekundē, un tas nodrošina vienmērīgu braukšanu vissarežģītākajos ceļa apstākļos un lielā ātrumā.

Visi jaunie "Range Rover Sport" ir aprīkoti ar astoņu pakāpju ZF automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu, kas spēj intuitīvi sadalīt vilces spēku starp riteņiem. Savukārt jaunais 530 ZS V8 "Twin Turbo" spēka agregāts nodrošina sportiskam auto līdzvērtīgu veiktspēju, kas "Dynamic Launch" režīmā no nulles līdz 100 kilometriem stundā ļauj paātrināties 4,5 sekundēs. Klienti var izvēlēties arī ekonomisku vieglā hibrīda un "Ingenium" dīzeļdzinējus. No 2024. gada modeļu klāstu papildinās pilnībā elektriskā versija.

Arī salonā ir rasta vieta mūsdienīgiem risinājumiem. Jaunās paaudzes aktīvā trokšņu slāpēšana samazina ceļa un riepu radīto troksni. Lai nepārtraukti uzraudzītu ieplūstošās skaņas, trokšņu slāpēšanas sistēma izmanto mikrofonus un akselerometrus riteņu arkās, savukārt trokšņu slāpēšanas skaņas profilu viedās sistēmas aprēķina līdzīgi kā modernajās audio austiņās.

Jaunā "Range Rover Sport" pirmie eksemplāri pie īpašniekiem ieradīsies oktobrī. Jaunā modeļa cena Latvijā ir no 98 450 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!